Hermione
------------------------------------------------------
Jag fick brevet från Ginny för några dagar sen. Jag hade blivit väldigt glad när brevet kom men jag visste inte hur jag skulle svara på det. Pappa hade nästan inte varit hemma och jag gissar att han försöker jobba bort sin sorg. Jag har bara legat i min säng och inte ätit eller druckit något.
Jag hade bestämt mig, jag ska tillbaka till Hogwarts.
Det var ingen mening att stanna här utan mat, utan vänner och utan Draco. Jag saknar honom så mycket! Jag skriver ett brev till rektorn som jag lovade.Till Albus Dumbledore
Goddag rektorn,
Jag vill bara säga att jag återvänder till Hogwarts imorgon (fredag eftermiddag)//Hermione Granger
Plötsligt slår tanken mig, jag måste skicka ett brev till Draco!
Till Draco Malfoy,
Hej Draco,
Jag saknar dig så mycket! Du betyder mer än vad du tror. Jag vill bara säga att jag kommer tillbaka till Hogwarts imorgon (fredag eftermiddag). Du behöver verkligen inte komma men jag vill bara att du skulle veta det.Kram Hermione
Sedan kommer jag på, jag har ingen uggla.
Jag tänker och tänker men kommer inte på något. Som om någon kunde läsa mina tankar så susar det in en uggla genom mitt öppna fönster. Jag ser på ugglan men inget brev sitter på den. Konstigt, tänker jag men jag fäster ändå breven på ugglan och den flyger iväg.
Jag ser på klockan att den är 17,56. Har jag sovit så länge? Jag inser hur hungrig jag faktist är så jag går ner till köket. Jag tittar i kylskåpet men hittar inget. Vad ska jag göra nu? Jag orkar inte gå ut och handla mat men jag måste äta.
Jag känner hur tårarna börjar rinna mer för mina kinder. Varför är jag så känslig mot allt nu efter med mamma?
Jag går upp och slänger mig på sängen. Jag pressar ansiktet mot kudden och låter tårarna sjunka in i den.
------------------------------------------------------
Draco
------------------------------------------------------
Jag saknar Hermione, jag saknar verkligen henne. Hennes leende, hennes skratt och hela henne, tänker jag medan jag går in i stora salen. Hon hade varit borta i nästan en vecka nu och det kändes inte bra att inte få vara med henne på så länge.
På något sätt så hade alla fått reda på vad som hade hänt Hermione och det var det ända som folk pratade om i korridorerna. Jag tycker synd om henne. Hon är inte van att stå i fokus och om hon nu kommer tillbaka så kommer alla att stirra på henne.
Jag satte mig på Slytherins bord jämte Blais och Pansy.
"Stick här ifrån!" Sa Pansy snabbt.
"Varför då?" Frågar jag förvånat. Visst hon hade inte pratat med mig på ett tag, men hon gillar mig fortfarande.
"Din blodsförrädare!" Sa Blaise argt.
"Är jag en blodsförrädare?" Frågar jag och försöker låta ovetande även fast jag vet vad de menar.
"Du håller på med den där smutsskallen Granger!" Säger Pansy.
"Kalla henne inte smutsskalle!"
"Varför då? Är du kär?" Säger Pansy och skrattar. Jag skulle precis gå när jag hörde Dumbledores röst.
"Godmorgon kära elever, som de flesta nu har förstått så har det hänt en fruktansvärd grej för en av våra Gryffindorelever Hermione Granger. Som ni nog alla har hört så har hennes mor tragiskt nog gått bort. Jag vill att när miss Granger kommer tillbaka så ska ni visa respekt och inte fråga ut henne. Hon berättar om hon vill berätta. Fortsätt nu med eran frukost"Jag struntade i frukosten och gick direkt till min sovsal. Jag satte mig på sängen och sen hörde jag att någon knackade på fönstret. Jag vände mig om och såg en uggla stå där. Jag öppnar fönstret och ugglan släpper ner ett brev till mig. Jag ser direkt att det är Hermiones handstil och jag sliter snabbt upp kuvertet.
Till Draco Malfoy,
Hej Draco,
Jag saknar dig så mycket! Du betyder mer än vad du tror. Jag vill bara säga att jag kommer tillbaka till Hogwarts imorgon (fredag eftermiddag). Du behöver verkligen inte komma men jag vill bara att du skulle veta det.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
PAUSAD!! Dem vackra gråa ögonen
ФанфикHermione Granger skulle börja sitt sjätte år på Hogwarts tillsammans med sina två bästa vänner Ron Weasley och Harry Potter. Men det var en sak hon inte ville berätta, hon ville inte berätta om honom, han som räddade henne från att trilla, han med d...