1.4 Sorteren

103 6 12
                                    

POV James

  We stonden voor de grote poorten van Zweinstein. "Volg mij maar." zei een mevrouw met grijs-blond haar en een groene mantel. We liepen de trappen op, opweg naar de grote zaal. "Ik ben professor McGonegal. Over een paar minuten zullen jullie gesorteerd worden door de sorteerhoed. Ik kom jullie straks weer halen." zei de professor. Ze liep weg en iedereen begon meteen druk met elkaar te praten. "Reems." zei Rebecca ineens. "Ik heb een spreuk geleerd! Wil je hem zien!" "Eh Becca, als jij een spreuk doet betekend dat dat dit hele kasteel opgeblazen word." Zei Remus terug. "Please, please, please......" smeekte Rebecca. "ah toe nou Remus. zo erg kan het niet zijn." Zei ik om een beetje actie in het verhaal te krijgen. "REDUCTO!" Schreeuwde Rebecca. Er kwam een grote blauwe lichtflits uit Rebecca's staf en vloog tegen de groep leerlingen achter ons aan. De leerlingen vlogen alle kanten op en vielen verstijfd neer. Er zat een groot gat in de muur achter ons.Iedereen keek boos naar Rebecca. "balen! ik probeerde James te raken!" "heeeeeé!" riep ik terug. "WAT IS HIER GEBEURD!" riep McGonegal die net aan kwam lopen. "Long story professor, long story." zei Sirius. "oké, nou als jullie straks door deze deur lopen worden jullie gesorteerd in 1 van de 4 afdelingen. Er zijn de volgende afdelingen: Griffoendor, Ravenclaw, Huffelpuf en Zwadderich." ging McGonegal verder. We liepen door de grote deur en we kwamen in de grote zaal. voor ons stond een oud krukje met een oude bruine hoed er op. De hoed had overal gehechte lapjes stof. "Als ik je naam noem kom je naar voren en dan zal de sorteerhoed je plaatsen in je afdeling." Zei McGonegal.

"SIRIUS BLACK!" Sirius liep naar voren. De hoed werd op zijn hoofd gezet, het duurde even voordat de hoed riep:"GRIFFOENDOR!" De Zwadderich tafel keek verbaast en boos terwijl de tafel van Griffoendor vrolijk begon te klappen.

"LILLY EVENS!" Het knappe meisje met rood haar liep naar voren. (wauw, wat een chick!) "GRIFFOENDOR!"

"REMUS LUPIN!" De hoed werd op zijn hoofd gezet en na een halve minuut riep de hoed:"GRIFFOENDOR!"

"LUCIUS MALFOY!" Er liep een jongen naar voren. hij had heel lang blond haar in een staart gedaan. De hoed stond nog maar een halve seconde of de hoed riep al:"ZWADDERICH!"

"PETER PIPPELING!" De hoed twijfelde blijkbaar maar riep uiteindelijk:"GRIFFOENDOR!"

"JAMES POTTER!" Gelukkig, ik was niet als laatste. De hoed werd op mijn hoofd gezet, ik hoorde een zacht stemmetje zeggen dat ik moed had en dat ik het beste paste in: "GRIFFOENDOR!"

"REBECCA SKY!" De hoed deed er even over tot Rebecca riep: "MAAK NOU MAAR EEN KEUZE, BITCH!" snel riep de hoed: "GRIFFOENDOR!"

"SEVERUS SNEEP!" De jongen met het vette zware haar liep naar voren en riep:"ZWADDERICH!"

Nadat iedereen was ingedeeld hield Perkamentus (het schoolhoofd) een toespraak die bestond uit: "Eet smakelijk." Er verscheen overal heerlijk eten op tafel. "OMG!!!" riep Sirius door de hele zaal. "hier ligt meer eten dan ik in een jaar krijg!" "Krijg jij zo weinig?" vroeg Peter. "Het zou me niets verbazen als jij dit in een dag eet, Peter." zei ik terug. Na het overheerlijke buffet gingen we naar de leerlingen kamer van Griffoendor. Het was helemaal op de 7e verdieping! Toen we eindelijk boven waren aangekomen zei de klassenoudste: POMPOENTJESCAKE. dat was dus het wachtwoord. We liepen de leerlingenkamer in, het was zo groot en warm. "De meisjes slaapkamer is links die van de jongens rechts. jullie spullen zijn er al." zei de klassenoudste. Ik en de jongens stormde naar boven. "Ik claim dit bed!" riep Sirius. Ik liep naar het bed daar naast. ik sprong er op en riep: "Mijn, mijn!!!!" Na het uitpakken van onze koffers liepen we beneden naar de leerlingenkamer. Daar zaten Rebecca en Lilly in elkaars armen te huilen. "Wat is er gebeurd?!" vroeg ik in paniek. "h-h-het werkt h-h-h-hier niet!!!!" huilde Rebecca. "wat werkt niet?" vroeg Sirius. "DE MOBIELJES!!!" krijsten de 2 meiden in koor. Remus rolde zijn ogen en zuchtte: "jongens, in dit drama wil je je niet bevinden." we liepen met zijn allen naar de haard en gingen er omheen zitten. "jongens" zei ik "dit is het begin..." "van het schooljaar, een vriendschap, een verschrikkelijke tijd voor de leraren, moet ik nog door gaan?" zei Sirius. "je vergeet 1 ding." verbaast keken de jongens me aan. "een strijd tussen ons en de meiden." lachte ik.

-----------------------------

hey

het volgende hoofdstuk gaat over de eerste schooldag en zoals je begrijpt loopt dat niet goed af.

bedankt voor het lezen van dit hoofdstuk!

Lauren J. 

[gestopt] Harry Potter the full storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu