POV Sirius
"In 1536 begonnen de kobloden al in opstand te komen...." zei de professor. Geschiedenis van de toverkunst, het leukste vak op aarde (hoor het sarcasme). Ik zat naast Remus die in slaap was gevallen (net als James en Rebecca). Ik hoorde getik op de ruit van het lokaal. Er zat een uil bij de ruit, het was mijn uil. De brief werd op mijn tafel gegooid, ik zag dat het een brulbrief was. "SIRUS ORION BLACK!!!" riep het, de klas schrok wakker. "Je hebt je broertje gedwongen en nu is hij weggelopen! Dat is jou schuld en je moeder ligt nu al een dag lang te huilen op de bank! Je zorgt maar dat hij weer terug komt of anders halen we je uit de familieboom!" Ik schrok. Is Regulus weggelopen? Dat zou hij nooit doen, zelfs niet als hij naar mijn ouders zou schreeuwen. De brief verscheurde zich en de hele klas keen naar mij (het spook praatte gewoon door). Na de les was ik erg stil, ik zat met mijn gedachten bij Reg. "Ik weet zeker dat hij weer thuis komt." zei Rebecca bemoedigend. Ik haalde mijn schouders op. Ik was niet met mijn gedachten bij de volgende lessen. Op de slaapkamer lag ik op mijn rug op bed. Ik was alleen want de rest was in de leerlingenkamer. Er viel ineens een briefje op mijn hoofd. K.C. Hier heb ik nu echt geen zin in. Ik ging op mijn buik liggen. Wat nou als K.C. Regulus gevonden heeft! Ik ging zitten op de grond (en dat ging een beetje gestrest) ik pakte het briefje en las het.
Misschien is dit al wat je verwachtte, maar ja ik heb Regulus. en hij is niet zelf weggelopen van huis, ik heb hem daar gewoon weggehaald. Jij hebt Rebecca niet voorgelogen met pyriet, Rebecca heeft het verkeerd gezien. Regulus heeft het gedaan onder mijn bevel. En hij heeft niet tegen zijn ouders gescholden, dat heeft hij Rebecca gewoon wijs gemaakt. O ja, voor ik het vergeet. Als je dit aan iemand verteld gaat Regulus er aan.
X K.C. X.
Sirius, je zit diep in de puree (en dat lust ik niet eens).
Die avond in de leerlingenkamer zaten we met zijn vijven te praten bij het haardvuur. "Dus, wat kan je allemaal voor pranks uithalen met een zwarte panter in je team?" vroeg James. Rebecca transformeerde en ging opgerold bij de haard liggen. Ze was zo schattig als panter. James had door dat ik aan het staren was en stootte me aan. Hij grijnsde, ik keek weer naar het vuur. "Siri, wat is er?" vroeg James. "Ik ben gewoon bang dat Reg niet terug komt." ik zuchtte. Ik kon het leven van Reg echt niet op het spel zetten, dan zou mijn leven echt vreselijk worden. Waarom weten super schurken het altijd als je aan het aan iemand verteld?! "Meestal komen deze kinderen die weglopen na een paar dagen gewoon weer terug." zei Remus vanuit een boek. "Waarom lees jij altijd?" vroeg James. "Omdat we volgende week examens hebben, misschien?" antwoordde Remus kortaf. "Je kan toch wel even met ons mee praten? wolfje!" zei James. Remus gromde en las door. Rebecca transformeerde weer terug en zei: "We zitten hier nu met twee depressieve jongens. Gaan wij wat leuks doen met zijn drieën?" Ze keek naar James en Peter. Ze knikten en liepen weg met zijn drieën. Ik ging languit op de bank liggen en zuchtte.
POV James
Ik liep met Rebecca en Peter door de gangen. "Gaan we een prank uithalen met zijn drieën?" vroeg ik. "Ik denk dat het dan wel de prank van het jaar word." zei Rebecca. Peter grinnikte. We liepen de trap af naar de keukens om daar ons plan te bespreken. Ineens zakte Peter door een van de valse trapredens en hij zat klem. Met heel veel moeite trokken Rebecca en ik hem er uit. "mijn enkel doe pijn." zei Peter. "We gaan wel even langs bij de ziekenzaal." zei ik. We brachten Peter naar de ziekenzaal, daar lag Lilly ook. "Lillyflower! Wat is er gebeurt?" vroeg ik. "Noem me geen Lillyflower! Mvr Norks liet me van de trap af vallen, ik heb mijn arm gekneusd." antwoordde ze. Oké misschien moet ik stoppen met haar Lillyflower noemen. Peter mocht niet meer lopen dus moesten Rebecca en ik het samen doen. We waren op weg naar de keukens en ik kreeg en briljant idee. Ik vertelde mijn plan aan Rebecca ze wilde eerst weigeren maar uiteindelijk gaf ze toe.
*****ochtend*****
We zaten aan het ontbijt en nu zou het plan van Rebecca en mij in werking gaan. Ik zat naast haar, toen ze klaar was met eten stond ze op en ze gaf me een kus op mijn wang en ze zei: "Zie je straks." Ze liep weg en ik keek haar na. Nooit gedacht dat ze het echt zou doen. De jongens staarde me met open mond aan. "Sorry, nog niet verteld..." zei ik. "WTF! Sins wanneer!" riep Sirius. "Gisteravond." antwoordde ik. "Ik dacht toch echt dat je Lilly leuk vond." zei Remus. "Ze is wel knap, maar als ze me zo erg haat kan het nooit wat worden." zei ik (met pijn in mijn hart). Toen we naar astronomie gingen stonden Rebecca en ik hand in hand. "Hebben jullie allemaal de sterrenbeelden opgezocht op de kaart?" vroeg de professor. We knikten en Sirius stak zijn hand op. "Meneer Black." "Het is van een paar hoofdstukken terug maar, bij welk sterrenbeeld hoort pyriet?" vroeg hij. Ik wachtte op antwoord. "Er zijn twee godenstenen pyriet en hematiet. Die horen niet bij een sterrenbeeld, daar zijn ze te krachtig voor." antwoordde de professor. Na de les gingen we naar de slaapkamer en we ploften op bed. "Ik had echt alles verwacht behalve jij en Rebecca samen." zei Sirius. Ik grijnsde. "Maar......we hebben nu genoeg tijd om te luisteren naar je verhaal, Remus." zei ik maar even snel. "Willen jullie het echt weten?" vroeg hij. we knikten alle drie. "Ik hoop voor jullie dat jullie niet zo'n goed inbeeldingsvermogen hebben."
-----------------------------
hoi
Het volgende hoofdstuk is Remus' verhaal dus als je geen zin hebt om dat te lezen kan je het overslaan.
:) leuke prank hè.
Lauren J.
JE LEEST
[gestopt] Harry Potter the full story
FanfictionDit boek gaat over Harry Potter maar dan vanaf het eerste jaar van zijn ouders. Het verhaal loopt aan 1 stuk door naar de kinderen van Harry. Maar om het iets leuks te maken heb ik nog wat karakters zelf bij bedacht in alle verhalen. P.S. ik zal w...