———
Lay memandang Baekhyun yang dah terlena di sofa dorm miliknya dengan Suho selepas bercerita apa yang terjadi. Timbul rasa kasihan dalam hatinya mengenangkan keadaan lelaki itu.
"Taguna punya capang." kata Suho perlahan tapi masih jelas kedengaran di telinga Lay.
"Apa kita nak buat sekarang?" Lay mendekati Suho yang berdiri di balkoni bilik.
"Nan molla." Suho melepaskan keluhan perlahan. Bahu Lay dipeluk kejap.
"Tak apa ke Baekhyun tidur sini malam ni?" tanya Suho inginkan kepastian.
"Takpe. Baek kan kawan kita jugak." Lay menguntum segaris senyuman.
"Gomawo baby." Dahi Lay dikucup manja.
"Aku harap kau takkan buat aku macam tu, Suho.." luah Lay perlahan.
Suho tersenyum nipis seraya memandang tepat ke arah anak mata Lay.
"Aku bukan lelaki macam tu. Kau percaya aku, kan?"
"Eung." Lay memeluk Suho erat. Kepalanya disandar ke dada bidang Suho.
"Sejukkk.." Lay mengeratkan lagi pelukannya. Tangan suho bermain di kulit halus Lay membuatkan Lay tersenyum suka.
"Not now, daddy. Baekhyun ada tu."
"Aloooo. Uhm okay tapi i want this." jarinya menunjuk ke arah bibir.
Lay terus sahaja mengucup bibir Suho. Lama bibir diorang bertaut. Lay tersenyum di dalam ciumannya. Teringatkan hari yang sudah larut malam, Suho dan Lay kembali ke dalam. Pintu balkoni ditutup sebelum masing masing merehatkan diri di atas katil.
———
"Seo Mi, can we talk?" ujar Chanyeol seraya melabuh duduk di sebelah Seo Mi.
"Hm mwoga?" Seo Mi menoleh sipi.
"Apa perasaan Seo Mi masa kita kissing tadi?"
Pertanyaan Chanyeol membuatkan Seo Mi tersentak.
"Eobseo." nafi Seo Mi.
"Seo Mi jujur dengan oppa, please. Kalau Seo Mi nak tahu sejak akhir akhir ni hidup oppa dah tak tenteram disebabkan Seo Mi. Oppa asyik terfikirkan Seo Mi. Oppa.... Dah sayangkan Seo Mi lebih dari sepupu." tutur Chanyeol.
"Oppa!" Seo Mi memandang tepat ke muka Chanyeol. Dadanya turun naik menahan rasa.
"Igeo aniya. Kita sepupu dan sampai bila bila title tu takkan berubah." ujar Seo Mi tegas.
"Seo Mi tak sukalah oppa macam ni," usai berkata Seo Mi bingkas bangun dan berlalu ke dalam rumah.
Chanyeol hanya memandang langkah Seo Mi dengan perasaan bercampur baur. Separuh dari hatinya ingin mengejar Seo Mi tetapi otaknya pantas menidakkan perbuatannya itu.
Keluhan perlahan dilepaskan. Seraut wajah seseorang bermain di fikirannya. Orang yang telah dia sakiti tanpa dia sedar.
Baekhyun-ah, neo eodiya...
———
"Good Morning, baby." Suho mengusutkan rambut Lay yang baru terjaga itu.
"Morning too." Lay tersenyum nipis.
"Oh, Baekhyun-ah. Morning.. Feeling better now?" sapa Suho pada Baekhyun yang baru keluar dari bilik air.
"Eung, okay lah sikit." Baekhyun senyum nipis.
"Aku dah beli breakfast. Jom kita makan. Oh ya, yixing pergi gosok gigi dulu. Cepat!"
"Nae..." sahut Lay malas.
Baekhyun hanya tersenyum dengan kerenah Suho dan Lay. Tipulah kalau dia kata dia tak rindukan Chanyeol.
"Baekkie-ya," panggilan Suho menyentak lamunan Baekhyun.
"Uhm? Ani, nan gwenchana. By the way thanks Suho sebab tumpangkan aku tidur sini malam tadi. Thanks juga sebab dah dengar masalah aku...." Baekhyun menundukkan mukanya.
"Takde hal lah. Kita kan kawan lama dah." Suho menepuk bahu Baekhyun perlahan.
—— 투비컨티뉴드 ——
Short update today. Tangan sakit so takboleh taip panjang sangat. Sorry gaiss ;-;pandacoupss-
Log Out.
YOU ARE READING
❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔
Random❛Boleh tolong aku tak? Tolong jadi boyfriend aku.❜ ↛ Park Chanyeol ❛Kau dah gila ke?!❜ ↛ Byun Baekhyun ××××××× Warning ❗❗❗ ╰ Boyxboy ╮ ╰ Light SM*T ╮ ╰ Include Mature Scene ╮ ××××××× Other OTP ; - SuLay - XiuChen - KaiSoo ...