Draco
------------------------------------------------------
"Vart är Granger?" Frågade jag Blaise. Jag ville säga Hermione men då skulle alla tro att jag var sjuk i huvudet eller nåt.
"Hon sprang ut ur salen, varför undrar du?" Svarade Blaise frågandes.
"Bry dig inte" sa jag elakt. Vad skulle jag göra? Jag måste få prata mer med henne. Innan jag hann tänka så hade jag rest mig upp och var påväg ut. Jag hade prefektuppgifter att göra, men det var inte viktigt nu. Jag ville bara hitta Hermione.
Jag kollade överallt. I biblioteket, i klassrummen, ja till och med på toaletterna. Sen kom jag på, Gryffindors torn, där måste hon vara. Professor Binns hade berättat vart ingångarna till alla elevhemmen var och hade berättat alla lösenord. Jag sprang mot porträttet med tjocka damen och där satt hon, där satt Hermione.
Hon märkte inte att jag kom, så jag smög upp och frågade.
"Hur är det Granger?" Hon ryckte till och vände sitt ansikte mot mig. Hon hade gråtit, det såg man på hennes blodsprängda ögon.
"Vad vill du Malfoy?" Orden skar genom mig, varför lät hon arg? Ville hon inte ha mig här?
"Varför sitter du inte inne i uppehållsrummet?" Det var något jag faktiskt undrade, Binns hade ju gett oss alla lösenord.
"Jag kan inte lösenordet" juste ja, hon var ju inte där då Binns berättade.
"Lösenordet är modige mannen" porträttet svängde upp och jag såg för första gången in i Gryffindors uppehållsrum, det såg mysigt ut."Tack" hon nästan viskar fram orden.
"Kan du inte följa med in så du kan berätta vad mer professorn sa medan jag var borta?"
Jag blev förvånad över frågan, ville hon verkligen att jag skulle följa med in?
"Visst" sa jag utan att tänka. Vi gick in tillsammans och satte oss framför brasan.
"Okej, lösenorden är modige mannen för Gryffindor, rent blod för Slytherin, dansande dockan för Hufflepuff och kramkalas för Ravenclaw"
"Okej så modige mannen, rent blod, dansande dockan och kramkalas?"
"Precis" jag tittade in i hennes chokladbruna ögon, de var fortfarande blodsprängda med de var ändå vackra.
"Vart ligger ingångarna till elevhemmen?" Hon avbröt mina tankar.
"Ehhm Slytherins är i slutet av korridoren där Snapes kontor ligger, det är Salzar Stytherin som är på tavlan"
"Mm" jag såg att hon försökt memorera det jag sa.
"Hufflepuffs är in och till vänster genom den svarta dörren i entrén, det är en häxa med en rosa hatt som är på tavlan"
"Okej fortsätt"
"Och Ravenclaws är tavlan till vänster om den till köket om du vet vart det är"
"Mm det gör jag" jag blev lite förvånad av att hon visste vart köket låg men det måste ha varit Potter eller Weasley som har berättat.
"Vad gick ni mer igenom?" Jag började prata om reglerna och att vi få ge ut straffkomendering och upp till 50 poängs avdrag till folk vi tycker uppför sig dåligt.
"Vem planerar Hogsmeadebesöken?" Frågade hon.
"Det gör försteprefekterna, men de ska prata med oss innan så att det inte krockar med quidditchträningar för något av elevhemmen"
"Okej" sa hon och försökte komma ihåg det.
"Kan du vänta här medan jag hämtar papper att skriva upp det på?"
"Visst" hon gick upp och hämtade ett block och penna.
"Kan du ta det igen?" Frågade hon och jag började rabbla upp det jag hade sagt och hon skrev ner det.
Plötsligt öppnades porträttet och massa Gryffindorare började klättra in.
"Vad gör han här?!" Sa en flicka argt.
"Är inte han en slytherin?!"
"Ursäkta mig jag är prefekt, kan jag få komma fram?!" Sa Ron och trängde sig före.
"Vad gör du ä här Malfoy?" Sa Ron argt.
"Jag är prefekt så jag får vara i allas uppehållsrum" sa jag elakt.
"Han är med mig, han hjälpte mig att berätta om vad ni sa på mötet" sa Hermione och blängde på Ron. Jag gick snabbt ut och gick mot mitt uppehållsrum.
------------------------------------------------------
Hermione
------------------------------------------------------
"Hur kan du tillåta att han är här?" Sa Ron när alla hade kommit in.
"Han är prefekt så han får vara här om han vill!" Jag blev irriterad på honom, varför kunde han inte acceptera att Draco hade varit här?
"Vad prata ni om då?" Sa Ron argt.
"Som jag sa så hjälpte han mig att repetera vad ni sa på mötet"
"Det kunde jag ha gjort!"
"Ja men nu var Draco här och han frågade om jag behövde hjälp!"
"Draco? Sa du Draco?! Han är en vidrig Malfoy!" Skrek Ron.
"Sluta vara så elak!!" Skrek jag tillbaka och gick mot mitt rum. Varför behövde han vara så elak? Eller hade Ron rätt? Malfoy har ju alltid varit elak men det känns som att jag nu hade sett en helt ny sida hos honom. En snäll sida.
------------------------------------------------------
Draco
------------------------------------------------------
Jag gick mot fängelsehålorna och tänkte på henne, hennes chokladbruna ögon, hennes gulliga skratt, hennes fina kropp. Hon får mig att brinna, men jag vet inte varför.
Sluta nu Draco! Hon är mugglarfödd, din far skulle döda dig. Döda dig och henne.
Varför kunde hon inte ha varit halvblod iallafall?
Jag kom tillslut fram till uppehållsrummet. Det kalla omysiga uppehållsrummet. Gryffindors hade varit varmt med en öppen spis, röda varma väggar och mysiga soffor. Vi i slytherin hade tegelväggar, en spis som bara brann svagt och hårda soffor. Jag satte mig i en av dem och tänkte.
"Drakie! Där är du!" Det var Pansy som hade kommit in i rummet. Jag var så trött att jag inte ens orkade säga till henne att inte kalla mig Drakie. Hon satte sig i mitt knä och vi hånglade lite. Jag tyckte inte att det var speciellt underhållande men när jag tänkte att det var Hermione jag gjorde det med så blev det bättre. Vafan tänkte jag på? Jag kan inte gilla Hermione! Hon är en smutsskalle!
"Vad är det?" Pansy hade slutat hångla och tittade nu konstigt på mig.
"Vill du inte?" Sa hon sårad.
"Jag är trött, godnatt" sa jag och gick upp till mitt rum. Det var sant att jag var trött men jag kunde inte sova. Jag tänkte bara på henne.
------------------------------------------------------
Hoppas ni gillade sett kapitel! Ni får gärna kommentera vad ni vill ska hända!//A true Dramione fan
ESTÁS LEYENDO
PAUSAD!! Dem vackra gråa ögonen
FanficHermione Granger skulle börja sitt sjätte år på Hogwarts tillsammans med sina två bästa vänner Ron Weasley och Harry Potter. Men det var en sak hon inte ville berätta, hon ville inte berätta om honom, han som räddade henne från att trilla, han med d...