Gone like smoke 28#

5.3K 90 38
                                    

''Bär kläder du är bekväm med. Allt annat känns fel.''

Chapter 28- Kidnapped...Again😫

💬Alexandra's perspektiv💬

Jag satt kvar på sängen och väntade på att Moa skulle komma tillbaka. Men när tiden gick och hon kom aldrig tillbaka blev jag orolig och gick efter henne. Jag letade runt i köket, men hittade bara massa burkar-som var urdruckna-med öl.

Jag fnös åt synen och gick vidare runt i hotellrummet. Men det var inget spår efter henne. Det var då jag såg att dörren till balkongen var vidöppen och gardinerna fladdrade i vinden.

Jag halvsprang bort till dörren men såg ingen Moa där. Hon var borta.

Jag såg mig omkring och fann en lapp på golvet.

'If you're going after her shes dead. -N.G.'

Jag gapade åt texten. Någon med initialerna NG hade tagit henne. Det måste vara någon som killarna vet vem det är! Jag kutade ut från balkongen och ut från vardagsrummet. Men vart var dom?

Jag fick snabbt mitt svar då killarna brakade in i köket där jag stod. "Where is Moa?" sluddrade Louis och stumblade in efter dom andra som defenetift var fulla. Hur skulle jag då kunna berätta det för dom? Dom skulle ju inte ta det på allvar då.

"She's gone..." Viskade jag och förberädde mig på en chokad reaktion. Men det ända jag fick var gapskratt. "Gone? Yeah, right, she can't be!" skrattade Liam och satte sig på köksön mitt i köket.

"No, I'm serious! She's gone, I can't find her! Look, who ever it was leaved a note!" sa jag och kastade lappen till närmaste person, som var Niall. "No. It can't be him!" röt Niall. "Who?" frågade jag tyst, jag visste inte vem 'NG' var. "Who is it?" frågade Zayn och sneglade över Niall's hand. " NG?" "I know, I think it is..-" började Liam, men blev avbruten av en morrande Louis. "Fuck him!"

🙈?'s perspektiv🙈

Moa började vakna upp där hon satt på golvet. Jag hade bundit fast hennes händer med fötterna och satt en ögonbindel för ögonen så hon inte skulle kunna se något. Jag öppnade dörren och gick bort mot henne. "W-who's there?" frågade hon och försökte vända sig om men blev fast där hon satt.

"It's me," "Who?" yttrade hon sig och försökte ta sig loss från repen. "No, no,no, no. Don't." varnade jag och slog bort hennes fingrar. Hon väste till i smärta och jag log brett åt vad jag åstakommit.

"Listen here, Moa," "How do you know my name?" avbröt hon. "That's not important right now. What I was going to say before you interrupted me so rudely," började jag och blängde på henne fast hon inte kunnde se mig. "Is that your lovley Louis is going to die." "What how?!" snyftade hon, jag kom åt ett känsligt ämne för henne.

"That's not important." muttrade jag. "Yes it is!" röt hon och försökte komma loss igen. "I poisoned their breakfast," "NO, HE CAN'T DIE!!" grät Moa och försökte sparka mig. "Now,love, we don't want it to get worse. Maybe I kill your family first..." "NO, please don't!" grät hon, men jag bara flinade. Kanske.

🙏Tredje personens perspektiv🙏

Killarna hade sök hela natten för att hitta Moa. Louis åtminstone, han var egentligen den ända som brydde sig- bortsätt från Alex- dom andra såg henne bara som en annan docka i deras kollektion.

I vanliga fall brukar Zayn ha sex med tjejen han tagit hem och sedan dödat henne långsamt och sakta. Han älskade att höra dom skrika- av 2 anledningar.

När Liam är på dåligt humör går han ut på gatan med en svart mössa så ingen skulle kunna se honom och sedan dödat första personen han sätt- oskyldig eller inte.

Niall har samma skruvade 'hobby' och brukar döda en hel del personer bara sådär. Alla fem killar delade på samma idiotiska- och äckliga-'hobby'. Att döda folk gjorde dom med nöje.

Louis hade inte riktigt samma inställning.

Han dödar män som behandlar/behandlat kvinnor fel.

Vilket som var bra, men ändå sjukt fel.

Harry brukar vara den personen som inte dödade så människor hur som helst. Han dödar flera stycken samtidigt- med bomber.

Louis kom tillbaka till hotellet utan spår av Moa. Han hade blivit som nykter när nyheten var sann.

Men han hade tänkt dricka något till glas med öl innan han skulle lägga sig i sin säng, utan Moa.

Han såg ut som en vilsen hundvalp utan henne. Var han verkligen så kär?

Det var aldrig meningen att falla för henne, det bara blev så.

Om Louis fick bestämma hade han aldrig velat träffat henne om han nu skulle bli kär i henne. 'Louis Tomlinson doesn't fall in love with anybody' tänkte han, men vi alla vet att det inte stämde, inte när det kom till Moa.

Louis satte sig i köket med en ölburk i sin hand. Han var så deprimerad, hur kunde han förlora henne till honom?

Louis rös åt tanken och knäppte upp burken med ena handen.

Han tog en klunk och ställde tillbaka kannan.

Och efter 7 fler burkar var Louis totalt packad. Och Moa hade äntligen lämnat hans näthinna. För tillfället.

_

👏Louis' perspektiv👏

Jag stönade och vände mig tillbaka i sängen. Jag hade haft en mardröm om att Moa var borta. Men när jag vände mig om var hon inte där.

Först fick jag nästan panik men kom sedan på att drömmen var verklighet. Hon var borta och det värkte i mitt bröst när jag tänkte så.

Jag reste mig långsamt upp för att inte bli snurrig. Varför drack jag så mycket?- Oh,visst ja....

Jag stönade igen när det alldeles för ljusa rummet bländade mina ögon.

Lite frukost skulle sitta fint nu.

_

Jag, killarna och Alex gick ner till matsalen där frukostbuffén skulle serveras. Niall var som vanligt hungrig och hade gått före.

Även fast han var lika full som alla oss andra igår var han på gott humör.

Kanske hade han dödat någon?

Jag skrattade smått åt Niall's fåniga beteende när han nästan skuttade fram till buffén.

Vi tog våra tallrikar och började ta mat från bordet.

Vi satte oss vid bordet och jag tog upp min gaffel för att äta min mat.

''Wait don't eat it!!'' utbrast Liam.

Men det var försent, Niall hade fått in en hel gaffel med mat i munnen.

________________________

Längre kapitel, men ni är värda det!

Fråga: Vad tror du kommer hända med Niall?😔💙

𝐆𝐎𝐍𝐄 𝐋𝐈𝐊𝐄 𝐒𝐌𝐎𝐊𝐄 :: [ • one direction • criminals a.u • ]Onde histórias criam vida. Descubra agora