19 + Cold Water

2.3K 168 40
                                    

———

Malam tu diorang buat camp fire. Duduk berkumpul dengan kawan-kawan baru dari sekolah lain sambil bernyanyi, sesi meluah perasaan. Dalam banyak-banyak aktiviti rasanya aktiviti ni yang paling diorang tunggukan.

"Siapa pandai main gitar kat sini?" Tanya Han Saem sambil memandang ke arah gitarnya.

"Chanyeol!" Selamba sahaja Sehun menyeru nama Chanyeol

Hampir tersembur Chanyeol bila namanya diseru. Chanyeol merenung Sehun dengan pandangan; 'Chugulle (nak mati?)'

"Oh okay. Chanyeol, nah gitar. Ajak lah kawan kamu nyanyi sama." ujar Han Saem.

Gitar bertukar tangan. Mata Chanyeol terarah pada Baekhyun.

"Baekhyun-i," Panggil Chanyeol.

Tersentak Baekhyun bila suara garau Chanyeol menyebut namanya. Baekhyun mendongak lalu membuat muka; 'apa?'

"Yeogiyo (sini)."

"Shireo." Baekhyun menggelengkan kepalanya.

"Baekhyun? Pergilah, Chanyeol panggil tu. Tolong hiburkan kami ye!" Kata kata Kyu Saem membuatkan Baekhyun tak ada pilihan lain selain bergerak ke arah Chanyeol.

Punggungnya dilabuh di atas kayu balak sebelah Chanyeol.

"Lagu apa?" Tanya Baekhyun perlahan.

"Ups to you," Chanyeol menjongket bahunya.

Baekhyun berjeda sekejap. "Cold Water lah."

"Okay!" Chanyeol menguntum senyum. Jari jemarinya mula bermain dengan tali gitar mengikut chord Cold Water.

Everybody gets high sometimes, you know...
So take a deep breath and let it go
You shouldn't be drowning on your own

And if you feel you're sinking, I will jump right over
Into cold, cold water for you
And although time may take us into different places
I will still be patient with you
And I want you to know

I won't let go
I'll be your lifeline tonight...
I won't let go
I'll be your lifeline tonight....

Cause we all get lost sometimes, you know?
It's how we learn, how we grow
And I wanna lay with you 'til I'm old
You shouldn't be fighting on your own

Pandangan mata Chanyeol dan Baekhyun bertaut. Segaris senyuman terukir di bibir masing masing. Lagu yang sangat sesuai dengan keadaan diorang yang berada di hutan, ada air terjun.

#LOL

And if you feel you're sinking, I will jump right over
Into cold, cold water for you
And although time may take us into different places
I will still be patient with you
And I want you to know

Chanyeol turut sama bernyanyi bersama dengan Baekhyun. Tangannya lincah bermain dengan chord gitar. Sesekali dia menoleh memandang Baekhyun.

I won't let go
I'll be your lifeline tonight
I won't let go
I'll be your lifeline tonight  

Tepukan kedengaran apabila Baekhyun menghabiskan nyanyiannya. Baekhyun tersenyum simpul bila terpandang pandangan mata mengusik Suho dan Chen.

"Wow nice voices! Saem pulak yang melting dengar kamu nyanyi," Puji salah seorang guru perempuan.

"kamsahamnida," Baekhyun 'bow' dengan senyuman.

Aktiviti nyanyian diteruskan lagi. Lepas Baekhyun nyanyi, DO pulak jadi mangsa diorang. Nama DO dicadangkan oleh Kai, kawan diorang dari sekolah lain. ;-;

#KaisooIsHere
#IShip

Tersengih-sengih pelajar perempuan dengar Baekhyun dengan DO nyanyi. Bila Baekhyun dah duduk pun ada juga yang curi curi pandang Baekhyun. Dan salah seorangnya..... Suzy.

// SKIP - Pagi //

Suzy yang tengah basuh tangan kat air terjun tiba tiba ditolak oleh Sowon.

"Ops, sorry." ujar Sowon acuh tak acuh.

"Gwenchana." Suzy tersenyum tipis.

Belum sempat Suzy berlalu, hujung bahunya dicuit perlahan.

"Baekhyun tu ex kau kan? Tak adalah handsome mana. Kau yang boleh tahan cantik ni pun dia boleh tak pandang? Pelik." Sowon memandang Suzy dari atas ke bawah.

"Kau dah kenapa tiba tiba datang tanya hal peribadi orang?" Tanya Soo Hyun geram.

"Nothing, aku cuma tanya je. Kenapa dia boleh break dengan Suzy.."

"Ada kaitan dengan kau ke?" Tanya Soo Hyun lagi.

"Aku curious. Kau tak pandai layan dia atau pun sebenarnya dia.. gay?" Sowon berbisik di tepi telinga Suzy.

"Kau ni bodoh, Suzy. Beria-ria couple padahal boyfriend kau tu gay. Kesian aku tengok kau ni." Sowon gelak sinis. Sengaja dia kuatkan suaranya biar orang yang ada dekat situ dengar.

Suzy mengetap bibir menahan geram. Tangannya diangkat lalu dia menampar muka Sowon.

"Bitch!! Kau tak layak cakap macam tu pasal Baekhyun! Kau tak layak nilai diri dia macam tu! Dasar perempuan kotor. Kau ingat kitorang tak tahu ke yang kau masuk khemah budak laki malam-malam buta? Hah?" Mata Suzy mencerlung memandang Sowon yang terkaku sambil memegang pipinya.

"Kau tak tahu Baekhyun macam mana, kau tak kenal dia. Dan kau.. kau tak akan tahu maksud cinta yang sebenarnya sebab kau pentingkan diri sendiri! Kau cuma nak harta diorang dan kepuasan diri kau! Kau tak layak cakap Baekhyun macam tu!"

Menggeletar badan Suzy melepaskan amarahnya. Matanya yang bertakung dengan airmata diseka dengan belakang tangan. Suzy berlalu pergi tanpa menghiraukan pandangan orang lain.

"Baek..." Suho memegang bahu Baek. Dia sendiri terkejut dengan apa yang dia dengar tadi. Niatnya nak ajak Baekhyun cuci muka terbantut bila nampak pergaduhan Suzy dengan Sowon.

"Hm kaja Suho." Baekhyun berpaling dan berlalu ke tapak perkhemahan.

Sungguh Baekhyun tak sangka Suzy kena lalui semua ni disebabkan dirinya. Dan dia sendiri tak sangka.. sebesar tu sayang Suzy padanya sampaikan sanggup bergaduh kerana dia.

"Suzy-ya. Mianhae.." Baekhyun mengeluh perlahan. Mukanya diraup kasar. Mujurlah harini diorang dah boleh balik. Tak sanggup dia nak berhadapan dengan Suzy lama-lama. Rasa serbasalahnya masih bersisa malah makin bertambah lepas kejadian tadi.

———

"Hi," sapa Chanyeol seraya melabuh duduk di sebelah Baekhyun.

Baekhyun hanya mengukir senyum tipis. Dia malas nak bertanya kenapa dan macam mana Chanyeol duduk sebelahnya.

"Neo gwenchana? Suho dah cerita kat aku tadi.." ujar Chanyeol.

"Eung, gwenchana." Baekhyun mengangguk perlahan.

"Everything is gonna be alright. Aku akan sentiasa di sisi kau. Nae?" Chanyeol mengusap lembut rambut Baekhyun.

Baekhyun tak membalas. Dia melentokkan kepalanya di bahu Chanyeol. Biarlah masa dan keadaan yang menentukan segalanya. Dia penat. Ada baiknya dia tidur. Nanti dah sampai sekolah tak adalah lesu sangat.

——— 투비컨티뉴드 ———

Jangan tanya mana Taehyung. Author pun taktahu dia pergi mana hmm ( ̄∀ ̄) takpe nanti dia muncul lah ok?

❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔Where stories live. Discover now