Kapitel 16

1K 16 1
                                    

Han er gal. Han sitter bare å ser på deg. Av og til kommer han bort og prøver å ta på deg, men du begynner bare å gråte så går han igjen. Du får ikke mat men vann. Han er for det meste i det andre rommet eller ute.

Det har gått ca 1 og 1/2 dag og nå har han forlatt deg på madrassen der du våknet. Han gikk ut for 5 timer siden. Hva skjer? Mobilen din har 30% strøm. Du slår deg selv i hode hvorfor ringer jeg ikke etter hjelp når han er ute av huset? Fort tar du fram mobilen å ringer politiet

-Hallo! Jeg er fanget i en kjeller! Du roper desperat
-Hei ja detter er politiet sier en tynn dame stemme
- hjelp meg! du begynner å gråte
-Hvor er du? Sier stemmer forsiktig
-Vet ikke faen jeg! du blir helt fra deg
-Okei ro deg ned vi kan spore deg opp bare ha mobilen på og ikke skru den av.
-Jeg har bare 29% strøm nå for dere! du føler håpet komme
-Vi skal gjøre alt vi kan,bare behold roen. Stemmen blir bare ekkel i ditt hode

Du har akkuratt lagt mobilen i baklomma når døra slamrer opp.
-Hei søta! han er tilbake og stemmer er mye ekklere enn før.
Du svelger sakte. En svett lukt fuller rommet. Han tar fram en pinne og slår deg i ryggen. En utrolig smerte sprer seg over hele ryggen din. Tårene renner den.
-Jeg måtte løpe fra politiet i en hel time! Kjæresten din har fått dem til å lete etter deg! Jeg kunne hatt gjort mitt men så har de funnet oss. Han ser på deg og løfter pinnen igjenn. Men senker den. Du viste ingen frykt.
-Kom vi skal bort herfra! han tar armen din og løfter deg med seg
Dette er du ikke med på. Du griper pinnen han har i hånda og slår løs på ham. Han skriker høyt. Fort løper du ut opp trappen og ut en dør. Du er midt i en gang. du løper langs gangen og møter en ytterdør. Du føler en glede sper seg i hele kroppen din.
En tung pust kommer bak deg.
-Du er vansklig du søta. smiler han
stygt

Du skriker av full hals han holder deg fast og prøver å dra deg med seg. Med fast tak holder du i dørhåndtaket. Pinnen er fortsatt i dine hender. Du stikker pinnen i øyet hans. han legger seg på gulvet i smerter. Døra er låst. Du ser deg fort rundt. Vinduet i trappen på vei opp er åpent.

I et kjempe hopp klamrer du deg i vinduskarmen. Du kjenner hvor tungt det er. Men du drar deg opp. Det var lengre ned enn du trodde. Enten så er det å gå uten mat eller høyden som gjør deg svimmel. Det er grus på bakken. Huset er helt alene i en skog. Du kan se veien men det er utrolig langt borte. Hengende med beina inne og magen på karmen faller du ned. Rett på hodet. Det svartner for deg. Før du lukker øynene hører du sirener.

BenefitsWhere stories live. Discover now