Hermione
------------------------------------------------------
"Professorn?" Frågade jag och räckte upp handen.
"Ja miss Granger"
"Vi är klara"
"Vad bra, ni kan gå om ni vill. Glöm inte att skriva uppsatsen till nästa vecka!"
Jag plockade ihop mina grejor och gick precis ut genom dörren när Draco drog i min arm.
"Vad är det?" Frågade jag.
"Jo, jag undrar bara om jag kunde få hjälp med uppsatsen" svarade han.
"Kan du inte göra den själv?" Sa jag irriterat, kunde han inte bara låta mig vara?
"Jo men jag är inte så duktig på trolldrycker"
"Visst, möt mig i biblioteket imorgon klockan fem" svarade jag och gick iväg.
Han hade väl aldrig haft problem med trolldrycker? Vi hade visserligen haft Snape och han hade gjort så att alla i Slytherin slapp alla läxor, men han var väl ändå inte så dålig?
Jag gick upp till min sovsal och hämtade böckerna för nästa lektion, mugglarstudier. Visst var det kanske konstigt att jag gick den kursen när mina föräldrar är mugglare, men det var ändå intressant att veta hår trollkarlar och häxor ser på dem.
------------------------------------------------------
Draco
------------------------------------------------------
Precis efter att Hermione gick ut ur klassrummet så tog jag tag i hennes arm.
"Vad är det?" Frågar hon med sin vanliga lite stressade med söta röst.
"Jo, jag undrar bara om jag kunde få hjälp med uppsatsen" svarar jag, egentligen hade jag aldrig haft några problem med trolldryckskonst men jag ville gärna ha ett till tillfälle att prata och vara med henne. Jag vet inte varför, men hon fick mig att känna en längtan till henne, en längtan jag aldrig känt förut.
"Kan du inte göra den själv?" Frågar hon och jag hör att hon är lite irriterad.
"Jo men jag är inte så duktig på trolldrycker" svarar jag snabbt.
"Visst, möt mig i biblioteket imorgon klockan fem" sa hon och gick därifrån. Det var något konstigt med henne. Det var alltid alla tjejer som jagade mig, men nu var jag tvungen att jaga henne. Jag var inte van, men något sa mig att jag måste. Jag gick mot Slytherins uppehållsrum och satte mig där och vilade. Jag tänkte bara på henne, hur kunde hon få mig att brinna sådär? Jag visste att jag inte fick vara med henne, att far skulle döda henne och mig om han fick reda på det. Men nu när jag var innanför Hogwarts murar så kunde ingen hindra mig, inte far, inte mor, inte ens Herren. Jag gissar att jag somnade för helt plötsligt så sa någon
"Draco! Draco vakna!" Det var Blaise som sa det.
"V..vad är det?" Frågade jag sömnigt. Helst av allt hade jag velat fortsätta sova, sova bort mina problem.
"Middagen började för en halvtimme sen, hur länge har du sovit?"
"Ehhm sen trolldryckslektionen tror jag"
"Aja kom nu! Vi måste äta innan maten tar slut!" Sa Blaise och drog mig upp ur soffan.
"Okej jag kommer" sa jag och började gå mot stora salen. Jag tittade snabbt bort mot Gryffindors bord men hon var inte där. Hon är säkert med Weasley och Potter. Gud vad avundsjuk jag är på dem, dem som får tillbringa så mycket tid med Hermione.
Jag åt snabbt upp min middag och gick sedan in i min sovsal och somnade direkt. Jag drömde om henne, hon satt på min säng och tittade så oskuldsfullt med sina chokladbruna ögon in i mina gråa. Hon log mot mig och kysste mig först på kinden och sedan på munnen. Jag besvarade kyssen och vi började hålla på allt mer.
*pang* jag vaknade och såg mig förvirrat runt i min sovsal (som bara jag sov i). Fan tänker jag. Varför behövde det väcka mig? Jag som var i en sån underbar dröm, en dröm om Hermione. Jag kollar på klockan som visar 06.42. Äsch, tänker jag, jag kommer ändå inte kunna somna om så jag väljer att gå upp och duscha. Jag brukade oftast duscha tidigt på morgonen när ingen annan hade vaknat för då var det ingen som kunde störa mig. Jag tar med mig handduk, tvål, schampo och rena kläder och går mot duscharna. Jag går precis in och börjar duscha när jag hör dörren öppnas. Fan, varför måste någon vara här nu?
"Draco?" Säger en röst som jag vet kommer från en tjej.
"Pansy, vad gör du här inne? Det här är pojkarnas duschar!"
"Jag vet, men jag tänkte att jag skulle kunna duscha med dig!" Säger hon och låter hoppfull.
"Aldrig" säger jag irriterat. Varför skulle jag vilja duscha med henne?
"Sluta Drakie! Jag vet att du vill!" Säger hon.
"Nej!" Jag går ut och virar in mig i min handduk. Jag vänder mig om och ser Pansy stå där, naken.
"Vafan håller du på med?" Säger jag men jag hör att jag darrar lite på rösten.
"Gillar du det inte?"
"Nej fan heller! Gå ut härifrån nu!" Jag blir irriterad, varför står hon i pojkarnas duschar naken?
"Okej då" jag hör att hon börjar gråta. Hon tar och virar in sig i sin handduk och springer ut.
"Bra" tänker jag och duschar snabbt klart. Varför skulle hon alltid vara så jobbig? Ja okej hon var min flickvän men jag var ju inte direkt kär i henne. Jag gjorde det mest för att det var skönt att hångla med någon ibland och för att jag såg bättre ut med någon bredvid mig.
------------------------------------------------------
Hoppas ni gillade detta kapitel! Kommentera gärna vad ni vill ska hända här näst!//A true Dramione fan
YOU ARE READING
PAUSAD!! Dem vackra gråa ögonen
FanfictionHermione Granger skulle börja sitt sjätte år på Hogwarts tillsammans med sina två bästa vänner Ron Weasley och Harry Potter. Men det var en sak hon inte ville berätta, hon ville inte berätta om honom, han som räddade henne från att trilla, han med d...