Draco
------------------------------------------------------
"Hennes mamma har dött!" Säger Ginny snabbt och jag känner hur hela min kropp känns som is. Jag springer så fort jag kan ner för trapporna som leder ut ur tornet.
Jag måste hitta Hermione! Många elever tittar konstigt på mig där jag springer genom korridorerna. Jag springer mot Gryffindors uppehållsrum.
"Draco!" Ropar någon bakom mig men jag struntar i att kolla vem det är.
"Modige mannen" säger jag och flåsar medan porträttet öppnas. Jag kommer in i uppehållsrummet där det bara sitter några sjundeklassare.
"Va...vart ligger Hermione Grangers sovsal?" Säger jag snabbt.
"Varför skulle vi berätta för dig? Du är en slytherin och en Malfoy!" Säger en av dem.
"Det är viktigt, jag måste träffa henne!"
"Hur kan du lösenordet förresten?" Frågar en av dem och ser arg ut. Varför kunde de inte bara berätta vart hennes sovsal var?
"Jag är prefekt, om ni inte berättar vart hennes sovsal är så drar jag bort 50 poäng från Gryffindor" säger jag. Jag vet att man inte får ta bort så många poäng utan en bra anledning men det struntar jag i.
"Ehhm okej, hennes sovsal ligger en trappa upp till höger" säger en av dem och ser orolig ut.
"Tack" mumlar jag och springer sedan så fort jag kan till hennes sovsal. Precis innan jag öppnar dörren så saktar jag ner och öppnar försiktigt.
När jag öppnar dörren så ser jag att Hermione sitter hopkurad på sin säng med huvudet i händerna. Hon verkar inte ha märkt att jag kom in så jag går försiktigt fram och lägger en hand på hennes axel. Hon tittar upp med ett par svullna och rödgråtna ögon.
"Vad gör du här?" Frågar hon tyst och jag ser att fler tårar rinner ner för hennes kinder.
"Jag vet vad som har hänt" säger jag och sätter mig bredvid henne.
"Ginny?" Säger hon.
"Ja, jag måste inte vara här om du inte vill" men helt plötsligt så vänder hon sig mot mig och kastar sig om min hals. Jag lyfter upp henne så att hon sitter i mitt knä och jag känner hur varma tårar rinner ner på min axel.
------------------------------------------------------
Hermione
------------------------------------------------------
Det kändes bra att vara i Dracos armar. Han sa inget men bara av att han var där och höll om mig gjorde så att jag blev lugnare.
Jag vet inte hur länge vi satt så men tillslut så sa Draco.
"Är du okej?"
"Ja... Eller nej" svarade jag och kände att flera tårar rann ner på Dracos tröja som måste vara alldeles genomblöt nu.
"Det är okej" sa han och kramade mig hårdare. "Du behöver inte prata om det"
"Måste du inte gå på lektionerna!" Frågar jag. Det är väldigt snällt att Draco sitter här men jag vill inte förstöra för hans betyg.
"Bry dig inte om det, jag stannar här så länge du vill" säger han med den mjuka rösten jag vet att han har men som är väldigt djupt ingrävd i honom.
"Tack" viskar jag och lägger mitt huvud mot hans axel. Jag känner hur flera tårar rinner ner för mina kinder.
------------------------------------------------------
Ginny
------------------------------------------------------
Jag satt kvar ett tag i astronomitornet innan jag kom på att mina lektioner börjar snart. Jag skyndar mig så fort jag kan ut till växthusen där vi hade våran första lektion. Jag kommer precis innan lektionen börjar.
"Hur mår du?" Frågar en röst som jag vet tillhör Dean.
"B...bra" svarar jag.
"Är du säker? Du gråter"
"D....det är inget!" Säger jag snabbt och går in bland mängden med elever.När lektionen är slut så går jag mot vårat uppehållsrum för att hämta nya böcker. Jag tvekar en stund innan jag bestämmer mig för att gå in till Hermione. Jag öppnar försiktigt dörren och ser då Malfoy sitta och krama Hermione. Han ryckte till och släppte henne när han såg att jag kom in. Varför hade jag kommit och förstört nu? Tänkte jag.
"Jag ska bara hämta mina böcker" säger jag snabbt och tar allt jag behöver och går ut. Det där var stelt....
"Hur mår 'Mione?" Frågar Harry när han ser mig. Jag blev lite irriterad över frågan, vad tror du?
"Jag pratade inte med henne men hon satt i sin säng med gardinerna fördragna" svarade jag snabbt. Jag tänkte att Harry nog inte skulle gilla om han fick veta att på andra sidan väggen så sitter Hermione i Malfoys armar.
"Tror du hon vill prata om det?" Frågar han.
"Inte just nu tror jag" om det hade varit min mamma som hade dött så hade jag aldrig någonsin velat prata om det. Jag känner hur en tår rinner ner för min kind när jag tänker på det.
"Hur är det?" Frågar Harry och kramar mig.
"D....det är okej" säger jag och kramar honom tillbaka. Harry är verkligen en bra vän!
------------------------------------------------------
Draco
------------------------------------------------------
Jag hör hur dörren öppnas och tittar dit. I dörröppningen står Ginny Weasley och tittar förvånat på oss. Utan att tänka så släpper jag Hermione.
"Jag ska bara hämta mina böcker" säger Ginny snabbt och tar alla sina grejor och går ut.
"Hur är det?" Frågar Hermione och ser upp på mig.
"Bra" svarar jag och hon lägger sig med huvudet i mitt knä och somnar. Jag tittar på henne där hon ligger med slutna ögon. Hon är väldigt söt när hon sover. Tänker jag. Jag sitter och pillar med hennes hår och tänker på hur vacker hon är. Sedan tänker jag på hur det måste kännas att förlora ens mor. Min far har ju aldrig brytt sig om familjen så jag har alltid bara haft mor. Om hon skulle dö så skulle jag inte ha någon familj kvar. Jag känner att en tår sakta letar sig fram och rinner ner för min kind. Jag torkar snabbt bort den. Män ska inte gråta! Men sen kommer jag ihåg det Hermione hade sagt dagen innan. Det är okej, du kan gråta. De orden ekar i mitt huvud och jag känner hur flera tårar rinner från mina ögon. Jag börjar helt plötsligt tänka på uppdraget. Det drar till i magen så fort jag tänker på något som har med det att göra. Varför måste jag göra det? Vad kommer hända med min familj om jag inte gör det?
Jag känner hur Hermione rör på sig och jag glömmer då bort allt som har med de tankarna att göra. Mina ögon stannar åter igen på hennes ansikte, hennes fina vackra ansikte. Jag böjer mig ner och pussar henne på pannan och då fick jag det klart för mig, jag älskar henne.
------------------------------------------------------
Hoppas ni gillade detta kapitel! Ni får gärna kommentera om ni vill ha korta eller långa kapitel. Jag vet inte heller om jag kommer att kunna uppdatera med ett kapitel om dagen just nu eftersom att det är mycket med skolan. Om det inte kommer något kapitel så skriver jag det i profilen! (Ni måste följa för att få notis om jag har skrivit något där)//A true Dramione fan
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PAUSAD!! Dem vackra gråa ögonen
Hayran KurguHermione Granger skulle börja sitt sjätte år på Hogwarts tillsammans med sina två bästa vänner Ron Weasley och Harry Potter. Men det var en sak hon inte ville berätta, hon ville inte berätta om honom, han som räddade henne från att trilla, han med d...