———
"Sunbae... Mi-mianhae.." ungkap Taehyung perlahan semasa diorang dah duduk.
"Aigee gwenchana. It doesn't mean anything to me," balas Baekhyun bersahaja.
"Tapi kan Tae-"
"Tae, kan Tae sendiri cakap Tae nak sunbae anggap Tae sebagai adik? Jadi, jangan lah fikirkan sangat semua tu." Ujar Baekhyun.
"Hmm nae," Taehyung mengangguk perlahan.
"And mulai sekarang stop la panggil sunbae, panggil hyung je. Ok?" Baekhyun memandang Taehyung sipi.
"O-ok hyung," Taehyung tersenyum nipis. Entah kenapa, tapi dia lega bila Baekhyun tak marah pasal kejadian tadi.
Baekhyun mengangguk perlahan. Pandangannya dilemparkan ke arah lain dan secara tak sengaja pandangannya dengan pandangan mata Chanyeol bertaut. Muka Chanyeol tak beriak. Pandangannya menikam ke dalam anak mata Baekhyun.
Entah kenapa, tapi Baekhyun kecut perut. Kemungkinan besar Chanyeol tahu pasal tadi dan Chanyeol.. marah.
——
"Baru ingat nak tidur sekhemah dengan kau," Suho memuncung sambil memandang ke arah khemah Baekhyun.
"Kau nak tidur dengan aku ke dengan Lay sebenarnya?" Baekhyun tersenyum sinis membuatkan Suho salah tingkah.
"Err.. dengan kau lah." Nafi Suho.
"Yelah Suho," Baekhyun tergelak kecil.
Bosan juga sebenarnya kalau tak ada Suho. Penat penat diorang pasang khemah ingatkan boleh la tidur dengan kawan sendiri tapi kena ikut kumpulan jugak. Hehh.
"Oklah aku gerak dulu. Don't miss me," Suho tayang sengihan.
"Puih siapa nak rindu kau," Baekhyun menayang muka jijik.
"Kfine." Suho mencebik seraya berlalu ke khemahnya.
Baekhyun masih berdiri di hadapan khemahnya. Matanya terarah pada Suzy dengan kawan kawannya di kawasan khemah perempuan. Rasa bersalahnya masih bersisa.
"Baek, tak nak masuk ke?" Tegur Lay dari dalam khemah.
"Eoh jap lagi aku masuk." Baekhyun memandang Lay sekilas sebelum pandangannya bertaut dengan Chanyeol yang tengah bersembang dengan beberapa pelajar lelaki lain.
Baekhyun cuba memaniskan senyuman sambil bibirnya digerakkan tanpa suara.
'Jaljayo,' Baekhyun menggerak bibirnya.
Chanyeol hanya mengangguk dan tersenyum tipis sebelum menghilangkan diri ke dalam khemah.
Baekhyun mengeluh perlahan. Dia berlalu masuk ke dalam khemah. Zip khemah ditutup lalu dia mula berbaring. Dah baring baru dia rasa penat.
Sedar tak sedar Baekhyun dah terlena tak sampai beberapa minit berbaring. Badan yang letih membuatkan dia terlelap dengan sendirinya.
———
Lenanya diganggu apabila terasa dirinya dihimpit sesuatu. Otak yang baru terjaga bertindak perlahan. Teringatkan keberadaan mereka sekarang di hutan menyebabkan bulu roma Baekhyun meremang.
Siapa yang himpit dia?
Tubuhnya ditarik ke dakapan membuatkan peluh dingin mula mengalir di kepalanya. Hanya satu je yang terlintas di fikirannya sekarang ni;
"Gwi..gwishin." Sebaris perkataan(?) meniti di bibirnya.
"Shh aniya. Ni aku, Chan." Garau suara itu menerpa di tepi telinganya.
YOU ARE READING
❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔
Acak❛Boleh tolong aku tak? Tolong jadi boyfriend aku.❜ ↛ Park Chanyeol ❛Kau dah gila ke?!❜ ↛ Byun Baekhyun ××××××× Warning ❗❗❗ ╰ Boyxboy ╮ ╰ Light SM*T ╮ ╰ Include Mature Scene ╮ ××××××× Other OTP ; - SuLay - XiuChen - KaiSoo ...