----
Chanyeol terjaga dari tidur dengan keadaan Baekhyun memeluknya erat. Baekhyun yang masih lena itu ditenung lama.
Segaris senyuman terukir di bibirnya.
Dah lama dia dengan Baekhyun tak macam ni. Jujur, dia rindukan sentuhan dan pelukan Baekhyun.
"Kenapa lah kau ni cute sangat, Baek? Kau tahu tak betapa seksanya hidup aku tanpa kau?" Chanyeol berkata seorang diri.
Chanyeol leka merenung setiap inci muka Baekhyun sampailah matanya terarah ke leher putih Baekhyun.
Senyuman nakal terukir di bibirnya. Perlahan lahan Chanyeol mendekatkan mukanya dan bibirnya melekap ke leher Baekhyun. Diciumnya leher itu beberapa kali sebelum dihisap dan digigitnya lembut.
// bruh .-. //
"Morning..Oh?" Lay yang baru keluar dari bilik terkejut melihat keadaan Chanyeol dengan Baekhyun.
Mukanya mula merona merah.
"Lay-i, waegurae?" Suho mendekati Lay yang terkedu di hadapan pintu bilik.
"LOL, abaikanlah diorang tu." Suho memegang bahu Lay.
Chanyeol mengangkat mukanya dan memadang Suho. Ok, dia malu sebenarnya. Tapi geram pun ada dengan Suho. Kacau je .-.
"Teruskan je lah apa yang kau tengah buat tu. Heee jom, Lay." Suho tersenyum nakal pada Chanyeol. Lay ditarik menjauhi kawasan ruang tamu.
Chanyeol berbaring semula. Lengan kanan diletakkan di atas dahi. Malu pula bila teringatkan perlakuannya tadi.
"Morning, Chan.." ucap Baekhyun membuatkan Chanyeol sedikit tersentak.
"Ah.. Morning.." Muka Chanyeol mula membahang.
Baekhyun hanya tersenyum. Dia dah lama terjaga sebenarnya. Sedaya upaya dia tahan dari 'moan masa Chanyeol kerjakan lehernya tadi.
----
"Ada orang tu tadi kan.. Dia... Aduh—" belum sempat Suho nak habiskan ayat, Chanyeol terlebih dahulu menumbuk lengannya.
"Kenapa? Dia buat apa?" pertanyaan Chen dibalas dengan jelingan maut Chanyeol.
"Tak ada apa lah. Hehe," Suho tersenyum sinis sambil tangan kanannya mengusap lengannya yang sakit.
Dalam diam Baekhyun tersenyum simpul. Dia blushing woi!
"Harini hari terakhir kita bercuti. So apa lagi, kita enjoylah!!!" ujar Suho diikuti sorakan dari diorang.
"Hana dul set, party!!" Chen menolak Chanyeol dan Suho ke dalam kolam.
"Ya! Kim Jong Dae!!!" marah Chanyeol tapi sikit pun Chen tak heran. Makin menjadi jadi gelak dia ada lah.
Lay tersengih nakal. Dia mendekati Chen perlahan lahan. Tapi nasib dia tak baik bila Chen dapat sedar niat jahatnya itu.
"Haaa nak buat apa?" sergah Chen sambil memegang lengan Lay.
"Tak ada buat apa lah." nafi Lay dengan muka innocentnya.
"Eleh macam aku tak tahu kau- Arghhh" Chen dan Lay sama sama terjatuh dalam kolam.
Baekhyun bersorak riang bila dapat tolak Chen. Suho dengan Chanyeol pula apa lagi, memang sakan lah diorang buli Chen dalam kolam tu.
"Tak nak terjun ke?" tanya Xiumin yang dah sedia nak terjun.
"Takpe lah nanti nanti je." balas Baekhyun sambil melabuh duduk di tepi kolam. Hanya kakinya sahaja yang direndamkan ke dalam air.
Baekhyun tak dapat nafikan, dia memang happy dengan keadaan sekarang. Matanya tak beralih dari Chanyeol yang sakan kenakan Chen dan Suho.
Dia terlalu sayangkan Chanyeol. Dan perasaan tu makin kuat hari demi hari.
"Termenung apa tu, sayang? Aku kat depan mata je ni." tegur Chanyeol mematikan lamunan Baekhyun.
Entah bila Chanyeol datang kat situ pun taktahu lah.
"Amugoto aniya." Baekhyun tersenyum nipis.
Chanyeol mendekatkan dirinya dengan Baekhyun. Disebabkan dia tinggi, mukanya memang tak jauh beza sangat dengan Baekhyun yang duduk di tepi kolam. Perlahan lahan bibir diorang bertaut. Makin lama makin Chanyeol dalamkan ciumannya.
"Aku rindu perasaan ni," ujar Chanyeol sebaik sahaja tautan bibir dilepaskan.
"Aku pun." balas Baekhyun. Tangannya melingkari leher Chanyeol.
"Jom?"
"Pergi mana?" berkerut dahi Baekhyun pandang Chanyeol.
"Kita enjoy!" serentak dengan tu, Chanyeol menarik Baekhyun ke dalam kolam.
"Yeayyyy!" laju je Chen dengan Suho serbu Baekhyun.
"Yaa hajima! Kau datang aku tak ngaku kau kawan aku," kata Baekhyun.
"Eh kesah pulak. Aku suruh umin tinggal kau kat sini karang. Haa padan muka kau," Chen tersenyum sinis.
"Yaaaaaaaa!!" Baekhyun cuba larikan diri tapi tahu tahu je lah bila dalam air pergerakan tu seakan terbatas.
Akhirnya, dia pasrah jee kena buli dengan Suho dan Chen.
#Baekhyuntakkuat2k17
#Baekhyuntabah
#Chanyeolkejamtaknaktolong—– 투비컨티뉴드 –––
HUII GAISS. CUMA NAK BGITAHU, NEXT CHAPTER IS THE LAST CHAPTER. YEHETTTT OHORAT 😂😂🙌🙌
#EXOrDIUMinMALAYSIACr on the pic.
YOU ARE READING
❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔
Random❛Boleh tolong aku tak? Tolong jadi boyfriend aku.❜ ↛ Park Chanyeol ❛Kau dah gila ke?!❜ ↛ Byun Baekhyun ××××××× Warning ❗❗❗ ╰ Boyxboy ╮ ╰ Light SM*T ╮ ╰ Include Mature Scene ╮ ××××××× Other OTP ; - SuLay - XiuChen - KaiSoo ...