Gone like smoke 21#

6K 113 119
                                    

''Kom ihåg att du inte kan vara vän med alla.''

🌟NO SPELLCHECKING!🌟👀

Chapter 21- Drive me home😰

§FLASHBACK§

😆Tredje personens perspektiv😆

BILD PÅ ALEX med sin pojkvän-->

Alexandra Hemmings klev ut genom dörrarna till skolan. Hon vinkade hejdå till sin pojkvän, Jake. "Bye Jakey" sa hon och kramade om honom. "Bye angel" Svarade han och pussade snabbt hennes panna innan han gick bort mot sitt fotbollslag. Det var hela problemet tyckte Alex. Han var populärast i hela skolan och Alex... inte lika mycket. Och det blev inte bättre då han blev fotbollskapten för deras skolas lag. Han gjorde ett handslag med sina polare. Alex tänkte inte mer på det utan gick bort till parkeringen där hennes skjuts alltid brukar vara. Hon bodde trots allt i New York och det hade varit väldigt långt för henne att gå hem, så hennes föräldrar hade hyrt en chaufför till henne, Mr. Clarkson. En gammal man i 60-årsåldern.

Bilen kom rullande mot henne. 'Samma chaufför som vanligt' tänkte Alexandra och klev in i baksätet på limon. (A/N: precis som Moa är hennes föräldrar rika😉)

"Good day, Mr Clarkson." sa hon och stängde dörren. "Good day, Miss." harklade sig Mr Clarkson. Han lät lite hesare, men det var inget Alex lade märke till. Mr Clarkson backade ut från parkeringen till skolan och snart hamnade dom i samma kö som alla andra New York-bor. Traffiken rullade på långsamt och Mr Clarkson började bli otålig. "What are you doing?" frågade Alex förskräckt när Mr C. gjorde en tvär sväng.

"Driving" svarade Mr C. barskt och Alex började ifråga sätta hans väg hem till hennes hus.

"You just missed the exit" påpekade Alex. "No I didn't." svarade Mr C. en aning irriterad på Alexandra. 'Han brukar inte göra sådär.' tänkte hon och såg ut som ett frågetecken. "But it's the only exit home?" Sa Alex fast det lät mer som en fråga när den kom ut. "But we ain't going home, baby. And by the way, call me Zayn Malik." skrattade Zayn och körde av nästa avfart. Alex stirrade rakt fram och kände hur paniken reste sig i kroppen. "Z-Zayn Malik?" andades hon ut. Hon var i en bil med en okänd man som hon visste inte var snäll. "Like the criminal, Zayn Malik?" frågade hon. Zayn kollade i backspegeln på Alex och log ett stort leende mot henne.

''Oh shit.'' muttrade hon tyst.
Hon började kravla långsamt åt sidan så att Zayn inte skulle kunna se henne och dra fram sin telefon och slå in ett nummer som skulle kunna rädda henne.

Hon halade upp telefonen och kollade sig snabbt omkring. Dom hade börjat tagit sig in på områden i New York hon visste hon inte fick vara i närheten av. Speciellt inte med Zayn Mailk.

Hon försökte samla ihop sig och började knappa in numret hem utan att lägga märke till att både Zayn hade sett henne och att bilen stannat.

Zayn öppnade dörren till hennes sida och drog tag i henne. Alexandra skrek till i chock men Zayn kunde inte brytt sig mer. Han drog upp henne från sätet och tryckte henne mot bilen.

Han lutade sig fram mot henne och viskade långsamt i hennes öra, ''You don't need that, Sweetheart.''

Han tog hennes iPhone 5 och slog ner den i marken.
Telefonen sprack i skärmen och inte nog med det, den slutade fungera. Alexandra tittade förvånat på telefonen.

'Dålig kvalitet' tänkte hon, fast hon hade betydligt mycket viktigare saker att tänka på nu än en dum telefon. Hon kunde ju bara köpt en ny när hon kommit hem.

Om hon gör det...

😎FLASHFORWAD😎

😇Moa's perspektiv😇

Aldrig har jag varit så här rädd i hela mitt liv. Pressad att spränga skolan.
Jag är en snäll flicka, ingen 'bomber och granater, kapten Krok här!'
Helt sjukt. Helt jäkla sjukt.

Alexandra torkade tårarna, för hon skulle oxå hjälpa mig. Detta var straffet för oss - och tro mig, det kommer fler straff - för att jag hjälp Alex och att hon försökt dödat Zayn med en kniv.

Men han dog ju aldrig...
Vilket säkert var bra för både mig och Al.

''Moa..!'' röt Louis från köket.

Jag suckade tungt och gick in dit.

''We're about to leave now. Come here.'' Sa han och jag gick försiktigt närmare.

Louis hade berättat planen för oss alla, och den var tydligen 'döds säker'.

''Ingenting kunde gå fel'' hade han sagt.

Louis,Harry,Liam,Niall och Zayn var på väg åt ett annat håll.

Dom skulle först släppa av oss på skolan och vi skulle döda alla 'dom som kommer i vägen', som Harry uttryckt sig.

Sen skulle vi placera ut bomben på taket på skolan.

Sen skulle vi ta oss därifrån på exakt 5 minuter, annars poof-boom-död-stendöd.

Vi skulle ta oss från skolan på fem minuter och bort till skåpbilen och sedan skulle vi dra till nästa ställe.

Nästa ställe var Washington DC,
vita huset... Oh God.😢

___________________________

Hey barbies! I'm back!😂

Uppdateringen har varit seg och så, men jag kan inte göra något åt saken.
Men nu kom det 21:a kapitlet ut och jag kan påbörja med nästa kapitel.

Fråga: Vart bor du? [ÄNDAST LANDSKAP! JAG ÄR INGEN STALKER, ÄR BARA KUL ATT VETA FRÅN VILKA DELAR AV SVERIGE MINA LÄSARE KOMMER FRÅN!]
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Om du inte vill svara på den om du i te litar på mig/andra så är den 2:a frågan:
•Brukar du sjunga i duschen?🚿

𝐆𝐎𝐍𝐄 𝐋𝐈𝐊𝐄 𝐒𝐌𝐎𝐊𝐄 :: [ • one direction • criminals a.u • ]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora