21.

78 4 0
                                    

-Elina

Lara borrar in sina mörka ögon i mina. I skenet ser de nästan svara ut. Hon böjer sig ner lite och virar sitt mörkröda hår runt ett finger. "Och vem är det här?" Hon tuggar på något. Förmodligen tuggummi. "Elina." Svarar Léion åt mig.  Hon rynkar på ögonbrynen. "Ashs skyddsling?" Léion hummar till svar och hon tar tag i min handled och drar in mig i ett av rummen. Léion kommer in efter oss och stänger dörren. Lara ser frågande på Léion. "Vad vill ni?" Jag skruvar på mig i den röda fåtöljen hon puttat ner mig i. "Elijah tog Ash." Säger jag och darrar lite på rösten. "Elijah?" Hon suckar. "Okej." Hon ser på Léion. "Vi har ganska många sätt att ta hand om det här på." Fortsätter hon. "Jo, jag vet." Léion biter sig i läppen. "Ni är ingenting mot änglarnas försvar. Att försöka ta er upp dit kommer inte att fungera..." Hon funderar en stund innan hon fortsätter. "Smuggla in er kommer inte heller att funka, ängeln som kontrollerar varorna har röntgen blick." Hon masserar sin hårbotten med sina långa svarta naglar. "Okej..." Hon biter sig i läppen som om hon är på väg att berätta något tungt. "Ash är ingen vanlig ängel." Hon ser på mig. "Han är en dödsängel." Nu ser hon på Léion. Léion skruvar på sig. "Men..." Léion verkar helt paff. Jag tror att anledningen till att jag inte är lika förvånad och upprörd som Léion är nog att jag inte kan något om änglar och alltså inte har en aning om vad en dödsängel är... Lara ser på mig och lägger handen på min axel. "Han är ofarlig men jag tror att om vi tar oss ett snack med Ashs föräldrar så är han snart ute ur Elijah och regeringens klor..." Hon flinar elakt och hennes ögon glimtar till lite.

Lara skuttar in till ett nytt rum. "Kom!" Skriker hon uppspelt. Jag och Léion trevar osäkert in i rummet mittemot. "Det här är perfekt!" Hon skrattar och häller ihop lite olika rykande blandningar i en kittel. "Om du varit ängel, Léion, hade det här varit omöjligt!" Flinar hon lyckligt och rör om. "Är du en häxa?!" Frågar jag och ser skrämt på henne. "Jag är mycket kunnig inom häxkonst och föredrar att bli kallad en maleficus hellre än häxa." Hon flinar och häller ner en hink pulver i grytan. "Hon är häxrikets mest begåvade hä... Jag menar maleficus." Berättar Léion. Lara skakar på huvudet. "Nu försöker du bara flörta med mig igen." Hon skrattar dovt.  "Vad gör du?" Frågar jag och hon flinar bara. "Det är nog bäst om du inte vet det." Jag stönar. "Sluta, jag vill faktiskt veta." "Om du säger det så." Hon ser tvekande på Léion innan hon fortsätter. "Häxor kommer från helvetet. Mitt blod är ont. Erat blod måste vara lika förgiftat som mitt för att ni ska kunna komma in." Jag stirrar på henne. "Lugn bara, din personlighet kommer inte förändras." Hon ler och sniffar på grytan. "Det är klart."

(Maleficus är trollkvinna på latin, jag är inte galen och hittar på egna ord  jag bara goooooooglar cxx)


My Angel (Svenska)Where stories live. Discover now