22 - Hot Chocolate

2.1K 165 58
                                    

———

"Baek, chakkaman." Panggilan dari Chanyeol langsung Baekhyun tak pedulikan.

"Baekhyun-ah!" Langkahnya dipercepatkan meninggalkan kawasan situ.

Tapi apalah sangat langkah Baekhyun kalau nak dibandingkan dengan langkah Chanyeol. Chanyeol mempunyai kaki yang lebih panjang untuk menyaingi langkah Baekhyun.

"Baek, please." Chanyeol berhenti di hadapan Baekhyun. Lengan Baekhyun dipegang kejap.

"Kau nak apa?" Tanya Baekhyun malas. Pandangannya dilemparkan ke arah lain.

"Dengarlah dulu aku nak explain." Ujar Chanyeol.

Melihatkan tiada reaksi yang diberikan, Chanyeol terus menyambung kata.

"Look. That yeoja, cousin aku. Nama dia Park Seo Mi. Kitorang tak ada apa-apa pun. Dia pelajar baru, cousin aku pulak tu. Tak salah kan kalau aku tolong dia pasal kolej.."

Chanyeol melepaskan keluhan perlahan.

"Janganlah macam ni, Baek. Kau tahu kan aku sayang kau sorang je?" Tutur Chanyeol lagi.

"Sekarang memanglah. Esok lusa siapa tahu kan? Cousin tak cousin, kalau dah sayang apa peduli." Sindir Baekhyun.

"Aniyaaa. Aku takkan sesekali suka dia. Aku janji." Chanyeol mengangkat tangannya gaya ikrar.

"Apa apa je lah." Baekhyun melepaskan pegangan tangan Chanyeol di lengannya. Langkahnya di atur menuju ke rumah.

Tak jauh melangkah, telinganya menangkap suara Chanyeol bersama seorang perempuan yang pastinya Seo Mi.

"Oppa, jom balik! Seo Mi tak sabar nak jumpa dengan Imo (makcik)." Lengan Chanyeol dipaut manja sambil bibirnya menguntum senyuman lebar.

"Err- gurae. Kaja." Chanyeol cuba menjarakkan tubuhnya dengan Seo Mi. Pandangannya terarah pada Baekhyun yang menoleh ke arah dia dan Seo Mi.

Sedar pandangannya berbalas, Baekhyun memutarkan bebola matanya dan terus meninggalkan kawasan kolej. Hatinya panas membara sekarang ni.

———

Baekhyun melajukan langkah sambil menyumpah seranah si capang di dalam hati. Dari kolej, sampai ke dalam bas dan sekarang on the way nak sampai rumah, hanya suara Chanyeol dan Seo Mi yang kedengaran di telinganya.

Menyakitkan hati betul .-.

Sesampainya di dalam bilik, Baekhyun terus melambungkan tubuhnya di atas katil. Mukanya ditekup dengan bantal sebelum menjerit melepaskan geram.

#BaekhyunJelesDotCom

———

Seminggu dah berlalu. Para pelajar sem satu semuanya dah mula sibuk dengan tugasan yang diberikan oleh pensyarah. Ujian mingguan juga bakal menyusul diorang.

Keadaan ni sedikit sebanyak melegakan hati Baekhyun. Sekurang-kurangnya Chanyeol tak adalah berkepit dengan Seo Mi je .-.

"Baek, malam ni tidur rumah aku, nae? Yura noona tak ada, omma appa aku pulak pergi family reunion." Tutur Chanyeol.

"Gediklah kau. Macam tak boleh tidur sorang pulak." Baekhyun tersenyum sinis.

"Boleh je. Tapi alang alang boyfriend aku dekat, apa salahnya teman kan?" Chanyeol tersengih nakal.

"Uhm yelah, Chan." Baekhyun menggelengkan kepalanya perlahan. Tipulah kalau dia kata dia tak rindu nak bermanja dengan Chanyeol.

#BaekhyunNaughty2K16
#RinduChanyeol200%

❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔Where stories live. Discover now