7.

181 4 1
                                    

*Ashs perspektiv*
Hon sitter bredvid mig i sängen. Jag lägger armen om henne och hon lutar huvudet mot min axel. Hennes fingrar är placerade vid min nacke och hon drar dem fram och tillbaka över nacken. Hon vänder huvudet mot mig och vi studerar varandra. Hennes nötbruna ögon ser in i mina gröna. Hennes lätt bleka hud mot min. Hennes långa gyllenbruna och lockiga hår som hänger runt hennes axlar. Läpparna är fuktiga och ganska små. Hon är vacker.

Jag böjer mig fram not henne. Panna mot panna. Hjärtat klappar. Ordet ekar i mitt huvud. Förbjudet. Hon lutar sig framåt och våra läppar möts. Hud mot hud, läppar mot läppar. Hon öppnar munnen och min tunga glider in. Jag lägger ena handen om hennes kind och bakhuvud. Pressar hennes läppar nära. Smakar på henne. Hon smakar Elina och jag gillar det. Jag lyfter upp henne så att hon sitter i mitt knä med benen runt min midja. Hon lägger armarna om min nacke och kyssen fortsätter. Kyssen blir hångel men det är inte grovt. Utan lätt och varsamt. Hennes kropp pressas mot min. "Jag kan inte..." Viskar jag. Jag ser hur gnistan i hennes ögon försvinner. Hur hon stelnar till. Ögonen tåras. "Alltid, Ash. Alltid" Viskar hon och reser sig. "Snälla..." Viskar jag men hon rycker upp dörren. Hon vänder sig om i dörrkarmen och ser på mig med en tårfylld blick. "Fan dig Ash.." Säger hon innan hon försvinner iväg. Ja Elina, fan mig...

Änglar och människor ska inte vara kära. Särskilt inte en skyddsling och dess skyddsängel. Det är förbjudet. Det står skrivet i Änglarnas Lag och jag önskar att jag kunde göra något åt det. Jag älskar Elina, det gör jag verkligen, men jag kan inte. Att bryta mot reglerna kan vara väldigt farligt. De skulle kapa mina vingar och ta mina krafter... En ängel utan vingar... En fallen ängel...

Jag sitter i sängen och stirrar ner i marken. Jag måste förklara. Berätta varför jag är så hemlighetsfull och undvikande. Hon måste tro att jag är en komplett idiot. Och vet ni vad? Det kanske jag är också. En komplett idiot.

My Angel (Svenska)Where stories live. Discover now