17 + Games

2.6K 186 87
                                    

----

Hari yang paling Baekhyun tak nantikan pun tiba .-. Yeah harini diorang kena pergi kem.

"Dont worry, Baek. Nanti kitorang kasi kau tido satu khemah dengan Chan." Ujar Chen dengan sengihan nakal.

"Odo kau fikir apa huh?" Kepala Chen diluku geram.

"Hehehe.. ala itu pun nak marah. Kalau aku tak cakap macam tu pun, Chan tetap akan tarik kau sekhemah dengan dia." Tutur Chen sambil tangan kanannya mengusap kepalanya yang sakit.

"Euh dah lah malas aku layan kau. Tak habis habis nak kenakan aku." Baekhyun berlalu ke arah Suho dengan Lay yang tengah susun barang dalam bonet bas(?).

"Annyeong Lay!" Sapa Baekhyun. Lay hanya membalas dengan segaris senyuman menawan beserta lesung pipit dia tuuu. Auch mohon iman kau kuat, Baek ( ̄∀ ̄)

"Dah habis susun barang belum?" Soalan yang agak bangang ditanya oleh Baekhyun.

"Ada mata tengok lah. Jangan asyik nak tengok Chan je. Tak nampak ke berlambak lagi barang ni? Dah lah tak reti reti nak tolong." Bebel Suho geram.

Baekhyun hanya tayang sengihan.

"Alaaaa Lay kan ada. Lay tolong Suho nae?"

"Nae." Dengan innocentnya Lay menjawab.

"Pemalas." Suho mengutuk perlahan tapi masih jelas di telinga Baekhyun.

Malas nak berlawan cakap dengan Suho, Baekhyun berlalu ke pondok sekolah. Iphonenya dibawa keluar dari kocek seluar. Ada bagusnya dia berselca dari melayan manusia manusia sebegitu ( ̄∀ ̄)

#BaekhyunThugLife
#Baekhyundontfxkingcare

———

"Kita dah sampai," ujar Han Saem seraya menyedarkan lamunan anak anak muridnya. //pfft ayat .-.//

Para pelajar segera keluar dari bas. Masing masing mengeliat perlahan sambil menghidup udara segar. Dah ramai yang sampai, dan kebanyakannya datang dari sekolah sekolah lain.

"Jap. Sebelum korang berkumpul kat sana Saem nak pesan satu jee. Jaga kelakuan, jaga nama baik sekolah. Korang dah besar mesti korang faham maksud saem kan?" Ujar Park Saem.

"Nae, saem!" Sahut diorang.

"Dah jom kita pergi daftar," Diorang hanya mengikut Han Saem & Park Saem dari belakang.

Baekhyun menggosok matanya perlahan. Ngantuknya masih bersisa.

"Ngantuk sangat ke?" Teguran seseorang menghentikan perbuatan Baekhyun.

"Taehyung-ah. Tae pun ada terpilih jugak?" Tanya Baekhyun berbasa-basi.

"Haah. Jom sunbae, nanti Park Saem marah pulak kita lambat." Taehyung mengukir senyum lalu berjalan mendahului Baekhyun.

———

Selesai mendirikan khemah, diorang berkumpul bersama untuk mendengar taklimat dari guru-guru. Sesi perkenalan diri memang perkara wajib lah. Sebelum memulakan acara, diorang diberi rantai tanda nama dengan warna yang berbeza. Warna tu menentukan kumpulan diorang.

Hanya Baekhyun dengan Lay yang dapat tanda nama warna purple. Sehun, dengan Suho warna kuning. Chanyeol, DO dengan Chen pulak warna merah.

Diorang bergerak ke kumpulan masing masing. Baekhyun hanya mengikut tanpa suara. Dalam hati memang tak henti henti dia merungut.

Keluhan dilepaskan. Lay yang disebelah dipandang sekilas. Budak sorang ni nampak macam enjoy je. Daritadi tersenyum senyum.

"Sunbae?" Bahu Baekhyun ditepuk perlahan membuatkan Baekhyun lantas menoleh.

❬BL❭ Another Love + Chanbaek ✔Where stories live. Discover now