Gone like smoke 32#

4.5K 87 69
                                    

🔴A/N: det blir ett lite längre authors note i slutet av kapitlet🔴

_•_•_•_•_•_•_•_•_•_•_•_•_•_•_•_•

"Vem nu en den här kära personen är som läser, LE. Livet är för kort för att vara sur"

Chapter 32- The Cops🚔

💮Tredje personen's perspektiv💮

''Niall, you're alive!'' Utbrast Louis och sprang in i köket efter dom andra.

Niall kollade på Louis med ett 'duh' uttryck i ansiktet.

''Looks like it,'' mumlade han och drog en han genom sitt hår.

Louis stelnade till när han hörde polis-sirener utanför hotellet.

''Lads, we got to get out of here!''

''What?!'' utbrast Harry och kollade chockat på Louis.

''The cops! They're looking for us!'' berättade Louis panikslaget och körde ut alla från köket.

"What have you done, Louis?!" Frågade Alexandra skräckslaget. "What I did?! What we did!'' Fräste Louis och började dra sig själv i håret i ren panik.

Tänk om det var försent? Det var självklart inte första gången dom åkte bakom galler och lås, men hur skulle det gå den här gången?

''We have to get out!'' konstaterade Liam och sprang till balkongdörren. ''Zayn, you take Niall, Louis go first, Harry help Alexandra down!'' instruerade Liam.

Louis sprang till balkongräcket och hoppade över kanten i farten.

Harry lyfte upp Alexandra, hon gav ifrån sig ett pip då Harry klättrade över staketet och hoppade. Dom skar igenom vinden och landade statligt på marken.

Louis hade parkerat bilen utanför balkongen och väntade ihärdigt på dom andra.

Harry placerade Alex i baksätet och väntade på dom andra. Polis hade sprungit in och lämnat sina bilar på och obevakade.

Zayn bar på Niall, och när dom landade på marken som var ca 4 meter ner blev Niall vit i ansiktet.

''I'm going to throw up again,'' varnade han.

Underhuden hade Harry spinkigt bort till polisbilarna och fipplat med några kablar.

Motorerna vred han av och sirenerna slutade tjuta, nycklarna tog han och kastade i hotellets soptunnor.

Polisen skulle nog ha problem med att hitta nycklarna igen.

Liam hoppade precis ner för balkongen då polisen bröt sig in i rummet.

''Freze!'' ropade en utav polismännen,och försökte skjuta Harry och Liam då dom sprang till bilen.

Killarna lyssnade inte på polisens order, utan fortsatte av mot skåpbilen.

''Drive!'' utbrast Harry stressat när Liam och han fick igen dörrarna på bilen.

Louis som satt bakom ratten gasade iväg från hotellet.

_

😝Nash's perspektiv😝

''Moa please stop hiding!'' Hon var så jäkla komplicerad att handskas med. Hon bara grät och grät och vägrade att lyssna på vad jag hade att säga.

Hon satt och grät i ett hörn, hon var envis också.

''Go away, Nash! I hate you!'' Skrek hon mellan sina hulkningar.

𝐆𝐎𝐍𝐄 𝐋𝐈𝐊𝐄 𝐒𝐌𝐎𝐊𝐄 :: [ • one direction • criminals a.u • ]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora