17.

86 4 0
                                    

-Ash

Elinas hand ligger mjukt i min när vi springer tillsammans utför en äng. Solen lyser varmt i nacken på mig och vi skuttar fram till ängens slut. Vi ser ner för stupet som avgränsar ängen. Elina vrider sig ur mitt grepp och springer lekfullt iväg över ängen. Jag ser drömmande efter henne men får en känsla av att jag nog ska stanna. Jag upp på himlen. Molnen har börjat klumpa ihop sig och täcka solen. Strax börjar regnet forsa ner. Och det är inget vanligt litet spöregn utan den är som om en hel jävla flod bara faller ner på mig. Jag försöker dra in vingarna för att skydda dem mot regnet men det är försent. De är redan alldeles för blöta. "Elina!" Ropar jag efter henne. "Nej..." Viskar en röst. En skepnad kliver fram och tar tag om min hals. Lila ondskefulla ögon glimtar mot mig. "Elijah..." Viskar jag med skräck i rösten innan jag slår upp ögonen och vaknar.

Jag ligger bredvid Elina mitt på båtens däck. Solen har börjat gå upp över horisonten. Jag kysser henne mjukt i nacken och hon vrider lite på sig.  Min hud har klibbat sig fast mot både henne och däcket. Jag rullar iväg lite och hon famlar med händerna efter mig. "Ash...?" Mumlar hon och kniper ihop ögonen för att inte vakna helt. Jag skrattar åt henne och lutar mig ut ur båten. Långt bort ser jag en ö. "Land i sikte!" Skriker jag och formar mina händer som en kikare. Elina grymtar lite och ställer sig upp. "Styrman!" Skriker jag i hennes öra och hon hasar sig bort mot den pytte lilla förarhytten. Jag skrattar lite och båten glider iväg i riktigt mot ön.

Sakta sjunker min nyfunna glädje bort och jag börjar få en lätt huvudvärk. "Elina du styr fan sämre än satan..." Mumlar jag irriterat. Elina ignorerar min kommentar och huvudvärken ökar. "Stanna!" Ropar jag surt åt henne. Hon suckar och fortsätter oberört att köra vidare. Jag faller ner mitt på däcket och masserar min tinning. Vi kör närmare och närmare ön. Huvudvärken övergår till illamående. Jag lutar mig över båtens kant och det känns som att jag ska spy. Mina ben skakar och jag faller ner igen. Elina stannar plötsligt båten häftigt. Jag dunkar ner i golvet. "Ash?" Jag ligger och jämrar mig mitt på däcket och hon kryper ner i min famn. "Blev du trött igen?" Skojar hon. Precis då kommer det. "Uääh." Gurglar jag och dränker ner i Elina i kräks. "Uääääh!" Skriker hon och rusar upp. "Fy faaaan, Ash!" Skriker hon och börjar ta av sig. "För i helvete! Du tvättar det här ska du bara veta!" Skriker hon och hoppar ner i vattnet bredvid båten för att skölja av sig. Hon fortsätter irriterat att klaga på hur jävla äcklig jag är medans jag ligger omtöcknad på däcket och spyr några gånger till...



My Angel (Svenska)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora