1.20 prank

45 3 4
                                    


POV James

Het was stil geworden. "Autsj..." zei ik. "Ook niet leuk om iedereen voor je neus te zien sterven." Remus knikte zachtjes. "Wees blij dat wij slim genoeg zijn om je niet te volgen." zei Sirius. "Wie was Romulus?" vroeg Peter. "Mijn tweelingbroer." antwoordde Remus. Daar had zijn vader het over bij kerst! "Ik had ook een tweelingbroer zei mijn moeder." zei Sirius. Ik keek hem verbaast aan. "Hij overleed twee dagen na de geboorte." "Ik denk dat McGonegal dat niet zo erg vind, dan had ze twee van jou gehad!" antwoordde ik. Sirius keek nep geschokt en begon te lachen. "James, wil je niet dat Rebecca er bij is?" vroeg hij. Ik begon rood te worden en zei: "Ik wist niet of jullie dat Oké vonden." "Hallo, ze is nog steeds gewoon een vriendin hoor." zei Sirius. Ik liep naar de deur om Rebecca te halen maar toen ik de deur opendeed viel er iemand naar binnen. "Rebecca?" "Dit is niet wat het lijkt." zei op een verzekerende toon en rende snel weg. Ik riep haar nog na maar ze bleef weg rennen. Ik ging weer op mijn bed zitten en zuchtte. "Weet je zeker dat het aan is?" vroeg Remus. Nog geen seconde daarna stond Rebecca weer hijgend in de deur opening. "Ja, dat weet ik zeker." zei ik. Rebecca plofte bij mij op bed en zei: "Sirius, ik weet misschien waar Reg is." Sirius schoot omhoog en riep: "WAAR DAN!!!" "Rustig, rustig, ik weet het niet zeker." kalmeerde Rebecca hem. Sirius ging in kleermakerszit op de grond zitten en keek Rebecca smekend aan. "Het is een dreuzel toch? Dan zit hij ergens in de dreuzel wereld. Lilly had toch verteld over killer clowns?" we knikten. Remus leek het door te hebben en keek Rebecca verbaast aan. "K.C. is de afkorting van: Killer Clown!" zei ze. "Maar Lilly zei dat ze alleen rond Halloween komen." zei ik. "Klopt, maar wie zegt dat ze er dan niet zijn als het geen Halloween is." antwoordde Rebecca. "Ze hebben vast ergens een schuilplaats." zei Sirius en ik zag dat hij begon te denken (dat gebeurt ook niet vaak!). We zaten zo ongeveer 5 minuten te denken maar we kwamen er maar niet op. "We kunnen dit niet nu zomaar bedenken." zei ik. "We kunnen in de zomervakantie wel een keer afspreken om naar de dreuzel wereld te gaan, om op ideeën te komen." stelde Remus voor. "goed idee. Maar kan ik nu even mijn meisje alleen spreken?" zei ik. Ik grijnsde en trok Rebecca mee de kamer uit. Ik nam haar mee naar een hoekje in de leerlingenkamer. "Hoe lang gaan we dit nog vol houden?" vroeg ik. "Nog een weekje, en dan daarna doen we alsof er niets gebeurt is en ontkennen we dat we gehad hebben." antwoordde Rebecca. Voor de grap pakte ik haar hand en liep terug met haar naar de slaapkamer. Onderweg kwamen we Lilly tegen, ze keek erg blij naar ons. "Geen pepermunt kauwgom nodig gehad, Becca?" vroeg Sirius. "Nee hoor, Black." zei ze kortaf. Ze gaf een kus op mijn wang en liep naar haar eigen slaapzaal.

*****lunch*****

POV Sirius

We zaten aan de lunch in de grote zaal. Ik was een beetje aan het vervelen met mijn eten. "Kom op Siri, we vinden Reg wel." moedigde James me aan. "Laten we in tussen even bedenken wat we vandaag voor leuks gaan doen." Ik grijnsde en knikte naar de Zwadderaars aan hun tafel. James had me door en hij zei: "Laten we proberen de leerlingen kamer in te gaan, en dan......" Ik grinnikte en zei: "Top idee." "Maar hoe komen we daar binnen?" vroeg James. "Misschien kunnen we iemand uithoren." gaf ik als optie. "Goed idee, laten we die vriend van Lilly pakken. Hij ziet er nog al kwetsbaar uit." Ik stootte Remus aan (hij verslikte zich in zijn drinken) en zei dat hij mee moest komen. James had Peter mee gekregen en we liepen door de gangen op zoek naar Sneep. "Weten jullie wat zijn voornaam is?" vroeg James. "Severus." antwoordde Remus. Ik grinnikte en zei: "Dat lijkt op Secretus." "Laten we hem zo noemen als hij niet mee werkt." grinnikte James. "Niet mee werkt? Wat gaan jullie doen?" vroeg Remus. "We willen het wachtwoord van de Zwadderich leerlingenkamer." zei ik zachtjes. "Dat hoorde ik!" riep iemand achter ons. Daar stond Rebecca (zij duikt ook overal ineens op!). "Verraad ons a.u.b. niet, het word een geweldige prank!" vroeg James. "Oké, voor jou dan." zuchtte ze. Ik was best wel jaloers op James, Rebecca was echt heel erg leuk. Rebecca hield haar hand een keer door James' haar zodat het nog erger door de war zat, en ze liep weg. "Gaan we verder zoeken?" vroeg James.

Na de halve lunch verspild te hebben aan zoeken, hadden we Sneep gevonden. "Hoi, Severus." begon James tegen hem. "Ik wilde even zeggen dat het me spijt van toen ik je van je bezem liet flikkeren." Sneep keer verbaast en dankbaar. "Maar we willen iets weten en we denken dat jij ons daarbij kunt helpen." ging James verder. "Wat is het wachtwoord van de Zwadderich leerlingenkamer?" vroeg ik. Sneep keek geschokt en zei: "Sorry, maar dat ga ik niet vertellen." "Ik zei het toch." zuchtte Remus zachtjes. James keek nu erg serieus (natuurlijk kan ik veel beter sirius kijken). "James trok zijn staf en duwde Sneep tegen de muur aan. "Je gaat ons NU het wachtwoord geven, Secretus." zei hij. Secretus (ik heb besloten hem zo te noemen) hield vol en James werd steeds bozer. "Als je het nu niet verteld maak ik je leven een Hell." dreigde hij. Ging dit te ver? Nee, vast niet. James meent het niet. "B-b-bloedverrader. D-dat is het wachtwoord." antwoordde Secretus. "Bedankt." zei James snel en hij liet hem los. Secretus rende weg en James hield zijn hand een keer door zijn haar. "Zo dat is ook weer geregeld. Op naar de PotterCave!" riep hij. "Zwadderich leerlingenkamer is niet de PotterCave!" riep Remus hem nog na.

*****volgende dag*****

POV Lilly

Ik liep met Rebecca naar het zwerkbal veld omdat ze wedstrijd van het jaar begon: Griffoendor-Zwadderich. De aanvoerder van het Griffoendor team was Arthur Weasley, zesde jaar en beste vriend van Lucius. Ik zat naast Rebecca en we waren helemaal in rood en goud gekleed. De Griffoendors kwamen het veld op en ik joelde de longen uit mijn lijf. Toen kwamen de spelers van Zwadderich het veld op. James en Sirius riepen: "Leuke uniforms!" De zwadderaars hadden allemaal rode en gouden uniforms aan. Lucius en Arthur vlogen naar elkaar toen en ik kon vanaf hier horen dat ze elkaar succes wensten. De jongens naast me lagen helemaal in een deuk, stiekem vond ik het ook wel grappig. Dat komt waarschijnlijk omdat ik in zo'n goede bui ben. Wil je weten hoe dat komt? JAMES ZIT NU NIET MEER ACHTER MIJ AAN! Ze passen eigenlijk helemaal niet bij elkaar, maar misschien werkt het daarom wel. Oké, terug naar de wedstrijd. Ondanks hun gekleurde uniformen speelde de Zwadderaars erg goed, het stond 50-70 voor hun. "Rick King heeft de snaai gezien en vliegt omhoog, gevolgd door Tijgeroog Nijman, de zoeker van Zwadderich!" werd er omgeroepen. De twee zoekers schoten omhoog om de snaai te pakken, ze bleven maar omhoog gaan tot ze verdwenen. Een minuut lang was het stil, er gebeurde niets. Tot er iemand naar beneden kwam vallen. Het was een jongen maar hij had geen rood zwerkbal gewaad aan, hij had gewoon een grijs vest en een zwarte broek aan. het was net Sirius. Ik keek naast me en ik zag dat Sirius op was gestaan en hij stond nu aan de rand te kijken. "Help hem!" riep hij. Vlak voordat de jongen de grond raakte stopte hij met vallen en bleef hangen. De jongens stormden naar beneden. Ik rende samen met Rebecca achter de jongens aan. De jongen was buiten bewustzijn en Sirius knielde naast hem neer. "Reg? Regulus?" vroeg hij. Hij haperde een beetje met zijn stem. "Wat doet hij hier? Hij komt volgend jaar toch pas naar Zweinstein?" vroeg ik. "Hij-hij...ik...weet...niet..." stotterde Sirius en hij begon een beetje te snikken. James begon over zijn rug te wrijven en er begonnen zelfs tranen bij Sirius te vallen. Professor Perkamentus kwam aangelopen en tilde Regulus op. James was Sirius nog steeds aan het troosten, ergens was dat ook wel erg cute. Wacht, Wat! Lilly hij is niet cute! Hij is arrogant en dom. En hij is van Rebecca. De jongens brachten Sirius naar zijn slaapzaal. Ondertussen was de wedstrijd afgelopen, we hadden gewonnen. Alleen dat interesseerde me nu niet meer.

-------------------------

hoi

Ik vind het eigenlijk wel erg grappig dat Sirius niet blij is met de prank van James en Becca, en Lilly juist wel. 

Sorry voor de mensen die Killer Clowns haten. Ik had dit bedacht toen ze weer in het nieuws waren. Geen zorgen hij word snel verslagen (hoop ik).

Lauren J.

[gestopt] Harry Potter the full storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu