POV Sirius
Hoe kon ik? Waarom zou ik dat doen? Ik moest even alleen zijn, maar waar komt niemand heen? Ik liep naar het donkere bos. Ik was opzoek naar een rustige plek on te zitten. Ik vond een omgevallen boomstam, en ging zitten. Waarom als ik dit gedaan had, herinner ik me niets meer? Ik hoorde tussen de struiken iemand lopen. Niet nu, ik wil alleen zijn. Er kwam een meisje door de struiken gestapt, ze was niet erg groot en had super blond haar. "Sirius? Wat doe jij hier?" vroeg ze. "Narccisa? Ik kan het zelfde aan jou vragen." zeg ik. Dit was (op Regulus na) toch wel mijn favoriete familielid. Narccisa Black was slim, rustig en vriendelijk. Ze kwam naast me zitten. "Ik had een beetje frisse lucht nodig." zei ze. Ik zuchtte, "Zou je alsjeblieft aan niemand kunnen vertellen dat ik hier ben?" vroeg ik. "Tuurlijk. maar wat doe je hier?" "Ik heb...wacht, weet je wat Pyriet is?" zei ik. Ze knikte: "Dat is toch die gevaarlijke edelsteen?" Ik knikte. "Ik had pyriet gekregen maar dat ben ik kwijt geraakt. En nu blijkt het dus dat ik het gebruikt heb op Rebecca. Ik heb haar gedwongen Regulus te dwingen tegen mijn ouders te schelden." zei ik. Ze keek me verward aan. "Dat is een verwarrende zin maar ik begrijp het." Ik keek haar aan en ze glimlachte zachtjes naar me. "Het gekke is dat ik het zelf niet een herinner." zuchtte ik. "Dan heeft iemand jou misschien ook wel gedwongen, en ook gezegd dat je het moest vergeten." zei ze. Daar had ik nog niet aan gedacht! "Hoe ga ik dat dan aan Rebecca uitleggen?" vroeg ik. Ze fluisterde wat in mijn oor.
"Rebecca!" riep ik. Ik rende door de gangen achter Rebecca aan. Ze stopte en draaide zich om. "Ben je er nog steeds niet achter dat ik boos ben, Black." "Er is een grote kans dat ik ook gedwongen werd door pyriet, maar daar gaat het nu niet om. Ik heb een klein stukje pyriet van Narccisa geleend en jij mag het (als straf voor mij) een dag lang op mij gebruiken." hijgde ik. Ik liet het kleine stukje pyriet zien. Ze grijnsde, "Weet je het zeker?"vroeg ze. "Als je me daarna weer vergeeft, Ja ik weet het zeker." Ik gaf het stukje pyriet aan Rebecca en zij stak een klein draadje door het gaatje, ze hing het om haar nek.
POV Rebecca
Ergens was dit best wel cute. En ik denk ook niet dat ik het nog lang met Lucius vol houd (hij is echt een nog grotere eikel dan Sirius). "Oké, jij gaat met mij mee naar toverdranken, je gaat dan naast mij zitten ook al mag dat niet." zei ik. Sirius keek me verbaast aan en hij liep mee. In het lokaal kwam hij naast mij zitten en Slakhoorn, James, Lucius, Remus en Lilly keken ons verbaast aan. "Meneer Black, gaat u alstublieft op uw eigen plek zitten." zei Slakhoorn. "Sorry professor, IK moest Rebecca helpen met het maken van deze toverdrank. Weet u nog?" zei Sirius. Slakhoorn probeerde het zich te herinneren (niet dat dat kon) en liet ons toen zitten. "We gaan het vandaag hebben over de op 1 na sterkste love-potion ter wereld, we gaan hem pas maken in het 6e jaar maar jullie moeten weten hoe je het kan herkennen." zei Slakhoorn. O, nee. je ruikt bij deze drank welk persoon je leuk vind. De geuren die ruikt hebben te maken met dat persoon. "Er staat hier zo'n drank en jullie gaan 1 voor 1 ruiken. We beginnen vooraan, Mr Potter." James liep naar voren. "Ik ruik een lelie (die bloem) en ik ruik een dennenbos." zei hij. Haha, Lilly wast haar haar altijd met dennen shampoo. Lilly was nu, "Ik ruik.....pepermunt en dat andere kan ik niet plaatsen." "Mvr Sky!" riep Slakhoorn, ik schrok en stond op van mijn stoel. "Ik ruik...motorolie en drop." zei ik. Ik liep terug naar mijn plaats. Sirius was nu. "Ik ruik lavendel en kat, wilde kat." zei hij. Ik zat verstijft op mijn stoel, hij-hij rook.....mij! Hij kwam naast me zitten en keek naar Remus die aan de beurt was. Ik probeerde daar op te letten maar ik zat met mijn gedachten bij Sirius. Het enige wat ik opving was dat hij rozen en konijn rook.
Na de les liep ik met Sirius door de gangen. "Sirius, jij gaat aan Perkamentus vertellen over die afspraak met K.C." zei ik. Eindelijk had ik de kans hem dat te laten doen. Hij slikte en liep toen richting de kamer van Perkamentus. "Succes!" riep ik en ik liep weg. In de leerlingenkamer zat Remus alleen te lezen. "Reems, denk je dat ik ze moet vertellen wat ik....." zei ik. Hij keek op uit zijn boek. "...Kan worden." maakte hij mijn zin af. "Ik zou het wel doen want ze hebben het al een beetje door." antwoordde hij. "Dan doe ik het wel op de leuke manier. En hoorde jij ook wat Sirius rook?" Hij grijnsde: "Natuurlijk hoorde ik dat. Ik zie de galjoenen al komen!" "Weet je dat zeker? Ik wil de deal aanpassen." zei ik. "Voor jou geld van af nu het zelfde met Sofie als ik met Sirius." "Dus je bedoeld dat als ik voor het 7e jaar nog niet met Sofie heb gehad..." zei hij. Ik grijnsde en stak mijn hand uit. Hij pakte hem aan. Op dat moment kwam Sirius de leerlingenkamer binnen. "En?" vroeg ik. "Hij is zeer teleurgesteld in me, en hij zei dat dit serieus gevaarlijk han worden." zei Sirius. "Het kan inderdaad Sirius gevaarlijk worden." zei ik. "O ja, Rebecca, dat stukje pyriet om je nek is geen pyriet." zei hij. Wat! ik keek naar het kettinkje om mijn hals. "Wat?" zei ik. "Ik heb je gewoon een stukje goud gegeven, alles wat je me beval heb ik gewoon uit mezelf gedaan." zei hij. "Jij-jij-laat ook maar." zei ik en ik liep naar de slaapkamer. ik gooide de deur dicht. Hoe kon hij! Oké het was wel goed. Er werd op de deur geklopt en ik hoorde een stem die zei: "Vergeef je me alsnog?" Ik deed de deur open en zei: "Vooruit dan maar." Hij lachte. "Maar ik vergeef je vooral omdat ik Lucius niet meer kan verdragen."
POV Sirius
Ik ben zo blij dat ze het me vergeven heeft. Ik zit nu met de jongens in de slaapzaal. "Remus, weet jij wie Rebecca leuk vind?" vroeg ik zachtjes. Remus bleef even staan en lachte: "Ja, hoezo?" "Gewoon, ik dacht dat ze bij die love-potion mij beschreef." zei ik. Ik voelde dat ik rood werd. "Siri is echt verlieft!" riep James. Op dat moment kwam er iemand de deur door. Iemand, wat zeg ik ,iets. Het was de zwarte panter. Het liep rustig door de kamer en knikte even naar Remus. Hij probeerde zijn lach in te houden, maar dat lukte niet. De panter kwam naar mij toe, ik lag op bed en probeerde zo ver mogelijk naar achter te gaan. Het sprong bij mij op bed en ik stond oog in oog. De ogen waren zo groen, ze waren gewoon rustgevend. Ik bleef in de ogen staren maar er veranderde iets. Ik stopte met staren in zijn ogen en keek naar de jongens. Ze lagen allemaal op de grond van het lachen. Ik keek naar de panter voor me, het was geen panter meer! "Rebecca?!" "Is de kleine Sirius bang voor poesjes?" vroeg ze poeslief (snap je, POESlief). "Jij was die panter?!" vroeg ik. "Yep! Helemaal!" zei ze vrolijk. "Remus heeft me verboden bij hem te zijn tijdens de volle maan. Maar ik denk dat ik er goed aan gedaan heb om te komen kijken." "Oké, dit vieren we met chocolade!" riep James. "We pakken wel wat uit mijn voorraad, zoveel er nog van over is." zei Remus.
----------------------------
Hey
Ingewikkeld hè al die mensen die mensen dwingen met pyriet,
maak je geen zorgen het word nog ingewikkelder!
dit moet ik ook nog even doen
1. Speklap :)
2. Zuid-Holland
3. ARE YOU CRAZY? door: realyty (zij heeft deze ook getagt)
4. Harry Potter Full story
5. stuur dit door!
Lauren J.
JE LEEST
[gestopt] Harry Potter the full story
FanficDit boek gaat over Harry Potter maar dan vanaf het eerste jaar van zijn ouders. Het verhaal loopt aan 1 stuk door naar de kinderen van Harry. Maar om het iets leuks te maken heb ik nog wat karakters zelf bij bedacht in alle verhalen. P.S. ik zal w...