POV James
"Kom op! Opschieten!" riep ik naar de jongens. "Nog twee uur en dan moeten we op het feest zijn!" We renden met zijn vijven (Regulus) door de gangen naar de leerlingenkamer. "Waar zijn Rebecca en Lilly?" vroeg Sirius. "Het zijn meiden, Sirius. Die zitten waarschijnlijk al twee uur in de make-up." zei Remus. We renden de slaapkamer in en ploften uitgeput op bed. "Lupin!" riep Sirius ineens. Ik keek hem raar aan. "Wat is er?" vroeg Remus. "Niets." "Wat moeten we aan?" vroeg Peter. "Gewoon iets leuks." antwoordde ik. Ik pakte een rode trui met capuchon en een grijze broek. "Gewoon zoiets." zei ik. Ik probeerde mijn haar enigszins te fatsoeneren. Remus deed het zelfde. "Wauw, zelfs mijn haar luistert niet naar mij!" zei hij. "Wie gaat vragen of de meiden al klaar zijn?" vroeg Sirius. Het bleef stil. "Dan maar steen, papier, schaar." zei ik. "Steen, papier,schaar!" "Ha! Ga je gang Remus!" riep ik. Remus zuchtte en liep de kamer uit. "Lupuit!" riep Sirius nu. Regulus probeerde zijn lach te verbergen in een kussen.
Ik hoorde op de gang Remus zachtjes vragen: "Meiden zijn jullie al klaar?" Nog geen seconde daarna werd er keihard gegild. "REMUS! RED ME! LILLY IS EEN MONSTER!" De jongens en ik keken elkaar aan en renden snel de deur uit. "Wat bedoel je, monster?" vroeg ik tegen een dichte deur. De deur zwaaide open en raakte me vol in mijn gezicht. "Kijk zelf maar!" gilde Rebecca en ze rende snel langs ons en verschuilde zich achter Sirius. "Sins wanneer verschuil jij je achter iemand?" vroeg Sirius. "Lilly...ze is veel te sterk als ze boos is." Ik keek naar de deuropening en daar stond Lilly. Ze had een Make-Up doos vast en in haar andere hand een krultang. "Rebecca Naomi Sky! Jij komt nu op deze stoel zitten of anders verbrand ik je met deze hete krultang!" gilde Lilly. Wauw! nu weet ik weer waarom ik haar zo gaaf vind. "Neeee!" schreeuwde Rebecca en ze rende de leerlingenkamer in. Het viel me nu pas op dat beide meiden nog in hun pyjama's zaten. Lilly rende achter haar aan en wij bleven hier verbaast achter. Daarna volgde een paar harde gillen. Toen kwam Lilly met Rebecca over haar schouder weer de trap op. Rebecca spartelde wild heen en weer maar Lilly liet haar niet los. Ze stapte de kamer in en zei nog even snel tegen ons: "Als jullie het wagen ons te komen storen, dan zweer ik dat jullie net zo kort leven als een één-dags vlieg." Ze draaide zich om en sloot de deur. "Anti-Alohamora." hoorde ik Lilly fluisteren. Ik hoorde dat de deur op slot ging en Rebecca gilde er op los. "Kom op jongens. Over 10 minuten begint het al." zei Sirius. "Ga maar alvast. Ik ga even testen of Lilly echt zo gewelddadig is." antwoordde ik. Sirius schrok en legde zijn handen op mijn schouders. "Het was goed je gekend te hebben maat." Ze liepen de trap af en ik keerde me meteen om naar de deur. Ik begon op de deur te bonzen in een ritme van een nummer dat ik ooit gehoord heb: Let me love you. "Hou op!" gilde Lilly. "Mijn oren doen pijn! Geen Justin Bieber!" "Lillyflower! Wil je met mij de eerste dans doen?" vroeg ik. Blijkbaar was dit de druppel. "James Potter als ik je straks zie, betekent dat, dat je niet lang meer zult leven!" riep ze. "Afgesproken! Zie je zo!" riep ik en ging weg. "Nee! Wat? Denkt hij dat ik nu met hem ga dansen?!" hoorde ik Lilly nog roepen.
Ik liep de grote zaal binnen en was op zoek naar de jongens. Ik vond ze uiteindelijk ergens midden in de zaal. "En? Waar zijn ze?" vroeg Sirius. "Duurt nog wel even voordat ze er zijn. Alleen ik denk wel dat ik met Lilly mag dansen!" zei ik. "Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?" vroeg Remus. "Mijn geheimpje." "Lilly is er in ieder niet blij mee." zei Sirius. "Hoezo?" Sirius wees achter me en Lilly en Rebecca waren al aangekomen. Lilly zag er geweldig uit. Maar niet alleen geweldig mooi, ook geweldig boos.
Lilly
Rebecca
"Dus het is Lilly gelukt." zei Sirius terwijl hij naar Rebecca keek. "Ik dacht dat alleen Sofie haar in een jurk kreeg." Rebecca kwam naar ons toe gelopen en zei: "Dat dacht ik ook, tot vandaag." "Ik Lilly erg boos?" vroeg ik. Rebecca keek me aan en begon toen te lachen. "Boos? Helemaal niet!" Ik haalde opgelucht adem. "Ze is woest!" Shit. Ik ga er aan. Na ik zag wat ze Rebecca aan heeft gedaan kan ze dat vast ook op mij proberen. "Mensen de eerste dans begint over 1 minuut!" riep Perkamentus door de zaal. Ik moest het toch echt proberen. Ik liep naar Lilly toe die bij wat Ravenklauw vriendinnen stond. Ik tikte haar op haar schouder. "Wil je dansen?" vroeg ik. Ik deed alsof ik zenuwachtig was en het eigenlik niet durfde te vragen (dat maakt altijd indruk). De Ravenklauw meisjes zuchtten naar me en begonnen te giechelen. Ik stak mijn hand uit. "Doe dan." drong één van de meisjes aan. "Alleen deze dans dan." zuchtte Lilly en ze pakte mijn hand. Ik nam haar mee naar het midden van de vloer en pakte ook haar andere hand vast. Lilly keek naar beneden en concentreerde zich op het dansen. "Wees niet zo zenuwachtig. Je kan vast goed dansen." zei ik. Nu keek ze me recht in mijn ogen aan. Haar ogen waren zo helder maar ik zag ook een beetje paniek. Ik grijnsde en draaide haar een rondje. Haar jurk zwaaide tegen mij aan en ik voelde hoe zacht de stof was. "Het eerste jaar zit er bijna op. Wat vind je er tot nu toe van?" vroeg ik. Lilly verzonk even in haar gedachten. "Het is zo, onwerkelijk." zei ze uiteindelijk. De muziek stopte en Lilly liep terug naar haar vriendinnen. Ze keek nog een keer om en staarde even naar me. "Jamie! dat ging goed!" riep Sirius ineens en hij sprong op mijn rug. Ik was te laat met opvangen en hij viel op de grond. "Au." zei hij zacht. Ik hielp hem omhoog. "Dat ging inderdaad best goed. Maar hoe zit het met jou en Rebecca?" Sirius werd een beetje rood en krapte op zijn hoofd. "Ze wil niet dansen." Ik grijnsde en zei: "Zoek dan iemand anders, dan word ze jaloers." Nu grijnsde Sirius ook.
POV Sirius
Ik grijnsde en keek een beetje om me heen. Ik zag een redelijk knap meisje met een bekertje drinken tegen een tafel aan leunen. Ze was alleen en zag er redelijk goed uit. Gewoon doen Sirius. Ik liep op haar af en ging naast haar staan. Ze keek me verbaast aan. "Hoi, verveel jij je ook?" vroeg ik. Ze keek nog verbaasder maar knikte toen zachtjes. "Hoeveelste jaar zit je?" vroeg ik. Gewoon eerst een normaal gesprek aangaan en daarna vragen, dat was mijn plan. "Ik zit nu in jaar vier." antwoordde ze. Haar stem klonk zacht maar tegelijk ook erg zuiver. "Echt? Ik dacht dat je jonger was! Dat is een compliment hoor." Ze grinnikte zachtjes en keek me aan. Ze had heel erg donkere ogen en haar haar was misschien nog wel donkerder. Ze droeg haar haar in een losse knot en er zaten een paar glitters in. "En jij?" vroeg ze. "Dit is mijn eerste jaar." zuchtte ik. Ze glimlachte en stak haar hand uit. "Emma Jackson." Ik schudde haar hand en zei: "Sirius, Sirius Black." "Wat is de reden dat je zo ineens naar me toe komt?" vroeg ze. Ik voelde mijn hard iets sneller kloppen en antwoordde: "Ik eeh...zocht iemand om mee te...dansen." Ze lachte. "En je kan niemand vinden?" Ik knikte verlegen. Was was dit nou! Waarom ben ik ineens zo verlegen en nerveus! "Oké, volgende dans dan maar." zei ze. Ze liep weg en ik bleef achter. "En?" vroeg James die opeens achter me stond. "Volgende dans." antwoordde ik terwijl ik naar haar bleef staren. James zwaaide met zijn handen voor mijn ogen. Ik schudde kort mijn hoofd en keek hem aan. "Wat heb jij?" vroeg hij. Ik haalde mijn schouders op vroeg: "Dus...heb je al met Lilly gedanst?" James mond viel open. "Hallo, wat is er mis met jou? Ik heb allang met Lilly gedanst!" "Ik...eeeh...ik..." stotterde ik. James pakte mijn pols vast en trok me mee naar Remus en Peter. "Wat is er mis met deze gast?" vroeg James aan ze. Ineens sprong Rebecca er tussen. "Hoi, wat is er gaande hand?" Rebecca keek me aan en ik keek weg. "Nee, het is niet waar!" riep ze. "Wat!?" riep James. "Sirius is verliefd!" zei Rebecca. Was dit hoe liefde voelde? Vind ik Emma leuk? "Wie is de gelukkige?" vroeg Rebecca. "Dat meisje van net natuurlijk!" riep James. "Hoe heet ze?" "E-emma Jackson." ze ik. Rebecca keek verbaast. "Emma Jackson? Dat stille meisje uit het vierde jaar?" "Ik denk het." "De derde dans begint!" riep Perkamentus. Verderop zag ik Emma om zich heen kijken. Ik liep naar haar toe. Toen ze me zag glimlachte ze.
-----------------------
hoi
Ik was aan het begin van dit hoofdstuk weer melig maar halverwege vond ik ineens dat er een nieuw personage bij moest komen.
Dus hier is ze: Emma Jackson [meisje op het plaatje helemaal bovenaan de tekst]
Lauren J.
JE LEEST
[gestopt] Harry Potter the full story
FanfictionDit boek gaat over Harry Potter maar dan vanaf het eerste jaar van zijn ouders. Het verhaal loopt aan 1 stuk door naar de kinderen van Harry. Maar om het iets leuks te maken heb ik nog wat karakters zelf bij bedacht in alle verhalen. P.S. ik zal w...