POV James
O, nee. we zijn er geweest. K.C. heeft ons gevonden. "Wat doen jullie hier!?" vroeg de stem. Hij liep de schaduw uit en toen zag ik het, het was K.C. niet. "Lilly?" "Waar waren jullie? Rebecca en ik waren dood ongerust!" zei ze. "We....waren...eh......we...." stotterde ik. "Kom nu maar snel, Rebecca is Vilder aan het tegenhouden." zei ze. We liepen achter haar aan. Halverwege de gangen kwam Rebecca aangerend. "Ik geloof dat Vilder weet dat jullie niet in bed liggen, dusssssss..........RENNEN!" riep ze. We begonnen als gekken door de gangen te rennen. "Robijnen kring." zei Lilly (dat was het nieuwe wachtwoord). We gingen rond de haard zitten. "Wat is er gebeurd?" vroeg Lilly. "Ik probeerde Vilder op te houden maar toen zei ik per ongeluk dat jullie niet in bed lagen, toen liep hij rood aan van woede dus ben ik weg gerend." zei Rebecca. "EN WTF WAREN JULLIE AAN HET DOEN!" schreeuwde Lilly. "Ik had een afspraak met K.C. Hij wilde iets van mij hebben." zei Sirius. "Maar hij heeft het niet gegeven." zei ik. "Wat wilde hij hebben dan?" vroeg Rebecca die het natuurlijk niet geloofde. "Het amulet dat ik van Reg heb gekregen." zei Sirius. Hij zocht in zijn zakken maar hij vond niets. "SHIT! Ik ben hem verloren!" "Daarom kwam hij niet achter ons aan, hij heeft hem op gepakt." zei ik. "Oké, ik geloof jullie. maar het is nu half 2 'S nachts dus ik ga naar bed, bitches." zei Rebecca en ze liep naar de meisjes slaapzaal. Lilly liep achter haar aan en wij liepen ook naar boven. Tot mijn verbazing was Remus' bed leeg. "Jongens, waar is Remus?" vroeg ik. Ze haalden hun schouders op en gingen liggen.
*****volgende dag*****
"WAKKER WORDEN! WAKKER WORDEN!" schreeuwde Sirius die naast mijn bed stond. "Waarom? het is woensdag, we hebben eerste uur geen les." kreunde ik. "Remus ligt weer op de ziekenzaal." zei Sirius. "Wat!" vroeg ik. Ik stond op en deed mijn school uniform aan. We liepen naar beneden, naar de ziekenzaal. "Het gaat goed, ik hoef dat spul niet." hoorde ik Remus zeggen. Madame Plijster probeerde hem waarschijnlijk een of ander spul te geven. Ze zuchtte en liep weg. "Hoi." zei Remus, hij zat gewoon rechtop in zijn bed. "Wat heb je deze keer gedaan." vroeg ik. "Weet ik veel." zei hij. "Oké.....ga je vandaag gewoon naar de les?" vroeg Sirius. "Ja, hoor. Ik moet alleen nog even met McGonegal praten." We liepen met zijn drieën de ziekenzaal uit op weg naar onze vroege lunch. "Er is iets wat Remus ons niet verteld." zei ik. De jongens knikte. "We gaan...ja het word moeilijk... naar de bibliotheek." zei ik. "NEE!!!!! ALSJEBLIEFT NIET! IK ONTMOET NOG LIEVER K.C.!!!" schreeuwde Sirius. Het werd stil in de zaal maar na een paar seconden ging iedereen weer praten. "Oké, we gaan." zei Sirius zachtjes. We liepen naar de bieb. Afdeling: geheimen. "Denk je echt dat we het op deze afdeling gaan vinden." vroeg Sirius. "We moeten ergens beginnen." zei ik. "Oké wat voor aanwijzingen hebben we?" zei ik. "Hij is er sommige avonden niet, hij is vaak gewond, hij heeft veel littekens." somde Sirius op. Toen viel het kwartje bij mij. "Misschien weet ik het!" zei ik en ik liep naar de afdeling: Nachtwezens. Ik zocht naar een boek en vond het: Weerwolven. Ik keek naar Sirius en Peter, ze keken heel verbaast maar toen hadden ze het ook door. ik ging met mijn vinger langs de hoofdstukken:
Hoe word je een weerwolf?
Aanwijzingen.
Gecontroleerde weerwolf.
Transformatie.
Hoe word je een weerwolf?
Weerwolven zijn 1 van de gevaarlijkste wezens op aarde. Mensen die een weerwolf zijn hebben geen keuze. Als je gebeten word door een weerwolf en het overleeft word je er zelf 1. Een weerwolf kan alles en iedereen op zijn pad verwoestten. Dieren hebben wel een grote kans op overleven. Als het dier de weerwolf aanvalt zal de weerwolf terug aanvallen, zo niet zal de weerwolf het dier met rust laten.
Aanwijzingen.
Een weerwolf kan je meestal makkelijk herkennen in zijn wolf gedaante. Maar hoe zit dat met de menselijke gedaante? Een weerwolf zit meestal onder de littekens. Een weerwolf zal tijdens de volle maan verdwijnen. De dag voor volle maan zal hij heel erg gestrest zijn en soms zelfs iemand aanvallen. Weerwolven zijn ook extreem sterk en snel. Sommige weerwolven zijn gevoelig voor zilver, ze krijgen dan allemaal rode uitslag.
Gecontroleerde weerwolf.
Een gecontroleerde weerwolf kan zelf bepalen wanneer hij veranderd en hij hoeft ook niet met volle maan te transformeren. Een gecontroleerde weerwolf is eigenlijk en faunaat, maar dan aan geboren. Voor gecontroleerde weerwolven hebben geen aanwijzingen. Je word een gecontroleerde weerwolf als 1 van je ouders een gewone weerwolf is, of als je een andere gecontroleerde weerwolf vermoord. Een gecontroleerde weerwolf is ook gevoelig voor zilver.
Transformatie.
De transformatie is heel erg pijnlijk. Het voelt alsof je bloed vergiftigd is, alsof je bloedvaten allemaal in de brand staan. Een weerwolf is gedwongen elke volle maan te transformeren. Maar hij zal ook 1 keer per half jaar overdag transformeren voor een uur lang. Meestal komt dat persoon er pas een uur van te voren achter en zal zich dan meteen weg haasten.
Nadat ik dit gelezen had wis ik het bijna zeker. "Jongens, we moeten er achter komen of dit klopt." zei ik. "Hoe gaan we dat doen?" vroeg Peter. "Sirius, jij bent toch best wel sterk?" vroeg ik. Hij knikte. "Dan moeten jullie een keer armpje drukken tegen elkaar. Als hij een weerwolf is zal hij gemakkelijk van je winnen." zei ik. "Maar wat nou als hij expres minder kracht zet?" vroeg Sirius. "Daar moet jij dan goed op letten." zei ik. "Afgesproken?" "Ja." "En Rebecca, ik denk dat zij het ook weet." zei Peter. "Natuurlijk."zei ik.
*****die middag*****
We zaten met zijn vijven in de leerlingenkamer. (Rebecca was er bij) Ik was met Peter aan het armpje drukken, ik won natuurlijk meteen. Daarna ging ik tegen Sirius. "De winnaar moet tegen Remus!" zei ik. Remus keek op uit zijn boek. Ik begon tegen Sirius te strijden. (Hij is echt f*king sterk) Na een halve minuut had ik verloren. "Oké, nu Sirius tegen Remus." zei ik. "Moet het echt?" vroeg Remus. "Ja, het moet." zei ik. Remus ging tegenover Sirius zitten. "3...2...1...go!" riep ik. Ze begonnen, ik zag Sirius hand helemaal trillen. Na tien seconden begon Remus te winnen, maar toen kreeg hij door dat hij won en ik zag dat hij ineens veel minder kracht gaf. Sirius ging gewoon door, dus won hij. "En over! Sirius heeft gewonnen!" riep ik. "Waarom gaf je niet al je kracht?" vroeg Sirius aan Remus. Wat een eikel! dat was niet de bedoeling! "Hoe bedoel je?" vroeg Remus. "Laat maar." zei ik. Remus ging weer zitten, alleen zag hij er een stuk meer gespannen uit. "Ben je gek!" fluisterde ik tegen Sirius. "Dan gaat hij het nooit vertellen!"
*****2 dagen later*****
We zaten in de les bezweringen. Ik en de jongens waren er bijna zeker van dat Remus een weerwolf is. We wachtte alleen nog op de eerstvolgende volle maan (Maar dat duurt nog 3 weken). "Jullie gaan vandaag nog een keer de spreuk: Levicorpus oefenen." Zei de professor. Die spreuk zorgde er voor dat iemand aan zijn enkel in de lucht hing. (ik ga die nog wel een keer gebruiken) "Levicorpus!" riep ik en ik mikte per ongeluk op Remus. Hij hing in de lucht met zijn armen over elkaar. "Ik krijg je nog wel Potter." zei hij. Hij leek een klein beetje (heel erg) geïrriteerd. Wacht, als een weerwolf overdag niet tijdens de volle maan geïrriteerd is dan.....heeft hij last van overdag! De professor zette Remus weer neer. We waren bijna aan het einde van de les, "Levicorpus!" riep Remus ineens naar mij. Ik voelde hoe ik aan mijn enkel werd opgetild, ik hing in de lucht. "Zie maar hoe je weer beneden komt." zei Remus, en hij liep het lokaal uit. Daar hing ik dan, Sirius en Peter waren achter Remus aangerend. Ineens voelde ik dat ik omlaag ging, ik lande op de grond. "Dit was 1 keer en daarna nooit meer, Potter." Het was Lilly, ze liep door. Yep, dat kind is geweldig. Ik rende naar transformatie. Toen ik net het lokaal in wilde gaan liep Remus het lokaal uit. Ik seinde naar de jongens die al in het lokaal zaten en ze kwamen naar me toe. "Hij heeft nu last van je-weet-wel." zei ik. We slopen achter Remus aan zonder dat hij het merkte. Hij verliet de school en liep het verboden bos in. "I-i-is dit wel een goed idee?" stotterde Peter. "Shhhhhhhht!" siste ik en Sirius. We liepen een tijdje tot we aankwamen bij de beukwilg. De takken begonnen heen en weer te zwaaien en probeerde ons te raken. "KIJK UIT!" Riep ik, toen een tak Sirius bijna raakte. Remus schrok van mijn gil en draaide om. "WTF! DOEN JULLIE HIER! DIT IS GEVAARLIJK!" schreeuwde hij. "Rustig Remus, we weten het." zei ik. Hij bleef staan en staarde ons aan. "H-hoe lang al?" vroeg hij. "Twee dagen of zo." antwoordde Sirius. De boom zwaaide weer met zijn takken en hij landde voor Remus voeten. Toen de takken weer omhoog gekomen waren was Remus verdwenen.
------------------------
Hey
Daar gaan we weer, een cliffhanger.
Natuurlijk hebben de meeste mensen wel een idee waar Remus in is gegaan, maar goed.
Sorry dat ik zo lang niet geüpdatet hebt, ik heb het namelijk nog al druk met school.
Lauren J.
JE LEEST
[gestopt] Harry Potter the full story
FanfictionDit boek gaat over Harry Potter maar dan vanaf het eerste jaar van zijn ouders. Het verhaal loopt aan 1 stuk door naar de kinderen van Harry. Maar om het iets leuks te maken heb ik nog wat karakters zelf bij bedacht in alle verhalen. P.S. ik zal w...