11 + Pilihan

3.1K 209 68
                                    

---

Baekhyun tergelak kecil melihat kerenah Suzy yang cerewet memilih baju yang hendak dibelinya. Ada saje yang tak kena. Mahal sangatlah, tak cantiklah, saiz tak adalah. Aigoo.

"Baek, igeo otteyo?" Tanya Suzy seraya menunjukkan sehelai sweatshirt berwarna hitam dan ada tulisan XOXO berwarna emas.

"Yeppo," Baekhyun menaikkan ibu jari kanannya.

"Arayo!" Suzy tersengih riang.

"Baekhyun?" Sapa seseorang. Serentak Baekhyun dan Suzy menoleh.

"Yoora noona.." Mata Baekhyun terarah pada Chanyeol yang berdiri di sebelah Yoora.

"Oh? Annyeonghaseyo noona. Annyeong Chan." Baekhyun tunduk sedikit badannya. Suzy turut sama menunduk walaupun dia tak mengenali kedua orang tersebut.

"Suzy ini Chanyeol dan yang ni kakak dia, Yoora noona. Diorang ni jiran Baek." Ujar Baekhyun pada Suzy.

"Oh.. annyeonghaseyo," Suzy menguntum senyum lebar.

"Aigoo yeppota," Tersipu malu Suzy apabila Yoora memujinya.

Suzy dengan Yoora pun mula la rancak berborak. Sesekali tawa mereka berdua meletus. Baekhyun dan Chanyeol pula hanya menjadi pendengar. Baekhyun kekok. Terserempak dengan Chanyeol ketika keluar date dengan Suzy sangatlah membuatkan Baekhyun resah.

Deringan telefon bimbit mematikan perbualan Yoora dan Suzy. Yoora lantas meminta diri untuk menjawab panggilan telefon. Suzy pula berlalu ke fiting room untuk mencuba sweatshirt yang dipilihnya tadi.

Tinggalah Chanyeol dan Baekhyun berduaan di situ. Baekhyun mengusap belakang tengkuknya. Sedangkan Chanyeol menggigit perlahan bibir bawahnya. Kekok.

"Rasanya aku patut pergi. Yoora noona dah ada kat kaunter," ujar Chanyeol lalu berpaling.

Tapi belum sempat Chanyeol pergi, Baekhyun terlebih dahulu memegang pergelengan tangan Chanyeol. Dari pergelengan tangan, tangannya turun menggenggam erat tangan Chanyeol. Jari jemarinya diselit diantara jari panjang Chanyeol. Seakan tak merelakan Chanyeol pergi.

Genggaman tangan terasa hangat, membuatkan Chanyeol menoleh memandang Baekhyun. Senyuman tipis diukirkannya. Perlahan lahan genggaman tangan terasa longgar. Berat rasa hati nak melepaskan tangan Baekhyun, tapi Chanyeol harus lakukannya juga. Jikalau Suzy mahupun noonanya melihat, mesti mereka berdua akan disoal.

Chanyeol segera berlalu pergi setelah melepaskan tangan Baekhyun tanpa menoleh ke belakang lagi.

today 22:18

bbaekchu
Chan-ah. Gwenchanayo? 😓

itsme__pcy
Eoh. Gwenchana. Wae?

bbaekchu
Kau tak merajuk dgn aku kan?

itsme__pcy
Merajuk sebab?

bbaekchu
Alaa pasal petang tdi. Kan aku keluar dateu dgn suzy 😞

itsme__pcy
Takde sbb utk aku merajuk atau cemburu dgn suzy.

itsme__pcy
Nak tau knp? Sbb aku tau perasaan sebenar kau pada aku hee😚

bbaekchu
Elehh 😏

bbaekchu
Dah laa pegi tido sana. Gudnite my chanyeol 🙊

itsme__pcy
Gudnite bae. Iloveyouuu 😘

bbaekchu
Iloveyoumore 😜💘

▲▼△▽

Baekhyun yang khusyuk berchating dengan Chanyeol mula merengus(?) perlahan bila tangan Suho tak henti-henti mengusik lehernya menggunakan bulu burung. Mana dia dapat bulu burung ntah. Bulu burung dia kot.

#baekhyunotaksuci #baekhyunfikirpositif
#hidupbaekhyun2k16

"Kau dah kenapa?" Tanya Baekhyun yang mula rimas dengan Suho.

Suho tayang sengihan melihatkan muka bengis Baekhyun. Bulu burung yang berada di tangannya diletakkan di dalam laci meja.

"Kau lah yang dah kenapa. Tersenyum sorang-sorang depan phone. Tak nak cerita ke?" Tanya Suho dengan senyum senget.

"Tak ada apa yang perlu diceritakan." Balas Baekhyun bersahaja.

"Oh ye?" Sengaja Suho menduga.

Baekhyun mengeluh perlahan. Antara dia dengan Suho memang tak ada rahsia sebenarnya. Dia dengan Suho dah kawan rapat sejak sekolah rendah. Tiap kali ada masalah, Suho lah orang pertama yang tahu.

"Suho.. kalau kita dah sayang seseorang, lepastu kita terjatuh sayang pada orang lain.. Yang mana patut kita pilih?" Tanya Baekhyun perlahan, cukup untuk Suho mendengar.

"Itu terpulanglah pada seseorang tu. Citarasa dan perasaan orang kan berbeza.." ujar Suho.

"Tapi pada pendapat aku, lebih baik pilih orang yang kedua. Sebabnya, kalau kita betul-betul sayangkan orang pertama tak akan adanya orang kedua. Kan?" Sambungnya dengan senyuman tipis.

"Eung.." Baekhyun mengangguk perlahan. Baekhyun menundukkan mukanya. Fikirannya jauh memikirkan jalan mana dan siapa yang patut dia pilih.

"Kau fikirlah betul-betul. Kalau ada apa-apa nanti bagitahu aku. Ok?" Selesai berkata, Suho bingkas bangun. Dia berlalu meninggalkan Baekhyun. Tempat di sebelah Lay ditujunya.

Entah kenapa, sejak dua menjak ni dia suka usik Lay. Lelaki berbangsa Cina itu sangat comel di matanya. Dengan bibir yang nipis, dan lesung pipit yang dalam.. cukup untuk membuat jantungnya berdegup laju.

#SULAYisreal
#HidupSULAY2k16

Phone yang berada di tangan, Baekhyun pandang sekilas. Ya, Baekhyun dah tahu pilihannya. Dia yakin dengan pilihannya kali ini. Dia bingkas bangun dan berlalu keluar dari kelas setelah mengulang baca chat dari Chanyeol.

Today 13:28

Itsme__pcy
Baek, lepak bilik muzik jom? 😘

Itsme__pcy
I have something for you 💕💕

13:35

Itsme__pcy
Palli juseyo. Aku dah tak boleh kawal rindu nii 😍💘

Itsme__pcy
Saranghae! 😘

-------------------× TBC ×-----------------------


❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔Where stories live. Discover now