———
Langkah Baekhyun dan Chanyeol terhenti bila tiba tiba Seo Mi muncul di hadapan diorang dengan muka masam mencuka.
"Kenapa oppa tak jawab call semalam?" Tanya Seo Mi.
"Err— oppa tidur awal semalam. Phone silent so tak dengar ada call masuk." Tipu Chanyeol.
Baekhyun hanya tersenyum hambar mendengar kata kata Chanyeol. Dia berlalu meninggalkan Chanyeol dengan Seo Mi. Buat sakit hati je kalau dengar perbualan diorang tu.
Baekhyun hanya tersenyum bila ada pelajar junior menyapanya. Langkahnya dilajukan apabila ternampak Taehyung yang termenung di kerusi batu.
"BAAAA" sergahan Baekhyun membuatkan bahu Taehyung terinjut akibat terkejut .-.
"Hyunggggggg!" Taehyung menghentak hentak kakinya geram.
Dia ingat comel lah tu kot ._. K k memang comel pun <(_ _)> //ni author cakap tau bukan baekhyun 😂//
"Heeee. Mianhae... Geundae, wae guraeyo? Neo gwenchana? (Maaflah. Tapi, kenapa ni? Kau tak apa-apa?)" Baekhyun melabuh duduk di kerusi bertentangan Taehyung.
"Hyung.... Dowajuseyo.. (Tolong saya)" Taehyung membuat muka sedihnya.
"Tolong ape, Tae?" Baekhyun menongkat dagu sambil memandang Taehyung.
"Tolong jadi tutor Tae. Exam bulanan dah nak dekat. Tae tak faham laa apa yang Saem ajar dalam kelas." Ujar Taehyung.
"Boleh lah hyung.. Jeojum dowajuseyo.. Nae?" Rayu Taehyung sambil memegang tangan Baekhyun.
"Uhm, okeoke." Baekhyun menarik semula tangannya dari pegangan Taehyung.
Senyuman nipis diukir. Jadi tutor je, boleh kot. Lagipun.. Chanyeol busy dengan Seo Mi. Adil lah tu kan .-.
"So, bila nak mula?"
"Esok! Hyung datang dorm Tae tau."
"Uhm. Okay, esok." Baekhyun mengangguk perlahan.
Entah apa akan jadi nanti. Harapnya tugas dia sebagai Tutor kepada Taehyung dapat dilaksanakan dengan betul.
———
"Bukan macam tu lah, Tae.
Benda ni kan hyung dah ajar tadi. Takkan tak tahu kot?
Aishh, senang je ni macam mana boleh salah?
Taeeeeeee!!"
Baekhyun meraup mukanya sambil mengeluh perlahan. Dia stress .-. Penat dia mengajar Taehyung tapi asyik salah je budak tu jawab contoh soalan yang dia bagi.
"Hyung marah Tae ke?" Muka Taehyung mula berubah muram.
"Taklah." Pendek sahaja Baekhyun membalas.
"Sorrylah.. Kalau hyung tertekan sebab ajar Tae yang bodoh ni." Lirih nada Taehyung bercakap.
Baekhyu tersentak. Tiba tiba dia rasa serbasalah. Dia tak bermaksud nak kecilkan hati Taehyung pun sebenarnya.
"Aniyaa, jangan lah cakap macam tu. Dalam dunia semua manusia sama je, Tae." Tutur Baekhyun.
"Jom, hyung ajar lagi sekali. Sebelum tu, bagi Hyung basahkan muka jap." Baekhyun menguntum segaris senyuman nipis seraya berlalu ke bilik air.
Taehyung hanya menongkat dagu di meja belajarnya. Segaris senyuman terukir di bibirnya. Sebenarnya dia sengaja menyakat Baekhyun. Dia bukannya bodoh sangat tak tahu jawab soalan senang macam tu.
Tapi disebabkan reaksi Baekhyun yang geram dengan sikapnya tadi comel sangat, lagi sakan dia berpura pura depan Baekhyun.
#TaehyungGedikNakMateyy
#DiaIngatSweetKe
#MareyyKecamTaehyungBerjemaah———
Taehyung hanya merenung muka Baekhyun semasa Baekhyun menerangkan cara nak jawab soalan exam. Apa yang Baekhyun cakap, tak ada satu pun lekat dalam otaknya. Dia sakan menilik muka Baekhyun dari jarak dekat.
Baekhyun hyungnya comel....!
"Faham?" Pertanyaan Baekhyun menyentak lamunan Taehyung.
"Apa dia, hyung?" Tanya Taehyung semula.
"Tae faham ke tak apa yang hyung terang tadi?" Baekhyun mengulang pertanyaannya.
"Err.. Boleh tak kalau hyung terang lagi sekali?" Taehyung tersengih.
"Taeeeeee!" Baekhyun menjegilkan matanya geram.
"Alaa hyung, please... Tae dah nak faham dah tadi. Tapi ada lagi sikit yang Tae tertinggal. Terang la lagi sekali eh?" Pujuk Taehyung.
"Uhm yelah." Baekhyun menarik nafas dalam dalam sebelum menghelanya perlahan. Dia menerang semula apa yang dia dah terang tadi pada Taehyung.
Taehyung tersenyum suka melihat Baekhyun menurut permintaannya. Kali ni dia cuba fokus pada apa yang Baekhyun terangkan.
"Dah faham, Kim Taehyung?" Tanya Baekhyun sebaik sahaja selesai menerangkan semula.
"Faham!! Gomawo hyung.." Taehyung tersenyum manis.
Senyuman Taehyung membuatkan Baekhyun turut sama tersenyum.
"Aigoo this kid." Baekhyun mengusutkan rambut Taehyung sambil tergelak kecil.
Sekurang-kurangnya, masanya yang terluang dapat dihabiskan dengan mengajar Taehyung....
——— 투비컨티뉴드 ———
Chap kalini pendek sikit <(_ _)> Jangan tanya mana Jungkook. Dia takde sebab dia ambik aliran yang berbeza dengan Taehyung & Baekhyun. Chanyeol pun ambik aliran lain ;-;
So setakat ni,
#TeamChanBaek
#TeamTaeBaek
#TeamChanMiAtau...
#TeamAuthorPanda
HAHAHAHAHAHAHAHA 😂😂 saiya tak femes ") *heret Sulay*
YOU ARE READING
❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔
Random❛Boleh tolong aku tak? Tolong jadi boyfriend aku.❜ ↛ Park Chanyeol ❛Kau dah gila ke?!❜ ↛ Byun Baekhyun ××××××× Warning ❗❗❗ ╰ Boyxboy ╮ ╰ Light SM*T ╮ ╰ Include Mature Scene ╮ ××××××× Other OTP ; - SuLay - XiuChen - KaiSoo ...