15 + Hoobae's love

3.1K 221 35
                                    

HAPPY BIRTHDAY PARK CHANYEOL !! I kennot duh Baekhyun ig update malam tadi 😂 Gambar bibir em aku dah fikir lain weh 😍👄 Mohon tampar author berjemaah 😂😂

----

Suho memandang susuk tubuh Baekhyun dan Chanyeol yang jalan beriringan dari arah belakang. Niatnya nak mengajak Baekhyun pergi sekolah sama-sama tapi mungkin dia terlambat sedikit.... Baekhyun dah pun jalan beriringan dengan Chanyeol.

Suho bermain dengan kata hati sama ada nak menyapa Baekhyun atau tidak.

"Tegur je lah. Bukannya salah pun kan?" Langkahnya dilajukan menghampiri Baekhyun dan Chanyeol.

Bahu Baekhyun dipeluk kejap. "Annyeong, Baek!"

"Oh? Suho ya.." Baekhyun terkebil kebil memandang Suho.

"Kau dah kenapa? Terkejut sangat nampak aku?" Tanya Suho bersahaja.

"Aniya. Heee.." Baekhyun berpandangan dengan Chanyeol sekejap. Entah kenapa tapi Baekhyun kekok.

Suasana sepi menemani langkah diorang ke sekolah. Masing masing kekok nak bersuara. Sesekali Suho memandang Chanyeol dan Baekhyun silih berganti. Suho yakin, Baekhyun dengan Chanyeol ada sesuatu yang diorang rahsiakan.

"Chan-ah. Sejak bila kau rapat dengan Baek?" Pertanyaan Suho membuatkan Chanyeol tersentak. Chanyeol dan Baekhyun berpandangan kejap.

"Er.. aku memang rapat dengan Baek lah." Jawab Chanyeol.

"Yea tahu. Tapi selama ni kan korang buat hal sendiri je. Tapi sekarang ni aku tengok korang asyik berkepit je," ujar Suho. Matanya mengerling muka Baekhyun dan Chanyeol yang tampak gelisah.

"Sokey lah. Abaikan apa yang aku tanya tadi. Baek kaja.." Suho tersenyum hambar lalu mendahului Chanyeol dan Baekhyun ke kelas.

Pandangan Chanyeol dan Baekhyun bertembung. Diorang serbasalah. Tapi dalam pada waktu yang sama takut. Takut sekiranya Suho dan kawan kawan yang lain menjauhi diorang disebabkan hubungan diorang ni.

---

"Taehyung-ah," Bahu Taehyung ditepuk perlahan membuatkan lamunan lelaki itu terhenti.

"Oh? Baekhyun sunbae..." Taehyung tersenyum hambar.

"Kenapa ni? Tae ada problem ke?" Baekhyun melabuh duduk di sebelah Taehyung. Muka Taehyung ditenungnya.

"Eobseo," Taehyung menggeleng perlahan.

"Kojitmal. Ni mesti pasal cinta kan?" Duga Baekhyun.

"Eoh. Memang pasal cinta pun," Taehyung mengangguk perlahan.

"Wae? Story lah mana tahu sunbae boleh tolong?"

"Aniya. Sunbae takkan boleh tolong,"

"Tapi.. tolong jadi pendengar boleh kan?" Baekhyun masih merenung muka Taehyung.

Taehyung mengeluh perlahan.

"Gurae.. Tae ada suka kat seseorang ni. Tapi... orang yang dia suka bukan Tae.." Taehyung membalas renungan Baekhyun. Anak matanya menikam ke dalam anak mata Baekhyun. Dia cuba menyampaikan perasaannya melalui pandangan tu.

Rahang Baekhyun bergerak. Anak matanya terus dilarikan dari memandang Baekhyun. Entah kenapa tapi Baekhyun seakan faham maksud kata-kata serta pandangan Taehyung.

Betul lah apa yang Chanyeol pernah kata, Taehyung sukakannya.

"Tae.. sun-" kata kata Baekhyun terhenti bila Taehyung bertindak mencium pipi Baekhyun.

❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔Where stories live. Discover now