-Ash (Grattis Ash, du får ett extra kapitel c;)
Efter att Elina hängt upp sina kläder på tork, skrubbat bort min spya från däcket och lyckats få upp mig på fötter landstiger vi på ön. Ön är liten och består till mestadels av ett stort berg. Elina ser upp mot berget och hoppar upp på min rygg. "Flyg fula flyga flyg... Nej, satan också... Flyg snygga Ash flyg!" Flinar och petar mig i nacken. Jag vinglar lite. "Jag vet inte om..." Börjar jag och fäller ut vingarna. "Tror du att du orkar gå?" Flinar och pekar på det enorma berget. Jag svarar inte utan tar bara ett lätt skutt upp från marken och låter vinden få fatt i mina vingar. Sedan seglar vi uppåt mot bergets topp. Elina jublar och är ovanligt exalterad. "Vad är det med dig idag?" Muttrar jag och landar på bergets topp. Jag upptäcker att toppen inte är så spetsig utan mer som ett litet landområde eller så. Jag och Elina sätter oss ner och vilar lite, inte för att Elina kan ha blivit så trött när hon satt på min rygg och blev uppflugen hit men jaja.
Regnmolnen har börjat stocka sig på himlen. "Jag kommer frysa ihjäl om solen går i moln." Säger Elina och pekar på sin halvnakna kropp. "Jag tror att jag springer ner till båten och plockar in mina kläder som hänger på tork i alla fall..." Fortsätter hon. "Jag tror jag stannar lite." Svarar jag och plockar med ett grässtrå. Hon nickar och börjar försiktigt att klättra ner för bergets kant.
Jag ser ner för stupet. Vi skulle kunna bosätta oss här. Ta delar från båten och bygga ett litet hem. Fast då skulle ju sitta fast här utan båt. Regnet öser ner nu. Jag ler lite och leker med en regndroppe på min arm medans jag kryper fram mot stupet och lägger huvudet utanför kanten. Jag ser ner för stupet och får en konstig känsla av att jag har sett det förut. Då minns jag. Försiktigt vänder jag mig om och får syn på honom. Elijah. Precis som i drömmen...
Han borrar in sina lila ögon i mig och drar en hand genom det mörkröda håret. "Ash." Viskar han och ger mig ett vitt flin. Elijah är den enda ängel med svarta vingar utom jag. I alla fall som jag har sett. Men Elijah är inte heller någon vanlig ängel. Han muterad till sin kraftfullhet och helt galen. Han är mest ett experiment. Men inte ett misslyckat ett. Han följer definitivt sin funktion utan svårigheter...
Elijah tar ett steg närmare och greppar tag om min hals. Mina ögon skriker efter hjälp men han flinar bara. Han höjer handen mot mitt ansikte och plötsligt, blir allting bara svart...
YOU ARE READING
My Angel (Svenska)
Adventure"Min ängel..." Viskar jag med darrande röst. "Din ängel..." Viskar han till svar. "Din ängel."