✵ Baekhyun ✵
"Yah," panggilan dari Chanyeol memberhentikan langkah aku. Nak apa pula dia ni.
"Bwoya?" Tanya aku dengan malas.
"Teman aku." Katanya.
"Pergi mana?" Eh dia ni suka suka je arah aku.
"Aku kena jumpa anak kawan appa aku tu. Kau tahu apa yang kau patut buat kan?" Ujarnya.
Aku mengeluh perlahan. Ye tahu, aku kena berlakon jadi boyfriend dia.
"So malam ni.. tunggu aku datang ambil kau pukul 8. Ok?"
"Hmm okay," aku mengangguk perlahan.
Sempat dia mengusap kepala aku sebelum berlalu pergi. Aku memandang langkahnya dengan pandangan kosong. Ada sesuatu yang Chanyeol perlu tahu...
✵✵✵
Seperti yang dijanjikan, Chanyeol datang ambil aku. Kitorang naik teksi je mampu, mana boleh bawak kereta lagi 😂
Dan tanpa dijangka, warna baju aku dengan Chanyeol sama. Aku pakai sweat shirt, Chanyeol pula pakai kemeja. Dua dua warna merah. Haih laaa punya banyak warna, kenapa warna merah juga yang budak capang ni pilih .-. Dah macam couple betul pulak hmmm.
Apa aku fikir ni? Haih Byun Baekhyun, jangan macam macam.
"Kaja," Chanyeol membuka pintu untuk aku. Eh dah sampai? Bila masa dia keluar?
"Tak nak keluar ke, pendek?" Tanya Chanyeol.
Aku merenung muka dia tajam. Pantang betul lah kalau ada orang panggil aku pendek. Dengan perasaan geram aku keluar dari teksi. Aku dan Chanyeol lantas menuju ke restoran yang dijanjikan.
✵✵✵
"Hi, sorry lambat." Ucap Chanyeol pada seorang perempuan.
"Oh takpe. Duduklah, Yerin pun baru je sampai." Ujar perempuan yang dikenali sebagai Yerin tu. Sempat aku dengan dia berbalas senyum. Hmm not bad, comel lah juga.
"Oh lupa pulak. Rin, ini Baekhyun. Baek, ni Yerin." Ujar Chanyeol dan aku sekali lagi berbalas senyum dengan Yerin.
"Jom order?"
"Eung," Chanyeol membuka buku menu sambil memandang aku dengan senyuman.
"Nak order apa, bae?" Tanya Chanyeol membuatkan aku hampir tercekik air liur. Bae? Dia tertinggal satu huruf ke macam mana ni? Nama aku Baek .-.
"Er kau orderkan je lah apa apa," kata ku.
"Okey let see. Aku orderkan kau beef steak. Ok? Tu favourite kau kan?" Kata Chanyeol.
"Eung. Tahu pulak kau eh?" Aku mengangkat kening sebelah.
"Mestilah aku tahu..." Chanyeol tersengih sambil mencubit pipi aku. Aku merenung muka dia tajam. Kalau tak ada Yerin kat sini aku rasa nazak dah aku kerjakan si capang ni.
Baru aku perasan Yerin pandang aku dengan Chanyeol dengan pandangan pelik. Aku menendang kaki Chanyeol sebagai arahan untuk dia pandang depan.
"Oh ya Rin, nak order apa?"
"Er.. Rin... Rin order salad je lah. Tengah diet," ujar Rin tergagap-gagap.
YOU ARE READING
❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔
Random❛Boleh tolong aku tak? Tolong jadi boyfriend aku.❜ ↛ Park Chanyeol ❛Kau dah gila ke?!❜ ↛ Byun Baekhyun ××××××× Warning ❗❗❗ ╰ Boyxboy ╮ ╰ Light SM*T ╮ ╰ Include Mature Scene ╮ ××××××× Other OTP ; - SuLay - XiuChen - KaiSoo ...