När vi hade plockat undan middagen så fixade vi snacks inför filmen. Medan Elsa och Edvin höll på i köket så gick jag och nattade Tyra i sovrummet. Jag satt bredvid hennes spjälsäng och sjöng en vaggvisa.
"När trollmor har lagt sina elva små troll och bundit fast dem i svansen..." sjöng jag lågt. Tyra somnade ovanligt snabbt, vilket jag var tacksam över. Förmodligen var hon trött efter att ha gäster.
Ett leende spred sig på mina läppar när jag såg henne ligga där och sova så sött. Jag böjde mig över spjälsängen och la en mjuk filt över henne och pussade henne på pannan.
"Godnatt, prinsessan" viskade jag.När jag vände mig om såg jag Edvin stå i dörröppningen med ett leende på läpparna. Jag ryckte till av förvåning. Edvin skrattade lågt.
"Hon är ditt allt, eller hur?" viskade Edvin. Jag nickade och slängde en blick bak mot spjälsängen.
"Det märker man" viskade han och log stort. Jag log tillbaka.
Vi gick ut från sovrummet och jag lämnade dörren på glänt så att jag skulle höra om hon började gråta.Elsa hade redan hunnit plocka in allt snacks i vardagsrummet. Hon hade lagt beslag på fåtöljen och tvingade därför mig och Edvin att sitta i soffan. Jag fnös åt hennes desperata försök att få ihop mig med honom.
"Vad ska vi se för film?" frågade jag medan jag satte igång apple-tv:n som Ryan hade.
"Fifty shades of grey!" utbrast Elsa. Jag spärrade upp blicken mot henne och gav henne återigen en mördarblick.
"Elsa! Lägg ner" uppmanade jag henne. Edvin flinade åt oss.
"Nej, men vi kör nån James Bond" sa Elsa sedan, mer seriöst den här gången. Jag vände blicken mot Edvin för att fråga om det var okej. Han nickade.Tillslut blev det filmen Skyfall. Edvin hade redan satt sig i soffan. När jag hade startat filmen satte jag mig i andra änden av soffan.
Till en början var det stelt. Ingen sa någonting utan var fullt koncentrerade på filmen. Men ju längre fram i filmen vi kom desto mer började vi kommentera händelser och prata. Tillslut blev det en riktigt skön stämning.När filmen var slut så fortsatte vi prata ett tag. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och den stela stämningen hade verkligen försvunnit.
"Jamen, jag ska väl dra mig hemåt" sa Edvin tillsist, efter att ha kollat på väggklockan. Hon var strax över tolv. Jag blev förvånad över att tiden hade gått så snabbt.
Han reste sig upp från soffan och flackade sin blick mellan mig och Elsa.
"Kvällen har varit riktigt trevligt. Tack för att jag fick komma. Vi får göra om det!" sa han glatt. Jag log och Elsa nickade ivrigt.
Elsa reste sig upp hon också och gav Edvin en kram.
"Jag följer dig ut" sa jag till Edvin och reste mig upp. Han nickade.Precis när vi skulle gå så började Tyra gråta. Jag suckade och vände mig om för att gå till sovrummet, men Elsa hann före.
"Jag tar henne!" ropade hon när hon redan hade hunnit halvvägs in i sovrummet. Jag skrattade löst och fortsatte gå med Edvin ut i hallen.
"Såå, tack för att du kom" mumlade jag medan Edvin knöt sina skor.
Jag stod lutad mot väggen och studerade varenda rörelse han gjorde.
"Tack för att jag fick komma" svarade han och vände upp blicken mot mig. Han sträckte sig efter sin jacka och tog på sig den. Våra blickar fästes vid varandra och han tog ett steg närmare mig. Hans armar slingrade sig runt min kropp och jag slappnade av i hans famn.
Vi släppte från kramen men Edvin tog inte ett kliv tillbaka. Hans blick flackade mellan mina ögon och mina läppar och innan jag visste ordet av det låg hans läppar mot mina.Jag rodnade stort efter kyssen. Edvin flinade. Generat slog jag ner blicken i golvet.
Edvin placerade sina fingrar under min haka och tryckte lätt upp mitt huvud så att jag var tvungen att se honom i ögonen.
"Vi hörs" sa han och log sött. Jag nickade sakta.
Han gav mig en lätt kyss innan han gick.Jag stod kvar ett tag i hallen och funderade på vad som egentligen hade hänt. Edvin hade kysst mig. Två gånger. Betydde detta att jag var otrogen mot Ryan? Nej, vi var inte tillsammans.
Men gillade jag verkligen Edvin på det sättet? Hade jag verkligen tid med en pojkvän just nu? Det kändes ju bra med Edvin. Hans kyssar var gudomliga. Hans utseende var omöjligt att inte gilla. Och hans personlighet var, om möjligt, ännu bättre.
Min hjärna gick på högvarv.•••
Nu har det gått alldeles för långt tid sedan jag uppdaterade, sorryyyyy! Men jag har haft så sjukt mycket plugg och har det hela veckan.. Så uppdateringen kommer inte ligga på topp.
Men den här boken är snart slut. Jag har redan börjat skriva på en ny, men jag ska inte avslöja något om den, det får bli en överraskning.
Kommentera vad ni tycker!!! Hur tror ni boken kommer sluta? Och vad tycker ni om Edvin?
Puss & kram <3
VOCÊ ESTÁ LENDO
misstag eller mirakel?
Ficção AdolescenteFörbjuden kärlek, krossade hjärtan och hårda ord. Hur kunde det bli positivt? Milly ställde sig frågan gång på gång. Allt var Ryans fel, brukade hon tänka, det var enklare att tänka så. Det var Ryans fel att hon blev utslängd från sina föräldrars hu...