Voor deze video geld het zelfde! als er in de tekst staat: [speel af] speel de het af en lees je tegelijk verder!
POV Rebecca
Het was vrijdag middag ik zat met Lilly in de leerlingenkamer. De lessen waren al afgelopen en we verveelde ons. "Morgen is het Halloween." zei Lilly. "Hier vieren ze dat met een feestmaal maar meer ook niet." "Ik heb zin in een echt Halloween feest." zei ik. Op dat moment kreeg ik het idee van het jaar. "Wat nou als wij een Halloween feest houden!" Lilly keek me met grote ogen en hoopvol aan. We stormde de trap op naar boven en zaten in onze slaapkamer. "We maken voor iedereen die we willen uitnodigen een aparte uitnodiging." zei Lilly "en ze moeten allemaal als iets anders verkleed!" We schreven alle namen op van iedereen die we op ons feest wilde hebben.
Severus Sneep
Remus Lupin
Sirius Back
James Potter (ja ik kon Lilly overhalen)
Peter Pipeling
Narccisa Malfoy (voor Severus)
Alice (Lubbermans, haar eigen achternaam kon ik niet vinden)
Marlene McKinnen
Frank Lubbermans
Arthur Weasley
Molly Prewett
Romeo Wolkenveld
Alsdor Moody
Dit was de lijst wel een beetje, er zaten nog een paar Huffelpuf's en Ravenklauw's bij. "Oké, nu moeten we nog een plek verzinnen." zei ik. "de leerlingenkamer?" vroeg Lilly. "nee, dan kan gewoon iedereen binnenkomen.......wat dacht je van de grote zaal!" "Hoe zorgen we er dan voor dat er niemand binnen komt?" vroeg Lilly. "Spreuken" zei ik terwijl ik met mijn staf zwaaide. "Oké doen we" we gaven elkaar een high five. Ik liep naar beneden en in de leerlingenkamer zat Remus zijn huiswerk te maken. Ik moest er voor zorgen dat de jongens hun uitnodiging kregen en dus had ik een plan. "Remus....." zei ik smekend. "Ja, Becca." zei hij zonder op te kijken van zijn huiswerk. "Wil je mijn huiswerk maken?" "Oké, maar je zult wel moeten wachten. ik moet het huiswerkman de rest ook nog maken." zei hij. Ik had zo veel medelijden met hem alleen hij leek het niet erg te vinden. "Zijn ze er ook al achter dat je makkelijk met je laat sollen?" zei ik hoopvol "Nee, ze zijn er achter dat ik gewoon slimmer ben dan zij." zei hij. Ik gaf mijn huiswerk aan Remus en ik liep weg met het idee in mijn hoofd dat de uitnodigingen tussen mijn huiswerk zaten.
*****dag van Halloween*****
Beste ........
Op de avond van Halloween zal er een Halloween feest zijn in de grote zaal van deze school.
Je bent toevallig uitgenodigd op dit feest.
Dit feest is strikt geheim voor leraren en voor de studenten die niet zijn uitgenodigd,
dus het is de bedoeling dat je het aan niemand verteld.
P.S. neem deze uitnodiging mee
P.P.S. jou persoonlijke dresscode is ........
de duiveltjes
"Geweldig Lilly. deze uitnodiging is geweldig!" zei ik. we waren op weg naar de grote zaal om alles klaar te maken voor het feest. We kwamen aan bij de grote zaal. Als eerste sprak Lilly een spreuk uit zodat als je niet in deze ruimte was dat je muziek ook niet kon horen. Daarna schoven we alle banken en tafels aan de kant (we lieten de leraren tafel staan als podium). Ik verdubbelde mijn muziek box een paar keer en plaatse het in alle hoeken van de zaal. Lilly had het eten en drinken klaar gezet. Er was: bloed - siroop, gif - sinas, zombie slijm - pudding, rauw vlees - marsepein en nog veel meer. We sloten de grote zaal af en we gingen naar boven om ons om te kleden. Ik maakte het haar van Lilly een tint roder en dat van mezelf een tint zwarter. Ik trok een rood jurkje aan en Lilly het zelfde alleen dan in het zwart. We deden duivel horentjes op en transformeerde onze staffen in een drietand. Lilly had zwarte lippenstift op en ik rode. Op onze hakken liepen we naar de grote zaal we waren een kwartier te vroeg maar dat was de bedoeling. Na een paar minuten kwamen de jongens al aan. Ze gingen in een rij staan. James was eerst. "Uitnodiging graag." zei Lilly die de uitnodiging van James aanpakte. We bekeken hem goed. Hij had zich verkleed als Frankenstein dat hadden we op zijn uitnodiging gezet. "Je kan er mee door." zei ik en we lieten hem door. Peter was ingewikkeld met verband en je zag allen zijn ogen en zijn mond."Goede mummie." zei Lilly en Peter liep achter James aan. Sirius had een zwarte cape om met een hoge kraag, daaronder een net pak. Hij had zijn haar met gel strak naar achter gekamd en zijn gezicht wit gemaakt. Hij lachte en toen viel het me op dat hij ook scherpe tanden gemaakt had. "Heel intimiderend." zei ik sarcastisch. Toen was Remus aan de beurt. Hij had gescheurde kleren aan en overal bloedvlekken, op zijn hoofd had hij twee bruine oren en hij had een staart. "Hallo weerwolfje." grijnsde ik. Hij fluisterde: "Ik krijg je nog wel voor deze." Severus en Naccisa kwamen aan. Severus was als de dood en Naccisa als een duistere fee. Na een kwartier lang iedereen binnen laten sloten Lilly en ik de deuren en we liepen naar het podium. "Welkom op dit Halloween feest." zei Lilly. Het werd stil en iedereen keek onze kant op. "Alles is toegestaan behalve deze ruimte verlaten voordat het afgelopen is." zei ik en ik zette de muziek aan. Lilly en ik liepen naar de jongens toe. "Jullie zien er goed uit hoor." zei ik tegen ze. "Jullie anders ook hoor." zei Sirius en hij grijnsde. "hoe ben je er achtergekomen wie Frankenstein was?" vroeg Lilly an James. "Er zijn hier ook halfbloeds onder ons." antwoordde hij met een grijns naar Remus.
We dronken bloed en we aten vooral veel zombie slijm, en we waren lekker druk aan het dansen tot dat er een schuifel nummer kwam. Iedereen verstijfde maar er waren wel een paar mensen die dapper genoeg waren om de vloer op te gaan. Ik keek naar James en Lilly, ze stonden allebei aan de rand te kijken. Ik liep naar James toe en ik pakte zijn hand. "Eeeeeh Becca ik wil eerlijk gezegd niet met jou dansen." bracht James moeizaam uit. "Ik ga ook niet met je dansen sukkel." zei ik en ik trok hem mee naar Lilly. Ik duwde die twee tegen elkaar aan en liep weg. "veel succes!" riep ik achterom. Zonder dat James het wist had ik lijm op zijn handen gedaan waardoor hij en Lilly nu aan elkaar vast zaten. Lilly gaf me een boze blik en ze probeerde me aan te vallen maar ze zat aan James vast en die hield haar tegen. Ik ging naast Remus staan en hij zei: "Lilly pakt je nog wel een keer terug." "Ik hoop het niet." zei ik met een zucht. "Weet je wat, ik neen wel wraak op jou voor Lilly." zei Remus opeens. "WAT!!!" riep ik, hij had me aan mijn arm meegetrokken. Hij duwde me tegen iemand aan en hij liep weg. "Sorry hoor." zei ik tegen de jongen waar ik tegenaan gegooid was. Ik keek omhoog en ik zag dat het Sirius was. "Hoi Becca, zou je me ergens mee willen helpen?" vroeg hij. Onzeker vroeg ik hem: "waar moet ik je mee helpen?" Hij bukte (hij was groter dan ik) en fluisterde: "Marlene wil met me dansen maar ik heb geen zin om met dat monster..." Ik begreep wat hij bedoelde en keek hem aan. "Dit betekend niets!" zei ik en ik trok hem mee de dansvloer op. Ik schuifelde met Sirius, hij was er behoorlijk goed in en ik keek stiekem naar Marlene. Ze stond aan de kant van de dansvloer en keek geschokt naar ons. Net goed voor die bitch, dacht ik bij mezelf. Verderop zag ik Remus en Narccisa dansen. Ik wist dat die twee niets hadden, ze kende elkaar al langer. Maar toch zag het er grappig uit. Sirius had Remus ook al gezien en vroeg verbaast: "Wist jij dat van Remus?" "Ja, ik wist dat ze vrienden waren en dat ze allebei niemand hadden." antwoordde ik. Sirius haalde opgelucht adem. Toen viel me op dat er iemand bij de tafel met hapjes stond die hier niet hoorde te zijn. "Sorry." zei ik tegen Sirius en ik liet hem los. Ik liep naar de tafel toe en ging naast hem staan. "zo Lucius wat doe jij hier?" vroeg ik. Het werd stil in de zaal en iedereen stopte met wat hij aan het doen was, de muziek ging ook op pauze. "Ik......eeeeeh....." begon hij. Ik ging pal tegenover hem staan en keek hem recht in de ogen. "Niemand dringt zomaar een feestje van mij binnen." zei ik dreigend. Ik gaf hem een klap in zijn gezicht en de hele zaal hield zijn lach in. Ik trok Lucius aan zijn trui omhoog tot hij bijna met zijn voeten van de grond kwam. "Jij gaat hier nu weg en je verteld aan niemand waar je geweest bent. Oké?" vroeg ik hem. Hij knikte snel en ik liet hem los, hij rende weg. "we kunnen weer door hoor!" riep ik.
Het mooie moment van het schuifelen was voorbij. Iedereen nam wat te drinken (behalve Remus. vreemd) en we begonnen er op los te dansen. Ik voelde me helemaal warm vanbinnen en nam nog een paar bekertjes drinken. Na een tijdje viel het me op dat iedereen heel druk geworden was, behalve Remus natuurlijk. Hij lag bijna op de grond van het lachen. Sirius gooide toen een beker drinken achter in Remus' keel. Hij stikte bijna maar hij werd toen ook wel een beetje druk. Nadat Remus ook meer gedronken had was iedereen aan het springen. De muziek stopte ineens en er begon een ander liedje af te spelen, [speel af] ik kende het helemaal niet het stond niet in mijn afspeellijst. Ik keek naar het podium en daar stonden Sirius, James en Remus met een microfoon te zingen. Tot mijn verbazing waren ze best wel goed, en het nummer had best een lekkere beat voor een Nederlands nummer. Er waren een paar zinnen die steeds terug kwamen: Gevangen in de realiteit (door Remus), ik hou van haar! (door James), Ik heb verdomme spijt (door Sirius). Echt, dat zijn typisch zinnen voor de persoon die het zingt. Ik lachte me kapot met Lilly. Maar ik wist dat Remus kon zingen, we oefende altijd op de dreuzel school (ja, ik zing ook). Genietend van het nummer van de 3 jongens (3JS) praatte ik met Narccisa. "Dank jullie wel mensen! voor naar het luisteren naar ons eigen nummer! SPIJT!" riepen James en Sirius door de microfoon. De rest van de avond verliep normaal, maar aan het eind viel ik in slaap.
------------------------------------------------
hoi
Persoonlijk von ik dit een heel leuk hoofdstuk!
Lauren J.
JE LEEST
[gestopt] Harry Potter the full story
FanfictionDit boek gaat over Harry Potter maar dan vanaf het eerste jaar van zijn ouders. Het verhaal loopt aan 1 stuk door naar de kinderen van Harry. Maar om het iets leuks te maken heb ik nog wat karakters zelf bij bedacht in alle verhalen. P.S. ik zal w...