POV James
Ik word wakker en ik herinner me weer wat er vanavond gebeurd is. Ik zie Remus vaag in de deuropening staan. Hij had iets om zijn arm en nek hangen. "Wat heb jij nou weer gedaan?" vroeg ik toen is zag dat het een mitella was. "Ik vertel het wel als de rest ook wakker is, dan hoef ik het maar 1 keer te doen." ik knikte. Door zijn mitella had Remus korte mouwen aan en het viel me op dat hij op zijn rechter bovenarm een heel groot litteken had. "Sorry dit is heel onbeleefd om te vragen, maar hoe kom je aan al die littekens?" vroeg ik. Hij bleef even staan maar zij toen: "Toen ik ongeveer 6 of 7 jaar oud was wilde mijn ouders een hond, we hadden hem nog geen dag in huis tot dat beest me aan viel. Ik heb een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en we hebben de hond meteen weg gedaan. Dat is ook de reden waarom we nu een kat hebben." "Ik vermoed dat je nu een trauma hebt aan honden?" zei ik. "Alleen de Duitse Herder (sorry voor de mensen die van die soort houden)" lachte hij. Intussen waren de anderen ook al wakker geworden. "WAT HEB JIJ NU WEER GEDAAN?!!!" riep Rebecca. en toen wist ik zeker dat iedereen wakker was. "Is het genoeg als ik zeg: Ik haat mijn zusje en trappen?" antwoordde Remus. "Au!" zei Sirius. "Het is volgende week vakantie en ik en Remus hadden een plan." zei Rebecca. Remus grijnsde. "We willen dat jullie met de kerst bij mij komen en met nieuwjaar gaan we naar Remus." zei Becca. "En waarom dat?" vroeg ik ze. "We vinden dat jullie een keer een vakantie van half Dreuzels mee moeten maken." zei Remus. "Ik vind het goed maar moet ik in de tussentijd dan naar huis?" vroeg Sirius. "Je kan wel met mij mee." zei ik, ik wist dat hij het niet al te makkelijk had met zijn familie. Al helemaal niet nadat hij in Griffoendor gesorteerd werd. "Top!"
*****dag voor kerst*****
POV Rebecca
Morgen was het zover, de jongens zouden hier kerst komen vieren. Ze weten niet hoe wij kerst vieren, mijn familie pakt het altijd groot aan. Aangezien de helft van mijn familie dreutels zijn vieren wij het ook op de dreuzel manier. (de dreuzels in mijn familie weten niet van de tovenaars af) Er werd gebeld en ik was alleen thuis (mijn ouders waren inkopen doen) dus ik deed open. "Wat doen jullie hier!" de jongens stonden voor de deur. "We hadden gezegd dat we zouden komen toch?" vroeg Sirius. "Ja, per uil." vulde James hem aan. "Wij laten in de vakanties bijna nooit uilen binnen." zei ik. "Dan heb je pech, hier zijn we!" zei Sirius. Ze kwamen binnen met hun hutkoffers. "Die brengen we straks wel naar boven, ik laat jullie eerst even het huis zien." zei ik met een grijns op mijn gezicht. "Becca, ik ga deze keer niet mee naar je kledingkast." zei Remus die geen mitella meer om had. "Oké, ik vind het goed hoor." antwoordde ik. Ik liet ze het huis zien tot we bij mijn kast aankwamen. "Oké, jongens vanaf hier gaat Remus dus niet meer mee." zei ik. "Waarom niet Remus?" vroeg James. "Ik heb besloten wel mee te gaan, anders overleven deze jongens het waarschijnlijk niet." zei hij. Ik gooide de twee grote witte deuren open, en ik draaide me om om de reactie van de jongens te bekijken. "Bloody Hell!" riepen ze in koor. "Mijn vader heeft een spreuk gedaan waardoor het oneindig groot is maar geen ruimte inneemt." We liepen naar binnen. "Hier is de afdeling broeken, en hier T-shirts, en hier vesten." Ik kon zo nog we even door gaan, ik had het allemaal netjes gesorteerd. "Hier is mijn afdeling voor mijn haar." "Wat is dit?" vroeg Sirius. "Dat is mijn krul/stijl tang." Ik pakte hem op en deed voor hoe ik mijn haar stijlde. "Kun je dat ook bij mijn haar doen?" vroeg Sirius. "Oké." zei ik en ik stijldde Sirius' haar. "OMG! I look good!" zei hij toen ik klaar was. We vonden de uitgang van mijn kast, en we maakte de luchtbedden op. "O, ja. ik was iets vergeten te zeggen." zei ik toen we klaar waren. "Bij ons moet je met kerst in pak komen." "WAT!" riepen de jongens tegelijk. "Voorbereiding jongens, voorbereiding." zei Remus. Die waarschijnlijk wel een pak had meegenomen. "Jullie kunnen wel iets uitzoeken uit mijn kast." zei ik. "Sorry maar ik wil niet in een jurk." zei Sirius. "Dat bedoel ik niet sukkel, er hangen vast wel wat pakken bij die van mijn vader geweest zijn." Ik hoorde beneden de deur open gaan, mijn ouders waren thuis met de boodschappen. "Ik en Remus gaan beneden helpen uitpakken, dan kunnen jullie even in mijn kast kijken." zei ik. "En waarom mogen wij niet helpen uitpakken?" vroeg James. "Omdat dan mijn hele huis overhoop ligt." antwoordde ik. "Goed punt." zei Sirius en ze liepen mijn kast in. Ik en Remus liepen naar beneden. "O, hallo Remus. Ik wist niet dat je hier al was." zei mijn moeder. "Ja, mam. de anderen zijn er ook al, maar die zijn in mijn kast." "Helpen jullie even met uitpakken?" vroeg mijn vader. "Ja hoor, en over pakken gesproken. Pa, mogen de jongens morgen een pak lenen?" vroeg ik. "Ja hoor, ik zal wel even gaan kijken." Zei mijn vader terwijl hij naar boven liep. Remus en ik zette alle spullen in de keuken. "Wat heb je afgelopen volle maan uitgespookt?" vroeg ik aan Remus. "Het enige wat ik nog weet is dat er een heel kleurrijk figuur voor me stond, ik probeerde het aan te vallen maar het mompelde iets en toen kreeg ik opeens last van mijn arm (poot)." zei hij. "Vreemd, en O ja. Sirius moet je wat vertellen." zei ik met een grijns. Na het inpakken liepen Remus en ik naar boven en zochten de jongens op. Ze hadden blijkbaar allemaal een pak gevonden. "Sirius moet jij Remus niet wat vertellen?" zei ik glimlachend. "O, eeeeeh....Remus ik had je voorraad chocolade gevonden en eeeeeeh die heb ik aan Vilder gegeven." zei Sirius die zich achter James verstopte. "JE HEBT MIJN WAT AAN WIE GEGEVEN!!!!!" schreeuwde Remus. Sirius rende mijn kast in met Remus achter zich aan. Jammer voor Sirius kende Remus mijn kast beter dan hij. Niet veel later kwam Remus terug Met Sirius aan zijn kraag, Sirius werd over de grond gesleept. "How funny." zei Remus. "Hoe veel is er nog vakmijn chocola over?" "Heb je hem verteld wat we gedaan hebben?" vroeg ik aan Sirius. Hij knikte zachtjes. "Remus is niet je enige vijand meer, Black!" zei ik. Hij kroop in elkaar en piepte om hulp bij James en Peter die op de grond rolde van het lachen. "Willen jullie ook een portie?" vroeg ik gemeen/vriendelijk. De jongens waren meteen stil. Voordat we gingen slapen keken we: The pirates of the Carrabian (wat echt een wonder was voor de jongens) en deden we een kussen gevecht. Remus sloeg James een keer in zijn gezicht met zijn elleboog. En toen probeerde James wraak te nemen maar in plaats van Remus sloeg hij Sirius. Zo verliep onze avond, en ik denk dat we morgenochtend wakker worden in de posities hoe we nu liggen.
JE LEEST
[gestopt] Harry Potter the full story
FanfictionDit boek gaat over Harry Potter maar dan vanaf het eerste jaar van zijn ouders. Het verhaal loopt aan 1 stuk door naar de kinderen van Harry. Maar om het iets leuks te maken heb ik nog wat karakters zelf bij bedacht in alle verhalen. P.S. ik zal w...