Gone like smoke 16#

6.3K 109 27
                                    

''Om skon passar, köp den i varje färg.''

Chapter 16- Burning😕

⛄️Moa's perspektiv⛄️

''Can't you shut up for a minute?!'' Fräste Niall och vände sig om mot där jag låg. Han hade ett irriterat uttryck i ansiktet. Jag försökte blänga på honom, men dom tårar som rann ner för ansiktet hjälpte mig inte mycket.

''Oh shut up yourself, Niall. She is in pain!'' Muttrade Liam, som försvarade mig. Niall bara muttrade något och fortsatte med körandet. Jag hade inte förväntat mig att när jag smög ut den kvällen att bli fast med ett par kompletta idioter... Note to myself: Do NEVER go out in the dark when a murder is running free..!
-
Vi hade stannat till vid ett Hotell, och Niall var inte på bästa humöret, Liam detsamma och jag... Ja, jag hoppade på ett ben in till hotellet. Alltså, jag hoppar på ett ben in utan hjälp, med värsta sortens smärta i knät. Jag hoppades på ett sjukhus, inte hotell, hur ska ett hotell kunna hjälpa mig med knät?

Tack för hjälpen, killar! Vilka gentlemän ni är som håller -Inte- upp dörren till en dam. Verkligen.
''Sir! Sir, you have to check in before you go anywhere!'' Ropade en utav dom från bakom disken. Niall gav dom inte ens en blick utan fortsatte gå.

''Sir!'' fortsatte personen ropa.
Samma sak igen, Niall brydde sig inte.
Han fortsatte gå och tryckte på knappen på hissen och väntade otåligt på oss andra.

''Not you to also!!'' Liam brydde sig inte heller utan fortsatte gå med bestämda steg. ''Sir!!'' Liam drog fram sin pistol och riktade den mot personen som ropade hela tiden. ''Shut up and give us a room!'' morrade Niall bort ifrån hissen. Killen bakom disken kastade en nyckel till Liam och höll tyst.
''Hope it's good...'' morrade Liam och blängde på mig som kom efter haltandes.

"Thank you for taking your time waiting for me... Really..." Muttrade jag tyst för mig själv.
"Excuse you?" Morrade Niall och reste ett utav sina ögonbryn och kollade sådär konstigt på mig.
"Nothing" mumlade jag. "Thought so.."
-

🌀Louis' perspektiv🌀

Jag började gå fram och tillbaka i ett och samma spår i vardagsrummet. Om inte Harry hade varit dum nog att sälja Moa- som vi behöver av en anledning- hade vi varit i New York för tillfället, Zayn väntar där och vi ligger efter tidsschemat.

Jag gick och grubblade över en hel del, så jag märkte inte att Harry kommit in i rummet, förens då han harklade sig. Jag tittade upp från mitt spår och tittade på honom som om han kunde fortsätta prata. "Moa's on the news." Sa han bara och lämnade rummet. Note to myself: Do NEVER make other people do your things.

Jag följde efter Harry till tv:e rummet och slog på tv:n.
"It's been a week since Moa Backman is reported missing. If you have seen her, call ****~*******. It's also been a week since Louis Tomlinson escaped from HMP Pentonville prison...-" What the fuck. "-Breaking news! (A/N av ren lathet skriver jag det på svenska.) Ett hotell i Tyskland står nu i lågor. 22 personer dödades i branden och ännu är det inte säkert hur branden startades. Brandmännen är på plats och släcker elden. ('R' står för reporter, 'B' för brandutredare.)

R: "Vet ni vad som orsakade elden?"

B: "Nä, ännu är det inte klart hur branden startades men vi har våra gissningar om en mordbrand."

R: Vem/vilka skulle det i sånna fall vara om ni bara gissar?

B: Ja å du, det är inte första gången vi ser en sån här brand och den startades på samma sätt som 'R5' brukar starta sina. Tecken visar på att det inte var en olycka utan att det var just dom som startade branden.

R: okej, tack ska du ha!"

Man tror aldrig något, man vet eller inte. Så varför ska don ens ha med det där klippet?

Vänta lite här nu.... R5.... Nej jag är inte dum, jag vet vilken 'maffia grupp' jag är med i. Det är bara det att Niall och Liam har blivit skickade av mig att hämta Moa. Vem vet vad dom två knäppskallarna har gjort.

Nyheterna fortsatte.... Men jag kunde inte slita tankarna från den där videon dom visade. Man kunde klart se hur tre personer kom ut från hotellet när det var i lågor och hur dom körde därifrån.
Huh, hur kunde dom anklaga oss för något sådant som en patetisk brand på ett hotell. Vi utmärker ställen, inte bara randomiserat platser. Fast ännu en gång, det är Niall och Liam vi pratar om här. Dom brukar inte sticka efter order.....

--------------
A/N uppdrag klart slut! Kort kapitel, jag vet ,men det är i alla fall något att bita i.

Fråga: Är du ett fan av JB?💜

𝐆𝐎𝐍𝐄 𝐋𝐈𝐊𝐄 𝐒𝐌𝐎𝐊𝐄 :: [ • one direction • criminals a.u • ]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin