9-Is dat wie ik denk dat het is?

826 46 0
                                    

Cyrill trok grote ogen en ging recht zitten. Hij laat zijn hoofd wat verlegen naar beneden hangen. "En is het gelukt?" vraagt hij met een trilling in zijn stem. 

*FLASHBACK*

Niek zijn gezicht kwam steeds dichter en dichter. Ik weet zeker dat ik dit niet wou en al zeker niet met hem. Mijn eerste kus mag niet van een zwijn komen! Hij boog zich voorover en tuite zijn lippen. Zo snel als ik kon zette ik mijn hand voor zijn lippen waardoor hij die kuste. Dit was de meest genante date ever! Hij trekt zich snel terug. "Sorry Niek maar ik denk niet dat er iets is tussen ons." Ik zie dat hij tranen in zijn ogen krijgt. Hij staat op. "Het was een fijne avond." zegt hij en loopt weg. Nou voor jou misschien maar voor mij niet. Ik veeg de brokjes etensresten van mijn hand en voel dat ik het juiste gedaan heb. 

*EINDE FLASHBACK*

"Nee het is hem gelukkig niet gelukt." Ik zucht en trek mijn pyjama aan. Ik doe mijn haar in een knot en loop mijn kamer in. "Waar slaap ik?" vraagt hij vrolijk en kijkt om zich heen. Ik denk even na en geef teken dat hij van mijn bed moet. Ik heb zo een bed waar je de ondersta lade van opentrekt en je nog een bed hebt. Ik buk me en trek met alle macht die ik heb aan de la. Als er eindelijk beweging in schiet val ik om en lach mezelf hard uit. Cyrill staat ook luid te lachen. Ik sta op en neem een extra laken uit de kast. Ik leg mijn tweede kussen op het bed en maak een presenterende beweging. Ik loop over het bed en ga op mijn bed liggen. Hij laat zich vallen op zijn bed en kreunt.

"En ligt het goed?" vraag ik met een big smile. Hij knikt en laat zijn hoofd op het kussen vallen. Ik giegel en doe dan hetzelfde. "Bedankt trouwens dat ik mag blijven." zegt hij lief. Ik glimlach lief en doe dan het licht uit. Ik verzend nog een smsje naar Hanne, Nina, en Anna met een slaapwel en lag dan mijn gsm aan de oplader. Als ik slaawel wil zeggen tegen Cyrill zie ik dat hij al slaapt. Ik aai zijn warrige haar uit zijn gezicht en fluister slaapwel.

Ik word wakker door iemand die me een klein en zacht duwtje geeft. Door het licht van buiten moet ik even wennen aan het licht door met met ogen te knipperen. Als ik wat beter zicht heb zie ik dat ik met mijn hoofd op de arm van Cyrill lig en dat zijn gezicht verasend dicht bij dat van mij ligt. "Uit mijn bed." zeg ik met een hese stem als ik even lach. "Jij ligt in mijn bed." zegt hij met een grijns op zijn gezicht. Ik kijk rond en zie dat ik inderdaad lager lig dan normaal. Ik zucht. "Maar ik lig best goed." zeg ik en zucht nog een keer. Hij kijkt weg, lacht, en kijkt me dan terug aan. "Dan blijf je toch nog gewoon even liggen." Ik glimlach en sluit even mijn ogen. Hij trekt zijn arm weg en wrijft zacht wat plukjes haar uit mijn gezicht.

"Je bent echt geweldig." zegt hij op een zachte en lief stemmetje. Ik open mijn ogen en glimlach. "Bedankt dat ik mag blijven, dat is echt aardig van je." Ik trek een wenkbrauw op en glimlach. "Ik ben ook gewoon aardig." Ik geef hem een speels duwtje waardoor hij verder van me weg rolt. "Ik ga douchen." zegt hij en staat op. Hij loopt naar mijn badkamer en sluit de deur. 

Ik bijt op mijn lip. Ik ben toch niet verliefd he?! Oh nee dat kan toch niet? En dan nog hij zal nooit verliefd worden of zijn op mij. Niemand trouwens. Ik mag dan altijd positief zijn, over mezelf ben ik heel negatief omdat het ook gewoon waar is. Zou hij eigenlijk verliefd zijn op mij? Ik haal een hand door mijn haar en laat mijn hoofd in het kussen vallen. Het kussen ruikt naar hem en dat is heerlijk.

De rest van het weekend verloopt vrij normaal. Ik vind hem wel leuk maar dat zal gewoon voor even zijn. 

MAANDAG

Ik ben al eerste wakker dus loop ik meteen de badkamer in. Cyrill en ik hebben afgesproken wie het eerst wakker is de badkamer zo nel mogelijk moet gebruiken zodat de andere er ook nog in kan. Ik neem een douche. Als ik uit de douche kom sla ik een handdoek rond me heen en draai en één rond mijn haar. Ik loop de kamer in en zie dat Cyrill nog steeds slaapt. Ik neem een wit shirtje en een babyblauw topje waar 'Laugh For Life' op gedrukt staat in wit. Ik loop terug de badkamer in en trek mijn kleding aan. Hoe zou ik mijn haar vandaag doen? Ik blaas mijn haar droog en laat het loshangen. Ik doe mijn make up op en loop de badkamer uit.

"Wakker worden slaapkopje." Ik geef Cyrill een duwtje waardoor hij op zijn rug rolt. Ik grinnik en loop naar beneden. In de woonkamer staan allemaal lege blikjes cola en liggen hier en daar lege verpakkingen van fast food. Ik neem een vuilzak en gooi alle troep erin. Ik loop naar de gang neem en neem mijn rugzak. Cyrill komt van de trap en haalt een hand door zijn haar. "Ik ben klaar." en hij zucht. Ik glimlach en we vertrekken naar school.

Nina komt naar me toe en geeft me een knuffel en een kus. Ze doet bij Cyrill net hetzelfde "Waar is Hanne?" "Die is te laat. Haar trein haalt het niet." Ik knik en de bel gaat. We lopen naar ons lokaal. "Goed. Kom snel naar binnen zodat we kunnen beginnen." zegt Meneer Beeckmans. Ik ga zittenen glimlach zoals altijd. Cyrill gaat naast me zitten. Ik draai me om en praat nog wat met Nina die achter me zit. Oh nee! Ik steek mijn hand op. "Ja Mo?" "Meneer ik ben mijn natuurkunde boek vergeten in mijn kluisje mag ik het even halen?" Hij trekt een wenkbrauw op en wijst dan naar de deur "Laat het niet langer dan 5 minuten duren Smith." Ik glimlach en loop de klas uit.

Als ik aan mijn kluisje kom draai ik mijn cijferslot open. Ik ben blijkbaar niet de enige op de gang want ik hoor stemmen. Ik neem mijn boek en sluit mijn kluisje. De stem komt me bekent voor maar wie is het toch? Ik besluit even te kijken wie het is, kijken kan geen kwaad, toch? Natuurlijk niet. Ik stop mijn boek in mijn rugzak en loop naar de hoek. Als ik om de hoek kijk schrik ik van wie ik zie. Is dat wie ik denk dat het is?

Mo.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu