Påväg till Hogwarts

639 15 2
                                    

Detta är mitt första kapitel, hoppas ni tycker om det(;

Hermione
------------------------------------------------------
Hermione vaknade med ett ryck, 05.57 visade klockan.
Idag var dagen hon väntat på i evigheter känns det som, idag ska hon åka tillbaka till Hogwarts.

-vad ska jag göra nu? Tänkte hon, hon kunde inte somna om och väskan var redan packad.
-jaha, jag får väl börja läsa, säger Hermione tyst för sig själv och tar fram en bok från nattduksbordet.
Hogwarts historia avancerad stod det på den.
Hon kunde inte riktigt koncentrera sig, hon tänkte bara på honom, han som hade räddat henne från att trilla på Hogwartsexpressen, hans gråa, vackra ögon.

-sluta tänka på honom! Sa hon till sig själv. Om bara några timmar skulle hon vara på Hogwartsexpressen tillsammans med hennes två bästa vänner, Ron Weasley och Harry Potter. Hermione hade träffat dem för första gången på just Hogwartsexpressen för sex år sedan. De hade inte direkt gillat varandra från början, men så småningom blev de vänner.
Hermiones bästa tjejvän var utan tvekan Ginny Weasley, Rons lillasyster. Hon var ett år yngre än dem men det märktes inte, man kunde prata med henne om vad som helst, oftast pratade de om killar, om de var snygga, fula, dumma, coola.

-frukosten är klar! Ropade mamma från köket.
-jag kommer! Ropade Hermione tillbaka.
Hon gillade sina föräldrar, de var lita gammelmodiga ibland, men de ville och kunde nästan alltid hjälpa till. Hermione brukade prata med sin mamma om det mesta så som skolan läxor och till och med mens! Men hon hade aldrig riktigt vågat prata om killar. Detta hade hennes mamma troligtvis märkt, så hon försökte alltid fråga om hon hade någon kille? Om det fanns några snygga killar i skolan? Om hon tyckte någon var snygg?
Men Hermione svarade alltid ett kort nej och gick sedan därifrån. Det var som att hon inte riktigt vågade, hon hade ju aldrig riktigt pratat om känslor på det sättet med någon förutom Ginny, men inte ens hon visste om killen med dem vackra, gråa ögonen. Hermione hade tänkt att berätta, men hon fick aldrig något bra tillfälle.

-kommer du? Ropade mamma igen.
-ja, svarade Hermione och gick ner för trappan mot köket.
-är du redo för ett nytt år på den där trollkarlsskolan?
-hogwarts, och ja, det ska bli roligt.
-händer det något nytt i år?
-inget mer än att professor Snape har försvar mot svartkonst och vi får en ny lärare i trolldryckskonst.
-Snape? Är inte han den läraren som du inte tyckte om?
-jo, han är lite konstig, men Dumbledore litar på honom så då får väl vi också göra det antar jag.
-eran rektor verkar onekligen klyftig, hur gammal är han?
-han är väl runt 260 något sånt
-okej, jag gissar att det är normalt i trollkarlsvärlden
-inte riktigt men tack för maten, säger Hermione och går upp mot sitt rum. Väl uppe så kollar hon igenom sin väska en gång till och kollar så att hon har allt, och går sedan igenom brevet från McGonnagal.
Hon kommer plötsligt ihåg glädjen när hon fick brevet och läste,

Kära miss Granger, jag vill också berätta att du och Ronald Weasley har blivit utsedda till Gryffindors prefekter. Jag förväntar mig att ni uppför er väl.
Med vänliga hälsningar
Minevra McGonagall, professor och biträdande rektor.

När hon hörde Rons namn blev hon ännu gladare, mest för att hon vet hur hårt han jobbar för att sticka ut bland sina andra syskon och att han nu måste vara mycket stolt och glad nu när han har lyckats.

Hermione började klä på sig kläder hon hade tagit fram veckor innan. Under sommaren hade hon bytt stil lite, hon hade börjat knäppa upp sin skjorta lite och hon hade börjat sminka sig mer till vardags. Just nu såg hon väldigt söt ut tyckte hon själv, hon hade en persikofärgad kjol och en slarvigt instoppad T-shirt. Hon hade även en lätt makeup som lyfte fram hennes chokladbruna ögon.

-vi måste åka nu! Ropade pappa nerifrån hallen.
-jag kommer! Hermione kollade igenom väska en gång till och tog sedan väskan och Krumben och gick ner och ut mot bilen.
-har du allt nu? Frågade pappa.
-ja, jag tror det, annars kan ni väl skicka det senare?
-visst gumman, har du tandborste och tandkräm?
Såhär håller de alltid på, bara för att de är tandläkare!
-ja, jag har tandborste, svarade hon någon minut senare.
-bra, då kan vi åka!
De åkte till King's cross station utan att säga så mycket, Hermione tänkte mest på hennes vänner, vad har de gjort? Hur jobbigt hade Harry det hos Dursleys? Hon hade skickat mat några gånger för att han inte skulle svälta ihjäl, men hon var ändå orolig, hur mår han?
------------------------------------------------------
Hoppas att detta inte blev för långt! Ni får gärna kommentera vad ni tycker!

//A true Dramione fan

PAUSAD!! Dem vackra gråa ögonenWhere stories live. Discover now