———
+ 3 Tahun Kemudian
"Cepatlah, weh. Harini budak sem satu ada orientasi." Laju Sehun berjalan meninggalkan Chanyeol yang masih sibuk betulkan tali lehernya.
Tanpa memandang ke hadapan, Chanyeol dengan tak sengaja merempuh seorang pelajar perempuan yang jalan dengan kelam-kabut. Habis fail-fail miliknya jatuh ke lantai.
#DramaLebih
"Sorry, tak perasan." Chanyeol turut sama menolong pelajar perempuan tu kutip fail.
"Nah, it's okay." Pelajar perempuan tu mengangkat wajahnya. Matanya membulat memandang Chanyeol.
"Chanyeol Oppa?"
Dahi Chanyeol berkerut. Siapa pula yang pandai sangat panggil dia Oppa ni?
"Yes? Kita pernah kenal ke?" Agak kejam soalan Chanyeol tu.
"Aigeee sampai hati cakap macam tu. Ni Seo Mi lah. Apa cousin sendiri pun tak kenal tch.." Pelajar perempuan yang dikenali sebagi Seo Mi tu mencebik.
"Ohh.." Chanyeol tayang sengihan kekok. Dia belum dapat ingat dengan Seo Mi. Cousin? Cousin belah mana pulak .-.
"Oppa ni memang tau! Mana nak ingat Seo Mi. Dah lah, Seo Mi nak kena pergi ni nanti lambat tak pasal-pasal kena denda dengan abang akak tahun tiga." Seo Mi mengukir senyum seraya berlalu meninggalkan Chanyeol.
Chanyeol hanya memandang kosong langkah Seo Mi sehingga bayangan gadis itu hilang. Langkahnya turut diatur menuju ke dewan.
———
"Semangatnya kau, Tae. Apa yang sunbae tahun 3 suruh semua kau buat." Tegur Jungkook. Punggungnya dilabuh di sebelah Taehyung.
"Mestilah! Harini kan first day kita." Taehyung mengukir senyum petak.
"Kau semangat sebab first day atau sebab lain?" Duga Jungkook. Keningnya dinaikkan sebelah.
"Heeee. Dua dua." Sengihan di ukir.
"Sebab Baekhyun sunbae, eh?"
"Em haah." Taehyung mengangguk perlahan.
"Kau... masih berharap, Tae? Dah 3 tahun weh."
"Aku tahu.. tapi hm ntah lah. Aku memang dah sayangkan dia. Aku sanggup tunggu walaupun makan tahun. Sebab aku yakin, perasaan aku ni takkan sia-sia."
Jungkook tersenyum sinis. "Uhm yelah, Tae. Ikut suka kau lah."
"Jom kita pergi cafeteria. Lepas ni nak kena tengok loker pulak." Bahu Taehyung ditepuk kejap. Jungkook bingkas bangun dari duduk. Tangannya dihulurkan pada Taehyung.
"Uhm nae, kajja." Tanpa berfikir apa-apa, huluran tangan Jungkook disambutnya.
——
Baekhyun berjalan beriringan dengan Sehun sambil masing masing membawa pinggan makanan. Chanyeol pula hilang entah ke mana ._.
#SebaekDitected
"Duduk situ?" Tanya Baekhyun sambil bibirnya menjuih ke arah meja kosong di tengah cafeteria.
"Uhm kaja," Sehun berjalan mendahului Baekhyun ke meja tersebut.
Baekhyun berjalan perlahan sambil matanya sesekali memandang sekeliling cafeteria, mencari susuk tubuh Chanyeol.
"Nanti Chan datang lah tuu, tak payah risau sangat." Tegur Sehun yang sedar Baekhyun mencari cari kelibat Chanyeol.
"Haha yalah," Baekhyun gelak hambar untuk menutup perasaannya.
Entah kenapa, tapi dia tak sedap hati. Sudah lah kelibat Chanyeol langsung tak nampak sejak habis acara orientasi untuk pelajar baru.
Suapan Baekhyun terhenti bila tiba tiba matanya terarah pada Chanyeol yang bersama seorang perempuan. Lengan Chanyeol dipaut manja oleh perempuan tu.
Pandangan mata Chanyeol dan Baekhyun bertaut. Riak terkejut jelas terpapar di muka Chanyeol.
"Seo Mi-ya. Kita duduk dgn-" belum sempat Chanyeol menghabiska kata, dia terus ditarik oleh Seo Mi menuju ke meja yang selang beberapa buah dari Sebaek.
"Kaja," sempat Seo Mi menguntum senyuman.
Chanyeol cuba menarik tangannya dari pegangan Seo Mi. Chanyeol yakin, Baekhyun mesti dah salah faham sekarang ni.
"Weh, aku pergi loker dulu lah." Baekhyun bingkas bangun dan berlalu pergi tanpa sempat Sehun membalas.
Berkerut dahi Sehun memandang Baekhyun yang pergi macam tu je tanpa menghabiskan makanannya .-.
——
"Tu lah kau, tadi sunbae tu cakap taknak dengar. Kan sekarang dah susah." Bebel Jungkook perlahan.
"Tch. Salah aku lah ni?" Taehyung membuat derp facenya.
"Memang pun. Tadi sunbae tu— ohh." Jungkook mengaduh(?) bila tiba tiba badannya dilanggar seseorang.
"Jeosonghaeyo," tutur Baekhyun perlahan tanpa memandang Jungkook dan Taehyung.
"Baekhyun sunbaenim?" Sapa Jungkook membuatkan Baekhyun mendongak.
"Hyung!" Taehyung terus memeluk Baekhyun erat.
Terkedu Baekhyun bila tiba tiba tubuhnya dipeluk Baekhyun. Jungkook yang di hadapannya hanya menggeleng kepala dengan kelakuan Taehyung.
"Ya! Geumanhae," Baekhyun menolak perlahan badan Taehyung.
"Heee sorry. Tae excited jumpa hyung. Lama kita tak jumpa. Rindu tahu tak........." ujar Taehyung sambil mem'pout'.
"Gediklah kau Tae," Jungkook meluku kepala Taehyung perlahan.
"Jeles lah tu," Taehyung menjelirkan lidahnya pada Jungkook.
Baekhyun hanya tersenyum nipis dengan keletah Taehyung.
"Sunbae, boleh tolong tak?" Tutur Jungkook menghentikan aksi gedik Taehyung tadi.
"Oh haah lupa pulak. Hyung, boleh tak tunjukkan kitorang tempat loker? Kitorang sesat ni." Ujar Taehyung.
"Jinjja? Cari loker pun boleh sesat?" Baekhyun menggaru dahinya yang tak gatal.
"Hah yelah jom hyung tunjuk." Baekhyun berjalan mendahului Jungkook dan Taehyung.
"Yess! Gomawo hyung!" Bahu Baekhyun dirangkul kemas oleh Taehyung.
Jungkook hanya memerhati gelagat Taehyung dengan Baekhyun dari belakang. Jauh di sudut hati dia sebenarnya terluka.
——— 투비컨티뉴드 ———
Ayook apesal dengan Jungkook tu? ( ̄∀ ̄) btw, ada watak baru! Ulzzang or Readers as Park Seo Mi ;-; sorry for the late update....
YOU ARE READING
❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔
Random❛Boleh tolong aku tak? Tolong jadi boyfriend aku.❜ ↛ Park Chanyeol ❛Kau dah gila ke?!❜ ↛ Byun Baekhyun ××××××× Warning ❗❗❗ ╰ Boyxboy ╮ ╰ Light SM*T ╮ ╰ Include Mature Scene ╮ ××××××× Other OTP ; - SuLay - XiuChen - KaiSoo ...