Hermione
------------------------------------------------------
"Kommer du på nästa lektion?" Frågar Harry.
"Vad har vi?" Jag suckar och trycker huvudet mot kudden. Varför? Varför måste allt sånt här hända mig?
"Förvandlingskonst med halva Slytherin och halva Ravenclaw" svarar han.
"Hoppas att Draco är där så jag kan få prata med honom" tänker jag.
"Jag kommer" säger jag och reser mig upp.
"Lektionen börjar om en kvart" säger Harry och går ut tillsammans med Ron.
Jag plockar ihop mina saker och går sedan mot klassrummet. Jag tittar på hopen av elever men ser inte Draco. De ända från Slytherin jag ser är Nott, Parkinson, Zabini och Crabbe.
Alla går in och sätter i klassrummet. Jag sätter mig tillsammans med Harry och Ron längst bak.
"Miss Granger" säger McGonagall tyst och går fram till mig. "Det är skönt att se dig här igen"
"Det är skönt att vara här igen" säger jag och professorn går mot katedern."Varför ska vi få så mycket läxor?" Frågar Ron och suckar när vi kommit ut från klassrummet.
"Jag vet inte, vi hinner knappt träna quidditch när vi måste plugga såhär mycket" säger Harry dystert.
"Vilka möter vi i nästa match?" Frågar Ron för att byta ämne.
"Slytherin" svarar Harry. "De kan bli svåra att slå"
"Så 'Mione, vem ska du heja på? Din pojkvän eller dina vänner?" Säger Ron och ler.
"Han är inte min pojkvän! Och såklart att jag hejar på Gryffindor, det är ju mitt elevhem" säger jag lite irriterat. Varför skulle jag heja på Slytherin?
"Nej juste ja, han pratar ju inte med dig!" Säger Ron och skrattar.
"DET ÄR INTE ROLIGT!!" Skriker jag till dem och springer iväg mot uppehållsrummet.
Varför är jag så lättirriterad?Jag springer in i våran sovsal och lägger mig på sängen. Jag känner hur varma tårar rinner längs mina kinder och ner på kudden.
Varför?
Jag tänker på mamma. Vad skulle hon ha sagt om jag kom hem och sa att jag hade en pojkvän? Hon skulle bli jätteglad, hon hade tjatat och nästan väntat på att jag skulle skaffa en pojkvän. Och pappa, han skulle säga att jag var för ung.
Jag vänder mig om på rygg och känner hur ont jag får i magen. Aajj, tänker jag men sedan går det snabbt över.
"Hermione?" Säger Ginny och kommer in i rummet.
"Hej Ginny" säger jag och reser mig upp.
"Varför gråter du?" Frågar hon oroligt.
"Ehhm jag tänkte på mamma" svarar jag snabbt. Jag vet att jag är bedrövlig på att ljuga så Ginny skulle säker märka det.
"Du är hemskt dålig på att ljuga! Kan du berätta vad som har hänt?" Säger Ginny och sätter sig på sin säng.
"Ehhm, Harry och Ron skämtade om vilket lag jag skulle heja på när Gryffindor möter Slytherin. De frågade om jag skulle heja på mina vänner eller min pojkvän. Jag blev sur eftersom att Draco inte är min pojkvän. Då skrattade Ron och sa att han pratar ju inte med mig" säger jag och sänker huvudet.
"Det ska han få för!" Säger Ginny snabbt och lämnar sovsalen innan jag hinner säga något mer.
Jag öppnar min väska och tar fram en uppsats om talmagi som jag inte har hunnit göra klart. Jag börjar läsa den och skriver sedan klart det sista.
Jag hör hur dörren öppnas och tittar dit. Där kommer en arg Ginny in tillsammans med Harry och Ron som såg ovanligt buttra ut.
"Börja då!" Säger Ginny argt med en röst som inte är långt ifrån mrs. Weasleys röst när hon är arg.
"Ehhm jo Hermione..." börjar Ron.
"Vi vill bara säga förlåt för det vi sa" lägger Harry till.
"Det gör inget!" Säger jag och kramar dem. "Jag överreagerade lite.." fortsätter jag och ler. "Inte så lite heller" säger Ron.
"Ronald!" Säger Ginny strängt till honom.
"Förlåt" säger han surt tillbaka.
"Hallå vi måste gå nu, quidditchträningen börjar snart!" Säger Harry.
"Okej, kommer du med och tittar?" Frågar Ginny mig.
"Okej då" svarar jag. Quidditch är ju inte riktigt det jag gillar mest men eftersom att alla andra spelar så har jag väl inget val.Alla bytte snabbt om till sina quidditchdräkter och tog med sig sina kvastar.
"Kom nu" säger jag och vi går ner emot planen. Jag tog med mig en bok som jag skulle kunna läsa när jag satt där.
"Jag tror att Slytherin precis har tränat, så jag hoppas inte att de går över tiden" säger Harry medan vi går.
"Du har rätt" säger Ron och nickar mot entrén. Där går ett gäng smutsiga quidditchspelare med gröna klädnader ner mot fängelsehålorna. Vi går förbi dem och jag försöker möta Dracos blick, men han tittar bara bort så fort han ser mig. Varför vill han inte se på mig? Frågar jag mig själv.När träningen var klar så satt jag där på läktaren iskall. Det måste ha varit som mest 15 grader ute.
"Kommer du?" Ropar Ginny nerifrån planen och jag nickar och går ner.
"Kan du vänta på att jag har bytit om så går vi och äter middag sen?" Frågar Ginny.
"Visst" svarar jag och vi går in i tjejernas omklädningsrum. Jag sitter på en av bänkarna och väntar på att hon ska bli klar.
"Jag är klar" säger hon efter ett tag.
"Bra, kom nu" säger jag och vi går tillsammans in i stora salen. Jag tittar mot Slytherins bord och ser Draco sitta och prata med Blaise och Pansy.
"Titta inte på honom" säger Ginny stängt. Jag slutar och vi sätter oss bredvid Seamus och Neville på Gryffindors bord.
"Hej" säger Neville och ler.
"Hej" säger jag tillbaka.
"Hur mår du efter det där med Dean?" Frågar Seamus Ginny.
"Helt okej" svarar hon snabbt. Jag vet att hon helst inte pratar om det.
"Jag trodde aldrig att han skulle kunna göra något sånt!" Säger Neville.
"Hej" säger Ron och Harry bakom oss. Harry sätter sig bredvid Ginny och Ron bredvid mig.
"Det ser ut som om du aldrig har sett mat!" Säger jag när Ron börjar lassa upp mer mat på sin tallrik än vad jag och Ginny äter tillsammans.
"Jag har precis tränat, jag är hungrig!" Säger Ron och stoppar in en stor sked med potatismos i munnen.
"Jag har också tränat men jag äter ändå inte lika mycket som en elefant" säger Harry och skrattar.
"'Mione vad har vi för läxor?" Frågar Ron med mat i munnen. Jag suckar åt hans bordsskick.
"Vi har en uppsats att göra i försvar mot svartkonst och en läxa i att läsa om polijuiceelexiret" börjar jag.
"Ja juste, vilka sidor var det?" Frågar Harry också med mat i munnen.
"110 till 121 och 346 till 360" säger jag och hör hur båda killarna suckar.
"Varför ska vi ha så mycket läxor" säger Ron.
"Jag har ju inte ens kommit igenom hälften!" Säger jag lite irriterat.
"Okej ta det lugnt, jag behöver inte veta mer!" Säger Ron. "Då kommer jag bara få ännu mer panik"
"Som om du ens har någon panik" säger Ginny skämtsamt.
"Nej precis, därför vill jag inte få någon!" Säger Ron och alla skrattar.
När jag skrattar så känner jag hur jag får ont i magen. Varför? Tänker jag men säger inget om det.
------------------------------------------------------
Sorry för ett ganska kort kapitel men nästa kommer VERKLIGEN bli spännande!! (Det kommer upp senare idag😁)//A true Dramione fan
YOU ARE READING
PAUSAD!! Dem vackra gråa ögonen
FanfictionHermione Granger skulle börja sitt sjätte år på Hogwarts tillsammans med sina två bästa vänner Ron Weasley och Harry Potter. Men det var en sak hon inte ville berätta, hon ville inte berätta om honom, han som räddade henne från att trilla, han med d...