''Tänkt dig för innan du agerar.''
Chapter 27- Madhouse🌀
❄️Moa's perspektiv❄️
''Du är ju knäpp! Moa, hur tänker du?!'' väste Alexandra så killarna inte skulle höra, inte för att dom skulle fatta något, bara så att dom inte skulle höra våra ljudliga konversation.
''Jag kanske är knäpp men det är inget jag kan styra över! Tro mig, jag vill inte vara förälskad i min KIDNAPPARE men jag kan inte ändra på mina känslor för honom!'' muttrade jag till svar och stängde igen lådan med förstahjälpen-saker.
Alexandra's sår hade blivit rengjorda, och hennes blåtira hade jag fixat lätt med lite smink som täckte den blålila fläcken kring hennes ena öga.
Rent ut sagt; hon såg hemsk ut.''Var försiktig bara, jag vill inte att du ska bli skadad. Jag vet redan hur det känns,'' berättade Alex och vi gick till sovrummet jag och Louis delar på eftersom att killarna var i vardagsrummet.
Jag pustade ut och la mig ner och började tänka på min och Louis' konversation.
Tyckte han inte att det var speciellt att fylla 22? Eller att det var julafton?
Jag behöver gå ut, ut för att få luft och för att kunna köpa en present till honom. Den behövde ju inte vara stor.''Ska vi fråga om vi får gå ut?'' sa Alex, som om kunde läsa mina tankar.
''Sure!''
_''But, please Lou! Please!'' Tjatade jag. Louis kollade upp på mig och reste ena ögonbrynet. ''And why should I let you out? Give me one good reason,''
''Because.... Because it's Christmas! And your birthday!''
''We ain't talking about my birthday, and no you can't go outside! Stay at your room instead!'' Sa Louis.''Yeah, because it's sooo fun there!!''muttrade jag och gick surt ut från miniköket där jag blev totalt nekad.
Visst, flickvän eller inte- eller vad tusan jag var för honom -, det var samma Louis där och samma Louis betyder samma beslut som förr, vilket är 'du kan inte göra det, eller gå ut!' Det är så jobbigt! Aldrig hade jag trott att jag skulle vilja gå ut såhär mycket!
Jag skakade huvudet nej åt Alex när jag klev in i rummet. Alex stönade och slog bakåt i sängen.
''This sucks,'' mumlade hon, jag höll med, men kunde inte hitta styrkan att svara ja.
Jag var kanske hans flickvän, men ärligt han hade ju kunnat följt med ut!
Visst ja.....
Glömde att han var en totalt hot mot hela världen. Jag är faktiskt förvånad över att inte polisen hittat oss än.Fast med tanke på att Louis är smart och listig så är det kanske inte så svårt att ta sig ifrån polisen 4 gånger.
Han har blivit fångad 3 gånger och blivit förd till ett fängelse. Men varje gång han blivit inspärrad bakom galler- flera gånger av min pappa- har han lyckats rymt.
Sen har han smitit undan fyra gånger, senaste gången var då jag och Alex sprängde den där bomben... på skolan...
Usch... Jag ryser varje gång!
_Jag och Alex låg på sängen i rummet jag delade med Louis, tills vi hörde en smäll.
Jag for upp ur sängen och vandrade ut till vardagsrummet där balkongdörren stod vidöppen. Jag tog några försiktiga steg mot balkongdörren - nästan rädd för att jag skulle se något läskigt.
Jag klev ut och såg ut över gatan som hunnit blivit mörk.
Jag drog tröjan närmare mig och rös till när vinden blåste igenom mitt hår.''Well, well, well, who do we have here?'' sa en ryslig röst bakom mig och jag drog för andan. Det var ingen av killarnas röster, det var en total främling.
Jag vände mig om och såg en kille - eller man om man ville kalla honom det - ståendes i dörröppningen med ett läskigt flin på läpparna.
Han hade ett ärr i pannan--nästan som Harry Potter, men inte formad som en blixt-- och blåa ögon och svart hår.
''Sleep tight, babe,'' skrockade killen och tryckte upp en trasa mot mitt ansikte. Den hade en söt doft.
''Breath, baby.'' sa han och höll ett tight grepp om mig. Det var först då jag insåg att jag inte andades och behövde luft, så jag andades in gasen.Och med det slocknade jag som ett ljus.
________________________________'Killen' är N.G.... VEM KAN DET VARA DÅ?
Då var det klart, hemskt ledsen att jag inte uppdaterat tidigare, men som jag sa hade jag inte kommit på något att skriva om, så det här blev som i sista minuten.
Hemskt ledsen att kapitlet sög.
Fråga: Vad är din favorit färg?
Min är 💚 (grön) och (blå)💙Xx
VOUS LISEZ
𝐆𝐎𝐍𝐄 𝐋𝐈𝐊𝐄 𝐒𝐌𝐎𝐊𝐄 :: [ • one direction • criminals a.u • ]
Fanfiction𝐆𝐎𝐍𝐄 𝐋𝐈𝐊𝐄 𝐒𝐌𝐎𝐊𝐄 | 👫 | 𝐋𝐎𝐔𝐈𝐒 𝐓𝐎𝐌𝐋𝐈𝐍𝐒𝐎𝐍 | 𝐆𝐀𝐍𝐆 𝐕𝐈𝐎𝐋𝐄𝐍𝐂𝐄 [Uppdatering 2023: det sker en omskrivning av alla kapitel efter 43!] (𝘖𝘣𝘴𝘦𝘳𝘷𝘦𝘳𝘢 𝘢𝘵𝘵 𝘥𝘦𝘵𝘵𝘢 𝘦𝘯𝘣𝘢𝘳𝘵 𝘢̈𝘳 𝘧𝘪𝘤𝘵𝘪𝘰𝘯. 𝘐𝘕𝘎𝘌𝘛 �...