2 Dagen later
Cyrill is niet meer ziek. Hij is terug dat oude lekkere ding waarop ik zo smoorverliefd ben. Ik zit in de tuin een smoothie te drinken. Cyrill komt buiten gelopen en gaat aan mijn voeten op de ligstoel zitten. "Vanavond ga ik uit. Heb je zin om mee te gaan?" Eerlijk gezegt had ik totaal geen zin om nu uit te gaan. Hij was net beter en ik had nog heel wat kusjes in te halen. "Ik heb niet zo'n zin om te gaan." zeg ik zacht. "Dan ga ik ook niet."
Die avond
Ik zit op de kamer wat te spelen op de ps. Casey komt binnen en kijkt verast. "Waarom ben jij nu nog hier?" Ik kijk op en vind de vraag heel grof klinken. "Ik logeer hier?" zeg ik fel. Hij schud zijn hoofd en komt naast me in de zetel geschoven. "Cyrill is naar die fuif. Waarom ben jij niet mee?" Ik blijf voor me uitstaren. "Wist je er niet van?" vraagt Casey vol medelijde. "Hij zou niet gaan omdat ik niet wou." Ik wend mijn blik naar hem. "Trek het je niet aan. Morgen heeft hij daar al lang spijt van." Ik knik en geloof wat hij zegt omdat ik niet beter weet.
Samen met Casey heb ik nog een geweldige avond. We lachen, en praten over dingen die zo dom zijn dat als iemand ons nu zag ze ons in een gekkenhuis zouden stoppen.
"Ik ga maar eens slapen." zegt hij. "Maak je geen zorgen. Hij weet niet wat hij uitspookt met zo'n speciaal meisje als jij." Ik glimlach. Voor alle zekerheid slaap ik toch op de zetel. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren.
3 uur in de nacht
Een harde knal galmt door het huis. Ik schiet wakker. "Casey!" roep ik al fluisterend. Hij reageert niet. "Casey!" Ik hoor hem kreunen. Nog een hard geluid klinkt op de trap. "Wat was dat?" vraagt hij met een hese stem. Het herinnert mij aan de dag dat iemand binnenbrak in mijn huis. Ik trek mijn benen bij. Casey klimt uit het bed en loopt naar de deur. Nog voor hij de deurknop vast heeft vliegt ze vol op zijn gezicht. Hij valt achterover.
Cyrill komt lachend de kamer binnen en laat zich vallen op zijn bed. Hij mompelt nog wat en valt meteen daarna in slaap. Ik loop naar Casey. Hij heeft zijn hand op zijn voorhoofd en een pijnlijke blik is af te lezen van zijn gezicht. "Ik haal ijs." Ik loop naar beneden en kom in de gang 2 meisjes tegen. "Hallo." zeg ik vriendenlijk. "Leuke nacht gehad?" Ze knikken allebij hevig. "Je broer kan echt goed zoenen!" zegt het blondje. Mijn broer? "Mijn broer?" vraag ik. "Cyrill." "Ow ja mijn broer. Hij ligt al te slapen." Op de meisjes hun gezicht vormt zich een pruillip. Ik geef ze een kaartje. "Schrijf anders jullie gsm nummer op ik zal het hem wel geven." Ze knikken instemmend en pennen hun nummer neer. Daarna vertrekken ze giegelent.
Mijn broer heeft mij bedrogen met twee grietjes van een fuif. Orgineel niet?
JE LEEST
Mo.
ЮморMorgan Smith is een meisje van 16 me knal rood haar en oase blauwe ogen. Ze ziet haar leven als één groot avontuur, lacht altijd en gaat met de lijfspreuk Yolo door het leven. Ze woont alleen met haar moeder aangezien haar vader stierf op haar 3 jaa...