Chapter 2: My lastname gives me trouble😰
🌼Moa's perspektiv🌼
När jag väl öppnade ögonen kände jag inte igen mig.
Vart var jag?
Jag hade haft en mardröm att jag mött Louis Tomlinson och att han sendan hade kidnappat mig.
Men mardrömmen verkade vara verklighet...
''So you finally wake up!'' Jag ryckte till då jag såg Louis i förarsätet och slog till huvudet i dörren av chock.
Louis elaka skratt ringde igenom luften och jag kunde inte hjälpa att jag började kura ihop mig av rädsla.
Jag försökte öppna dörren men den var låst.
''It's child lock on, and I wouldn't jump out of a moving car.'' Berättade Louis och kollade på mig igenom backspegeln. Jag mötte hans kalla ögon när jag kollade upp.
Han blinkade med ena ögat åt mig innan vi körde över ett extra stort gupp, vilket fick mig (tack vare att jag inte hade bälte på mig) att slå upp huvudet i taket.
Den hårda smällen slog ut mig och jag låg avsvimmad i baksätet på min kidnappare's bil.
_
"Hey! What's your last name?!"
Dödar det verkligen honom att fråga snällt?!
"Hey, girl! I'm talking to you!" Jag slog upp ögonen ännu en gång och blängde på Louis från golvet på bilen.
Men sen mindes jag hur pappa brukar berätta att Louis hatade pappa för att han spärrat in honom en hel del gånger bakom galler och bom.
Vilket fick mig att vilja hoppa ur bilen mer än gärna. Spelar ingen roll om den rörde sig eller inte. Louis var helt jäkla sjuk!
''M-my last name?'' frågade jag och svor för mig för att jag stammat fram meningen.
''Yeah, your fucking last name.'' muttrade Louis surt och kollade igenom backspegeln igen.
Ljug.
"Backhous..." mumlade jag så tyst att han inte skulle kunna höra, men han verkade uppfatta vad jag sa i alla fall.
Nähä, glöm att jag sa något då!
"Fuck.. Of all girls in the whole fucking London, you! Just my fucking luck." Muttrade Louis.
"I'm sorry" viskade jag tyst.
"Why do you apologise? I'm not mad at you, I'm mad at your father." Louis suckade och vi var snart framme vid en station, bensinstation mer exakt.
Äntligen skulle jag få sträcka på mina ben som hade domnat av helt.
Louis parkerade och slängde ett par solglasögon och en grå mössa till mig.
Jag fångade allt klumpigt innan det föll till marken. Jag trädde snabbt mössan över huvudet och glasögonen på näsan/öronen så snabbt som möjligt så att Louis inte skulle bli irriterad.
Jag öppnade dörren och lade märke till soluppgången. Hade vi åkt hela natten?
Louis gick före mig bort mot den lilla butiken och höll upp dörren åt mig. Han klappade på sitt ena knä i signal att jag skulle komma till honom.
På insidan av den lilla macken fanns det vanliga 'mack-saker', men det luktade skunk. Det var enbart vi i macken (plus gubben i kassan) så Louis behövde inte oroa sig för sin identitet.
Louis gick till kassan och pratade med gubben som stod bakom disken.
Dom utbytte några snabba ord och Louis fick en påse jag inte hann med att se riktigt. Gubben tittade sig omkring så ingen skulle se dom - det var ju bara vi här, så oroligt var det väll inte? - och Louis betalade och klappade på sitt knä igen.
Jag himlade med ögonen, men jag följde hans order.
Innan vi lämnade stället helt vände Louis sig om med ett djävulskt leende på läpparna. Han tog fram sin pistol och riktade den mot gubben bakom disken. "Goodbye," sa han och innan jag hann blinka låg mannen död på golvet.
Louis tog tag i min arm redan vid utgången av byggnaden och höll så hårt att jag kände att blodet stannade upp så att armen kittlades.
Det känns som om jag fick lite mer respekt för honom, bara genom att göra så där. Han sköt den där oskyldiga mannen.
"You can ride shotgun, just because I'm nice." Snälla människor går inte ut i natten och kidnappar folk och skjuter definitivt inte andra människor, skulle jag vilja säga. Men såklart, jag var helt stum och klev bara in och la ifrån mig mössan och glasögonen som skyddade min identitet.
Snart bar vi oss iväg mot Frankrike, vidare mot Tyskland. Men innan jag han tänka på annat blåste macken upp i luften och det där hemska leendet dök upp Louis läppar.
Jag svalde hårt och pressade ihop mina läppar tätt innan jag lutade mig tillbaka i sätet medan en enstaka tår rann ner för min kind.
VOUS LISEZ
𝐆𝐎𝐍𝐄 𝐋𝐈𝐊𝐄 𝐒𝐌𝐎𝐊𝐄 :: [ • one direction • criminals a.u • ]
Fanfiction𝐆𝐎𝐍𝐄 𝐋𝐈𝐊𝐄 𝐒𝐌𝐎𝐊𝐄 | 👫 | 𝐋𝐎𝐔𝐈𝐒 𝐓𝐎𝐌𝐋𝐈𝐍𝐒𝐎𝐍 | 𝐆𝐀𝐍𝐆 𝐕𝐈𝐎𝐋𝐄𝐍𝐂𝐄 [Uppdatering 2023: det sker en omskrivning av alla kapitel efter 43!] (𝘖𝘣𝘴𝘦𝘳𝘷𝘦𝘳𝘢 𝘢𝘵𝘵 𝘥𝘦𝘵𝘵𝘢 𝘦𝘯𝘣𝘢𝘳𝘵 𝘢̈𝘳 𝘧𝘪𝘤𝘵𝘪𝘰𝘯. 𝘐𝘕𝘎𝘌𝘛 �...