21. Työjuttuja

426 26 0
                                    


"Mitenkäs se nyt menikään?"

"Lupaan olla kuuliainen, enkä edes yritä seurata sinua, kun lähdet urhoolliselle reissulle pelastamaan prinsessasi", huokaisen Harrylle. Hän on jankuttanut minulle viimeisen puolituntia, etten saa lähteä häneen mukaansa, kun hän lähtee pelastamaan parhaan kaverini.

Paskan läpät, sanon minä. Ei hän voi minua estää.

"Ja sä myös pidät lupaukses" Harry sanoo merkitsevästi ja teroittaa puukkoa kädessään.

"Joo, tottakai." En todellakaan.

"Hyvä", hän nakkaa huolettomasti puukoonsa takkinsa taskuun, "Mutta prinsessani, mä tiedän jo mitä sulla on mielessä, joten sidon sut nyt tuoliin."

"Hei, mä pääsin just vankilasta, ja sä aiot vangita mut uudelleen?" tuhahdan tyrmistyneenä.

Harry ei vastaa, vaan nappaa pöydältä köydenpätkän. Tiedän jo tarkalleen, mitä hän on aikeissa tehdä. Kuin salaman iskusta, lähden ovea päin juoksuun, mutta hän nappaa mekonlahkeestani kiinni pakomatkallani.

"Harry, etkö sä luota muhun ton vertaa!" huudahdan, kun hän taluttaa minut kohti tuolia.

"Etkö sä ymmärrä, että mä en voi syödä, tehdä tarpeitani, enkä edes liikkua ja- auh, älä hullu noin kireelle laita sitä"

Hän löysää solmuaan vähän.

"Enkä mä anna sulle ikinä anteeks jos sä kuolet sinne, tai jos Sarah kuolee"

Kuulen huvittuneen hymähdyksen takaani.

"Ja sun on turha esittää huvittunutta, mä oon tällä hetkellä niin tosissani ku voin olla. Mä vaadin päästä sun mukaan. Voin olla taustatukena ja auttaa etsimään Sarahia ja-"

"Heihei babe", hän keskeyttää suukottaen minua poskelleni takaapäin, "nähdään."

Senkin kusipää, sinähän et hitto soikoon lähde ilman minua!

"HARRY SÄ ET HITTO OLE TOSISSASI! ENTÄ JOS EI NÄHÄKKÄÄN JA TE KUOLETTE KUMMATKI JA MINÄ JÄÄN TÄNNE PERSEENREIKÄÄN JUMIIN!"

Hän poistuu ovesta vastaamatta mitään, ja saa sappeni kiehumaan entisestään. Yritän pyristellä pois tuolistani kaikin voimin.

Harryn nk:

Poistun piilopaikastani, ja kuulen tyttöni huutelevan perääni raivona. En kuitenkaan käänny, vaan hymyilen huvittuneena. Hän ottaa tämän niin tosissaan. Parasta tässä kuitenkin on tuo verinen loukkaantuminen, se tekee hänestä niin suloisen ja kuuman samaan aikaan.

Kävelen portaat alas kadulle, ja lähden tuttua reittiä kohti entistä työpaikkaani.

***

Saavun entisen työpaikkani takapihalle, ja näen sellirakennuksen takaoven edessa seisovan vartijan.
Minun täytyy jotenkin päästä tuonne ja saada tuo asu ja avaimet. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa.

Kierrän sellirakennuksen sivuseinän viereen huomaamatta, ja alan hivuttautua eteenpäin parin sentin päästä seinästä. Kun olen päätykäännöksen kohdalla, heitän kiven vastakkaiselle puolelle kattoa niin, että kuulostaa, kuin se olisi tullut toiselta puolen. Vartija hätkähtää, mikä luuseri, vain yhdestä kivestä, ja lähtee kiertämään toiselle puolen. Hiivin nopeasti, mutta äänettömästi vartijan taakse ja napautan nopealla otteella kovaa häntä korvansa alapuolelle. Vartija pyörtyy välittömästi. Raahaan hänet sivuseinälle ja vaihdan hänen tummansinisen uniformunsa päälleni. Katson uuden nimeni rintamuksestani kaiken varalta. Eric Flamel. Sitten painan mustalippaisen lakin syvälle päähäni niin, ettei minua tunnisteta. Tungen samalla huolellisesti kaikki hiukseni sen alle. Lopuksi otan avaimet hänen taskustaan, ja raahaan tuon miehen pusikkoon. Hänen pitäisi olla pyörtyneenä tästä hetkestä noin puolituntia. Katson rannekelloani ja jatkan matkaa.

All I Want Is You ||H.S SuomeksiWhere stories live. Discover now