POV James
Het was een paar uur na wat er gebeurt was in de grote zaal. De hele school had het over de foto's (en natuurlijk onze geweldige zangkunsten). Ik liep met Sirius, Remus en Peter door de gang, we waren op weg naar de keuken. We gingen....... inkopen doen. We zaten aan de tafels in de keuken en we aten wat we konden. "Jongens, ik ga vanavond naar mijn moeder. Ze is ziek." zei Remus. "O, wat vervelend. Wens haar beterschap van mij." zei ik. "Waarom gebruikt ze geen heler van het ST Holisto? (tovenaars ziekenhuis)" vroeg Sirius. "Ze is een dreuzel." "O...." zei Sirius, hij voelde zich op dit moment waarschijnlijk een beetje dom. "We wilden eigenlijk een slaapfeestje houden" zei Peter. "Dan doen jullie dat toch? Ik vind alles best zolang jullie maar niet aan mijn geheime voorraad chocola zitten" antwoordde Remus. Ik keek Sirius met een gemene grijns aan, hij wist wat ik bedoelde. "Geef het op jongens, jullie vinden het nooit." zei Remus treiterend terwijl hij een hap van zijn (chocolade) taart nam. Met onze zakken gevuld liepen we naar de slaapzaal. Remus was onderweg al naar McGonegal gegaan. Sirius en Peter legde alles klaar voor de avond, ik ging Lilly en Rebecca halen. Ze zaten naast elkaar op de bank voor het vuur. Ik besluipt ze van achter. "BOE!" riep ik terwijl ik ze allebei met een hand aan tikte. Ze schrokken zich dood, Rebecca viel zelfs van de bank af. "Waar was dat voor nodig?" vroeg Lilly. "SLEEPOVER!" zei ik. Rebecca kwam langzaam overeind en ging dreigend voor me staan. "Als jij nog me nog een keer zo erg laat schrikken, schik je jezelf ooit een keer dood." zei ze terwijl ze mijn arm bijna fijn kneep. Ik knikte snel en zei: "En? komen jullie?" "we denken er nog even over na." zei Lilly. "Oké, als jullie voor 8 uur nog niet in onze kamer zijn betekend dat dat jullie niet meer komen." zei ik en ik draaide me om, ik riep nog even over mijn schouder: "We gaan Remus chocolade voorraad zoeken!" Stiekem keek ik achterom en ik zak Lilly elkaar aankijken met de we-doe-mee blik. In de slaapzaal hadden Peter en Sirius een fort gemaakt van (Remus') kussens en dekens. "En?" vroeg peter nieuwsgierig. "Ga er maar vanuit dat ze komen!" 2 minuten later kwamen Lilly en Rebecca in hun pyjama binnen. Lilly's haar hing los over haar schouders en ze had een groene pyjama aan. Rebecca zag eruit alsof ze net uit bed kwam, haar haar zat door de war en ze had een zwarte pyjama. "Waar zijn Sirius, Remus en Peter?" vroeg Lilly. "Remus is naar zijn zieke moeder, en die andere twee zullen wel ergens in die hoop dekens zitten." antwoordde ik. Rebecca glimlachte en liep naar het fort. Ze stond er naast en riep: BOMMETJE!!!" Sirius en Peter kwamen haastig uit het fort gekropen. Ik zag Sirius verbaas om zich heen kijken en hij zag Rebecca gewoon naast het fort staan. "Niet grappig." "Oké, weet iemand waar Remus zijn chocola verbergt?" vroeg ik. Het bleef stil en Rebecca riep: "ZOEKEN!" We zochten overal: onder zijn bed, in zijn hutkoffer, in zijn nachtkastje en onder zijn matras. Het enige wat we vonden was een zakje oreo's (met 1 oreo). "Ik geef het op." zuchtte ik. we gingen in een kringetje op de grond zitten. Rebecca wilde op haar rug gaan liggen maar stootte haar hoofd tegen Remus' bed. "Au!" ze lag nu met haar hoofd onder het bed en bleef stil liggen. "Becca, niet doe of je dood bent dat is niet leuk." zeurde Sirius. "Jongens..." zei Becca. "Ik zie hier een vakje in het matras." Ze maakte het vakje open en riep: "BINGO!" Het was ons gelukt, we hadden Remus' chocolade voorraad gevonden. Rebecca hield alle chocola er uit. Er kwamen meer dan 30 repen uit. "Is dit alles?" vroeg ik. "Nee, er ligt nog veel meer maar daar kan ik niet bij." "Laat mij eens." zei Sirius en hij kroop onder het bed. Ik geloof dat hij ergens aan trok want er vielen nog honderden repen uit het vakje omlaag bovenop hem. Uiteindelijk hadden we alle chocola op een hoop geveegd. "Wat is dit allemaal?" vroeg ik. "Dat James, Is 50 kilo chocola." antwoordde Lilly. "WTF! Hij heeft ook chocola met rode peper er in!" riep Rebecca. "Hé, kijk hij heeft ze ook nog met stukjes sinaasappel, zout, karamel en limoen." zei ik. Dit was zo veel chocolade, het was gewoon te veel om op te noemen. "Ik heb een idee!" zei Rebecca. "We gaan Truth or Dare spelen, iedereen heeft 2 keer weiger. Als je je weiger inzet moet je een stukje chocola met rode peper eten." "Oké, deal! wie begint?" "Ikke!!!" riep Lilly enthousiast. "Aan James" "truth." antwoordde ik. "Waarom pest je Severus?" "Omdat het kan." Ik wist niet waarom dus antwoordde ik dat maar. "Aan Rebcca." als ze Truth koos wis ik al wat ik ging vragen. "Truth." yessss "Waarom is Remus steeds afwezig?" het werd stil en iedereen keek naar Rebecca. "Hoe moet ik dat nou weten?" zei ze. "Ik weet dat jij het weet, en ik weet dat Lucius het ook wil weten." "Wow! verwarrende zin. kan die even opnieuw?" vroeg Sirius. Rebecca keek me boos aan en pakte een stukje chocola met rode peper. Ze stopte het in haar mond en ik zag dat het niet zomaar rode peper was, het was hete rode peper. "Hoe kan Remus dit eten?!" riep Rebecca en ze pakte een beker drinken die ze in 1 keer achterover goot. "Ik ben. Aan Sirius." zei ze daarna. "Dare." "Ooit moeten we aan Remus uitleggen waar zijn chocola is, Jij zegt dat je alles cadeau hebt gegeven aan Vilder." Sirius ogen werden groot en hij zei: "Overleef ik dat wel?" "Nee, daarom laat ik het jou ook doen." zei Rebecca vrolijk.
Na twee uur lang Truth or Dare doen en chocola eten heeft Sirius twee vlechtjes in, Lilly heeft in de leerlingen kamer geroepen dat ze James haat, Rebecca zit in de kleding van Sirius en ik zit helemaal onder de make-up. "Hé, het is volle maan! er zijn nu waarschijnlijk weerwolven op pad." zegt Peter ineens. "Is dit niet het perfecte moment om spookverhalen te vertellen?" "Ik vind alles goed zolang het maar niet over killer clowns gaat." zegt Lilly de een kussen gepakt heeft. "Wat is een killer clown?" vraag ik. "Een killer clown is een clown die mensen achterna gaat en ze probeert de doden, in de dreuzel wereld komen ze altijd rond Halloween." antwoordde Rebecca. "Daar zal het niet over gaan hoor." stel ik Lilly gerust. [dit is niet geschikt voor extreem gevoeligen]
Het was een gewone nacht, Lara was gevraagd om op de baby van de buren te passen. Dus daar zat ze dan beneden, in de woonkamer TV te kijken. De baby lag al op bed. Na een tijd je begint de baby te huilen. Lara loopt naar boven, halverwege de trap hangt een raam. Als Lara door het raam kijkt ziet ze een duister figuur staan. Ze loopt door naar boven en troost de baby. Als de baby weer ligt te slapen gaat Laura weer naar benden. Een kwartier later huilt de baby weer, Lara loopt de trap of en zie nogsteeds het duistere figuur staan. Als ze bij de baby aan komt zit die helemaal onder het bloed. Ze rent naar benden en pakt haar mobiel, ze belt 112. Snel loopt ze weer naar boven, ze kijkt nog 1 keer door het raam en het figuur beweegt een klein beetje. Toen ze boven aan kwam was de baby in stukjes gehakt. 1 uur later is de politie ook aangekomen en vraagt een agent haar: "heeft u nog iets vreemds gezien?" "Ja, er stond een duister figuur in de tuin, ik zag het door het raam bij de trap." "U, maakt een grapje. Dat is geen raam, dat is een spiegel."
"EINDE" riep ik ineens, iedereen werd wakker uit een soort trance. "Goed verhaal hè?" "Misschien wel iets te goed. ik weet niet of ik kan slapen vannacht." zei Lilly. "Dan kom je toch gewoon bij mij Liggen." antwoordde ik. Uiteindelijk sliepen Rebecca en Lilly op Remus' bed, Ik en Sirius lagen op de grond en Pet op zijn eigen bed.
------------------------------
hey
ik heb een paar dingen te zeggen.
1. ik weet dat dat verhaal een beetje gek is maar ik moet iets bedenken.
2. als je wilt weten wie X K.C. X is moet dit hoofdstuk goed onthouden.
3. zou HugoRoos a.u.b. willen stoppen met meer dan twee reacties geven? mijn mail stroomt over. (wel leuk dat je het zo leuk vind)
Lauren J.
JE LEEST
[gestopt] Harry Potter the full story
FanfictionDit boek gaat over Harry Potter maar dan vanaf het eerste jaar van zijn ouders. Het verhaal loopt aan 1 stuk door naar de kinderen van Harry. Maar om het iets leuks te maken heb ik nog wat karakters zelf bij bedacht in alle verhalen. P.S. ik zal w...