1.24 wie?

47 2 1
                                    


POV Sirius

"Ben je er klaar voor?" vroeg ik. Emma knikte en ik pakte haar hand. Ze was wel een stuk groter dan ik maar ik denk dat dat er voor haar wel grappig uit zag. De muziek begon te spelen en we begonnen te dansen. "Ik wil nu wel wat meer van je weten." zei ze. "Ik ook wel van jou." antwoordde ik. OMG, wat een dom antwoord! "Afkomst van bloed?" vroeg ze. "Puur, maar daar geef ik niet om." Ze lachte. "Ik ook niet hoor, maar ik ben half-bloed." "Speel je Zwerkbal?" "Yep, drijver is mijn positie. Ga je volgend jaar meedoen?" Ik twijfelde. "Weet ik niet, het is niet echt mijn ding denk ik." Ik hoorde James vanaf de zijkant naar ons fluiten. "Wie is die gek eigenlijk?" vroeg ze. "James Potter, de jongen op school die elk meisje kan krijgen behalve die ene die hij wilt." Ze lachte alleen het klonk alsof er twee mensen te gelijk lachte. Het galmde nog na in mijn oren en ik keek haar verbaast aan. "Wat?" vroeg ze. Weer leek het alsof er twee mensen praten. "Je...eeh...niets, ik dacht alleen dat ik een bekende zag." zei ik. Je bent niet helemaal goed in je hoofd als je zoiets tegen iemand zou zeggen zeggen. Zie het voor je. 'Ik dacht dat ik je met twee stemmen hoorde praten, ben je wel helemaal lekker?' Als ik dat had gedaan was IK niet helemaal lekker. Ik keek haar aan en ik zag grote paniek in haar ogen. Toen ze door had dat ik keek, keek ze gelijk weg. Waarom doet ze zo vreemd, ze is wel erg leuk. Na de dans zei ze even snel: "Het was leuk, moeten we vaker doen." en daarna rende ze snel de grote zaal uit. Voor de tweede keer deze avond keek ik haar na. "En? Succes gehad? Of is ze bang weg gerend." vroeg Rebecca die ineens voor mijn neus stond. "Beide, denk ik..." antwoordde ik vaag. "Als Sofie hier bij was geweest had ik geweten wat ik met je moest doen." zei Rebecca weer. Ik rolde mijn ogen en liep naar de tafel om even wat te drinken te pakken. Ik dronk rustig wat water, maar toen sprong James ineens weer voor mijn neus. Ik verslikte me half in mijn drinken en begon te hoesten. "Aaah, is het Siri niet gelukt het meisje te krijgen?" vroeg hij en klopte op mijn rug. Geërgerd sloeg ik zijn hand weg en liep weg. Zonder om te kijken liep ik de grote zaal uit en probeerde ik een rustig plekje te vinden voor mij en mijn gedachten. 

Ik liep over de houten brug en kwam uit in het bosje waar ook Hagrid's huisje stond. Ik ging op een steen verderop zitten met mijn handen voor mijn gezicht. Wat was dat nou? Ben ik nou gek, of is er echt iets mis met haar? Ze was zo apart. Ze had zo mooi haar (tot hoe ver ik het kon zien door haar knot) en zulke mooie donkere ogen. Ik realiseerde me dat ik niet eens wist in welke afdeling ze zat. Ik heb haar nog nooit in onze leerlingenkamer gezien dus is vast niet eens een Griffoendor. "Hoi, wat doe jij hier?" vroeg iemand opeens. Ik schrok een keek op. Narccisa stond in haar jurkje voor me en glimlachte. "Waarom duik jij altijd op als ik je nodig heb?" zei ik. Ze glimlachte en kwam naast me zitten. "Vertel maar weer wat er aan de hand is."

*****ochtend*****

POV James

Sirius was niet terug gekomen naar het feest en we hebben hem ook niet de slaapkamer horen binnen komen. Het is nu ochtend en kijk meteen of hij in zijn bed ligt. Jammer, zijn bed is onbeslapen. Ik sta op en trek meteen mijn uniform aan. Ik loop de leerlingenkamer in en zie dat die ook helemaal leeg is. Ik kijk op de klok die er hangt en zie dat het pas vijf uur is. Ik heb echt geen zin om te gaan slapen dus ik besluit rondjes te gaan lopen door het kasteel. Zelfs in de gangen is het stil, de schilderijen liggen ook allemaal te slapen.

Ik loop naar de bibliotheek om daar rustig even mijn huiswerk te maken (gister had ik geen zin). Tot mijn verbazing zat er nog iemand te lezen. Ik kon niet zien wie het was en (je kent me) ik wilde weten wie het was zonder het te hoeven vragen. Ik liep rustig langs haar (yep het was een meisje) naar de boekenkast achter haar en pakte allemaal boeken weg zodat ik er er door heen kon kijken. Ik zag dat ze donker haar had en het zat in een soort haar klem met kraaltjes. "Emma?" vroeg ik (iets te hard). Ze schrok een draaide zich om. Toen ze zag dat ik het was zuchtte ze opgelucht. "Ik schrik me helemaal dood!" "Sorry, ik was een beetje verbaast." fluisterde ik. "Jij bent James Potter, toch?" vroeg ze. Ik knikte. "Sirius vertelde het, weet je waar hij is? Ik moet nog mijn excuses aanbieden voor dat ik ineens weg liep." zei ze. "Nee, ik zoek hem ook al een tijdje." Het was stil, pijnlijk stil. "Dusss, wat lees je?" vroeg ik. Ze sloeg snel haar boek dicht en bedekte de titel. "Niets, ik ga naar het ontbijt." zei ze snel. "Het is nu half 6, het ontbijt is nog niet eens begonnen." "Waarschijnlijk kun je de grote zaal vast wel in. Dus, doei. Leuk je ontmoet te hebben." Ze pakte haar boek en liep heel snel de bieb uit.

Ik zat nu al aan de eettafel van Griffoendor en de zaal stroomde langzaam vol met mensen. "James, waar was je? En waar is Sirius.?" vroeg Remus en hij ging tegenover me zitten. "Huiswerk maken in de bieb, ik dacht dat Sirius wel naar het ontbijt zou komen." antwoordde ik en ik pakte een paar croissants. "Over 10 mintuten gaan we naar het meer, toch?." vroeg Peter. "Misschien komt hij nog wel, laten we alvast gaan." zei ik. Ik stond op en de anderen liepen achter me aan. Ik zag Rebecca naar ons kijken en ze had een gemene blik op.

We kwamen aan, aan de rand van het zwarte meer en we ploften neer tegen onze boom. "Het is zo heet!!!" zeurde ik. "Spring dan in het meer." zei Remus vanuit zijn boek (alweer). "Oké." zei ik en trok alvast mijn vest uit. "Ik meende het ni..." riep Remus nog snel maar ik was al het water in gesprongen. "Dit is zo koud! Maar het is wel fijn." Ik dook onder water en ik zag nauwelijks wat. Ik zwom verder naar beneden. Ik hoorde ineens keihard gekrijs en er sprong ineens een octopus-achtig ding voor me. Ik probeerde haastig naar boven te zwemmen. Toen ik er bijna was voelde ik iets scherps lang mijn enkel gaan. Ik keek nog even om me heen om te zien wat het was. Op dat moment voelde ik het zelfde scherpe langs mijn rug gaan en verloor ik het bewustzijn.

-------------------------

hoi

sorry, slecht en kort hoofdstuk

ik ben zo blij!

ik heb van sint-nogwat, de cursed child in het engels en nederelands gekregen! en ook nog de hele HP serie in het engels!

wish me luck!

Lauren J.

[gestopt] Harry Potter the full storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu