19. Prisoner

483 29 1
                                    

Tää osa on jo kerran tullu, mutta se tuli keskeneräisenä!! Se keskeneräisyys johtu vaan siitä että olin unipäissäni unohtanu tallentaa ja julkassu vaan tän. Mutta tässä tää nyt on kokonaisena, hope you like it :)



"Haluatko sä ruokaa? Et oo syöny koko päivänä", Calebin turhautunut ääni puhelee seinän ainoasta reiästä, jonka päälle on laitettu metallinen rei'itetty neliön muotoinen liuska. Mietin hetken tarjousta mahani murinan kera, kunnes päädyn ratkaisuun.

"En tarvi almuja murhaajilta", vastaan jo minulle tutuksi tulleesta nurkastani. En ole kyllä syönytkään koko päivänä, mutta mitä väliä sillä on näissä oloissa? Kuolemaan olen kuitenkin tullut.

"Ei ruoka oo almu. Ne on kaks aivan eri asiaa, tiiäksä ees mikä se on?" hän tuhahtaa reiästä kuulostaen epätoivoiselta tietämättömyydelleni.

"Eipä oo tullu mieleen ottaa selvää mikä on almu. Ei se varmaan hirveesti ois mun maailmaa mullistanu", mumisen kuivasti vastaukseksi. En tarvitse seuraa tällaisessa paikassa, varsinkaan tuollaiselta henkilöltä, joten miksi en vain tyrmäilisi häntä kunnes hän ei jaksa minua enää. Hän kuitenkin pettymyksekseni vain naurahtaa, eli ei siis ilmeisesti ole vieläkään saanut tarpeeksi ärsyttämisestäni.

"No almu on vähä niinku köyhien lahjontaa, siis se lahja lahjomisessa. Se on semmonen pikku juttu, jota ne tarvii ku ne on niin köyhiä ja ala-arvosia ettei niillä oo varaa semmosiin juttuihin, toisinku meillä rikkailla. Esimerkiksi jos-"

"Nonii kiitos tästä infosta, oli niin mahtavaa kuunneltavaa että mun korvat ei nyt kestä enää enempää, joten jos vaan mitenkään voit pidä suuri suusi kiinni", tuhahdan ärsyyntyneenä.

Vihaan sitä, kun joku yrittää päteä minulle asioissa jotka eivät minua kiinnosta, tai muuten vaan tiedän jo mitä ne suunnilleen tarkoittavat. Eikä hänellä ollut mitään uutta infoa minulle siitä. Paitsi noh, paskan jauhamista köyhistä, joka ei ole millään lailla oikeutettua moraalisesti. Päteminen on muutenkin täysin itsensä pönkittämistä.

"Pitää kai mun nyt kertoo jos sä et tiiä mitä joku asia tarkottaa. Kato yleissivistystä vähän sullekki", hän vastaa muka viattomasti kuin ei olisi juuri haukkunut ketään.

"Mulla on jo ihan tarpeeksi yleissivistystä, kiitos vaan kysymästä ennen pikaisten johtopäätösten tekoa", vastaan sarkastisesti.

"Aha, no kerroppa mulle jotain yleistietoa", hän sanoo epäuskoisena.

"Englanti on jaettu yhdeksään hallintoalueeseen, jotka puolestaan on jaettu yhteensä 81 kreivikuntaan", vastaan ensimmäisen maantiedon tunnilta päähäni pälkähtämän asian. Ihan hyvin ainakin omasta mielestäni, en ole ikinä ollut mikään maantieteilijä.

"No kaikkihan ton tietää. Jotain haastavampaa", hän tuhahtaa ja voisin vaikka vannoa hänen pyöräyttelevän silmiään minulle seinän toisella puolen. Turhaudun, mutten suostu antamaan periksi.

"Englannin suurin kaupunki on Lontoo, joka koostuu 32 kaupunkipiireistä: varsinainen Lontoon City on hyvin pieni. Toiseksi suurin on Birmingham. Sitä seuraavat Liverpool, Leeds, Sheffield, Bristol ja Manchester."

Virnuilen tietämykselleni leveänä, sillä en kuule hänen ääntänsä pätemässä väitteelleni. Herra kaikkitietävä taisi vihdoin saada kolauksen itsetietoisuudelleen.

"No, ei huono", hän mumisee toiselta puolen, "mutta kaikki on vaan maantiedosta. Kerroppa mulle vähän ihmisestä."

"No, ihminen on eläin ja hallitsee maapalloa. Ihminen on myös älykkäin-" kerkesin sanoa, kunnes hän keskeyttää minut.

All I Want Is You ||H.S SuomeksiWhere stories live. Discover now