-Bölüm 1-

12.9K 384 151
                                    

Nasıl anlatsam bilemedim

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Nasıl anlatsam bilemedim.
Bin sene heyecanla beklediğin
Bir şey sonunda gelmiş de gerek
Kalmamış gibi... "

Aşk ve Gurur -Jane Austen-

28/04/2020

Hazel Nisa Ertekin okumaya ara vererek, memnuniyetle dolu bir nefes dışa vurdu. Elindeki kitabın kapağını yavaşça kapadı. Derin düşünceler kafasını kemiriyordu. Ah, Darcy! Diye içinden geçirdi. Sonunda aşkına kavuştun.

Karton kapağın üzerinde ellerini gezdirdi. Hazel'a göre bir kitabın içinde aşk olmalıydı şehvet olmalıydı - ki tarihi aşk romanları bunu çok iyi yerine getiriyordu- küllerinden doğmayı bekleyen yırtıcı bir kadın ruhu olmalıydı. Tarihi aşk romanlarının da en çok bu özelliğini seviyordu. Toplumun dayatmış olduğu baskıları kırarak ebedi aşka kavuşmak... Gözleri bu düşünceyle parıldadı. Yüzünü anneannesinin bodrum kütüphanesine çevirdi. Bir bodrum için oldukça büyük bir kütüphaneydi ve kategori olarak tarihi roman ve bir kaç klasik kitap rafları dolduruyordu.

Hazel koltukta geriye doğru gerindi. Sevilen kitapların ve anneannesinin eski kitaplarının zengin kokusunu içine çekti. Kendisini romanlardaki kadın kahramanın yerinde hayal ediyordu.
Bu yatmadan önce her akşam kurduğu bir dünyaydı.
Başını basık tavana doğru kaldırdı. Çirkin, evde kalmış bir kız kurusu olarak kendini nitelendirdi. Bu nitelendirme Penolope Featherington'u zihninde canlandırdı. Yeniden iç geçirdi :
Ah, Colin! Çapkınlıklarıyla nam salmış, yakışıklı lord. Penolope 'yi bütün kusurlarıyla kabul edip, kalbine yerleştiriyordu.

Böyle bir kadın olmak nasıl olurdu?

İşte Hazel Nisa Ertekin bunu hiçbir zaman bilemeyecekti. Çünkü, ne o dönemde yaşıyor ne de çirkin ; evde kalmış bir kız kurusuydu. Hazel 21. yy da yaşayan : kızıl saçlı, mavi gözlü, yuvarlak yüzü ve çıkık elmacık kemiğine sahip ; 19 yaşında üniversite 2. Sınıf, veterinerlik bölümü öğrencisiydi. Babası Cüneyt Ertekin at çiftliği sahibiydi. Hazel romanlarından arta kalan vakitlerinde atlarla ilgilenirdi ve usta bir at binicisiydi. Fırtınalı havalarda bile eyersiz atı, amazon kadınları gibi sürüyordu. Bozuk havalarda at sürmek, yapmayı en çok sevdiği şeydi.
Annesi Anna bir ingilizdi. Hazel tarihi aşk romanlarına annesinin kitaplarıyla başlamıştı.

Anna da Hazel gibi aşk romanı hayranıydı ve kızına da bu hayranlığını aşılamak sanki sorumluluğuydu ve hatta Hazel'ı küçük yaşta okçuluğa göndermeyi üzerine vazife bilmişti. Anna 'nın hayali ; sosyal, ufku geniş, cesaretli bir kız büyütmekti. Bunu başardığına inanıyordu.

Hazel, annesi ile yaz tatilinde İngiltere'ye gelme mecburiyetinde kaldı. Anneannesini çok severdi ancak 18 yaşından beridir anneannesini görmüyordu. Annesi ile anneannesinin arasına soğukluk girmişti. Anna, Hazel'in telefonla dahi anneannesiyle konuşmasını istemiyordu. Yaz tatilinin başlamasına bir hafta kala anneannesi rahatsızlanmıştı. Bunu öğrendikten sonra ilk uçakla İngiltere / Londra 'ya geldiler. Eve gelen doktor, ciddi bir durum olmadığını; yaşlılıktan gelen kalp çarpıntılarını ekleyip bir hafta yatakta dinlenmesi gerektiğini söyledi. Doktorun dediklerinden sonra rahatlayıp bir hafta daha kalma kararı aldılar.

Kayıp Tacın Sırrı (Kayıp Leydiler Serisi & Kitap:1)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin