Aku membuka pintu kereta lalu keluar bersama beg tangan di lenganku. Aku menerbangkan rambutku yang berwarna blonde dengan angkuh. Kita kena jadi kuat, kan?
Pasti semua pelik tengok aku tak pakai baju formal. Ada aku kisah? Aku just nak tengok mummy ok ke tak. Maklumlah kononnya 'waris harta keluarga Kim' masih tak bersedia nak masuk pejabat. Huh,pengecut!
Aku berjalan ke arah lif dan aku bernasib baik pintu lif kebetulannya terbuka. Eh aku memang selalu ada tuah. Aku menekan punat nombor 22 kemudian menyilangkan tangan. Kalau pergi ke pejabat mummy pun aku masih boleh menukar baju casual ke formal. Aku ada baju dekat pejabat mummy.
Keluar sahaja dari lif,aku bertembung dengan seorang namja yang boleh di kata not bad. Dengan rambut yang disikat kemas, muka dinginnya dan pakaian formal pejabat. Segak sahaja bila mata sesiapa memandang. Aku mengagak yang dia mempunyai sebuah syarikat dan dia adalah CEO. Aku dengan selambanya melintasi dia namun pergelangan tanganku dipegang dengan kemas. Oh my! He touched my hand?! Bukan kegembiraan tetapi kemarahan. No one can touched my precious skin!
"Hye,mrs Kim. Long time no see. Do you remember me?" Aku mengerutkan dahi. Bila masa aku kenal lelaki ni?
"Do I know you?" Balasku dengan muka tegang. Lelaki dihadapanku hanya tersenyum sinis.
"Maybe kau dah lupa aku ni siapa tapi aku sentiasa ingat kau. Daaa~" Ujar lelaki itu lalu melambai pergi. Tch,psycho!
Aku menggulingkan mata kemudian berjalan ke pejabat mummy. Oh my mummy I miss you~
Dengan selamba aku membuka pintu pejabat mummy walaupun ditegah oleh PA dia. Do I care? Mummy aku lantaklah! Tapi ada benda lain yang mengejutkan aku dari namja psycho tu.
"Mummy... " aku nampak mummy sedang berpelukan dengan lelaki yang lain. Mummy perasan akan kehadiranku lalu menolak lelaki itu.
"M-mummy boleh explain. "Aku macam tak boleh percaya. Rasanya mata aku ada masalah agaknya...
"Who is he? My future step father? " aku soal dengan muka yang agak menyampah. Tak ada siapa yang boleh gantikan tempat daddy. Macamlah aku boleh percaya lelaki tu. Well,siapa akan percaya kalau kau nampak lelaki yang peluk mummy kau macam lebih muda dari mummy.
"Rene... kenalkan ni Alex. Alex, ni anak perempuan I." Kami berdua bersalaman.
"Rene...mummy nak cak-"
"Rene nak kerja balik." Mata aku menikam mata lelaki di hadapanku. Aku boleh agak yang lelaki di hadapanku macam nak kikis harta keluarga aku je. Dasar murah! Ini tak boleh jadi!
Mata mummy terbeliak. Memang patut pun dia terkejut sebab dah lebih kurang 5 bulan aku tak nak jejakkan kaki dekat JJ Holdings ni.
"Are you serious? You gonna take this position again?"
"Wait! So position ni..."
"Yes! Anak I punya. I cuma ganti sekejap je." Aku perasan lelaki tu macam agak... kecewa. Mungkin...dasar murah!
"So mummy bolehlah sambung dating dekat luar." Ayat aku macam menghalau. Memang aku menghalau pun. Aku tak nak tengok lelaki murah tu.
Mummy dengan senang hati berjalan keluar dari pejabat. Tbh aku dah penat! Aku cakap tadi sebab lelaki murah tu je. Dahlah hari ni hari malang aku. Aku ungkit pasal Suho pastu jumpa lelaki psiko tu. Cakap pasal lelaki psiko tu...aku pernah jumpa dia tapi kat mana?
YOU ARE READING
Challenge Accepted (COMPLETE)
FanfictionCast Sehun Irene "Challenge Accepted." Kena tahan diri supaya tak fall in love dengan Sehun. Mampu ke Kim Irene? 29/10/2017 - #464 in Fanfiction