Emma är klädd i sina yogabyxor och sedan en stor vit märkes t-shirt som hon brukar träna i.
Då hon sitter och knyter sina skor känner hon många blickar brinna mot henne, från alla tjejer i omklädningsrummet.
Därefter kommer det hon avskyr mest.
Dem viskar. Hon hör inte vad dem säger, men hon är rätt så säker på att det handlar om henne.
Speciellt då Hannah sitter i mitten av tjejer och viskar, med blicken riktad mot Emma.
Då dem reser sig upp, efter varandra så går dem förbi Emma och Nicole skrattar innan hon putar med läpparna mot Emma.
"Hade du det mys med Adrian igår eller?"
Hon skickar en slängkyss till Emma innan hon återigen skrattar och försvinner ner till idrottshallen.
Emma stirrar ut i luften. Jessica som byter om bredvid Emma, himlar med ögonen.
"Bry dig inte om dem, okej?" Säger hon till Emma. "Dem är bara svartsjuka på att du bor ihop med Adrian."
Emma ser på Jessica med svagt leende. Jessica är en bra vän.
Hon har uppklippt brunt hår som är till axlarna, dem vänliga blå ögonen och alltid ett leende på läpparna. Hon är ganska lik Emma på sättet att vara, men däremot har hon lättare att öppna käften när det väl gällde.
"Jag hoppas att det dem säger inte är sant..?" Säger Jessica sedan med höjda ögonbryn.
Emma tittar runt. Okej, det är bara hon och Jessica där.
Emma går till spegeln och börjar samla allt hår till en hästsvans.
"Vad...", börjar hon, men hon tvekar. "Vad säger dem?"
Jessica ställer sig bredvid Emma framför spegeln och ser till att mascaran sitter kvar som den ska. Hon ser sedan på Emmas spegelbild.
"Har han gjort det där?" Frågar hon sedan.
Emma möter hennes blick och förstår genast vad hon tittar på. Märket. Hon ser det.
Emma tittar på sig själv och sväljer.
Jessica ser bekymrad ut.
"Men hjälp, det är han.." Suckar hon och vänder sig nu till Emma.
"Vem?" frågar Emma dumt. Det är ingen hemlighet längre, för någon egentligen..
"Adrian." Säger Jessica, tveksamt fortsätter hon. "Eller Adam..?"
Emma skakar genast på huvudet. "Kom, vi har börjat."
Hon vill helst av allt smita undan från ämnet. Hon döljer inte sugmärket, hon har inget val då om hon inte vill träna i polotröjan.
Väl då hon kommer ner till idrottshallen ser hon hur killarna har samlat sig i en ring. Dem skriker och härjar som killar brukar göra, egentligen.
"Killar.." Suckar Jessica menat till Emma tyst.
Emmas steg skyndar sig däremot fram. Något är fel. Något stämmer inte.
Killarna höjer blickarna och ser Emma komma. Deras munnar blir som streck.
Nick hugger genast tag i Emmas handleder och backar undan henne från killarna.
"Nick?" Hon känner sig förvirrad då han tar undan henne.
Åhnej, sluta. Säg inte att det faktiskt är så att..
VOUS LISEZ
Emma och Adrian
Roman pour Adolescents- Väldigt grovt slarvig med stavfel med annat- Vart går gränsen? Emma och Adrian bor under samma tak och blir därmed kallade halvsyskon. Adrian har alltid vart ett problembarn, det är vad han har hört under alla åren. Han har gått från problem til...