IRENE POV
Serious aku rindu perempuan ni. Aku pernah berkawan dengan Dami semasa sambung belajar dekat luar sana tu. Nasib baik aku ingat Dami ni duduk Jeju kalau tak membosanlah aku.
"Mana laki kau?"
"Mati." Sepatah aku jawab soalan Dami. Aku menghirup jus lemon yang aku pesan tadi. Sekarang ni aku berada di kafe milik keluarga Dami.
"Woah woah woah! Pahal kau ni? Marah semacam aja. Gaduh ehhh?" Tebak Dami tapi aku buat tak endah aja. Haihh tak kan aku nak cerita. Dami ni boleh tahan baik orangnya. Nanti dia kata aku ni isteri derhaka lah apalah...ah fuck that!
"Tak ada masa aku nak gaduh dengan mamat tu."
Aku nampak Dami tersenyum kecil kemudian mencedok sedikit ais krimnya.
"Baik kau bagitahu suami kau. Mana tahu dia tengah risau ke..."
"Memang taklah dia nak risau,Dami oiii! Dia tu tak ada perasaan."
"Merajuk kau ni setinggi gunung Everest. "Sindir Dami. Aku menggulingkan mata.
"Kau tu apa cerita?" Kali ni aku pulak yang tanya. Mana aci dia je tanya.
"Aku? Tak ada benda menarik pun."
"Kau tak usha lelaki yang handsome ke? Yelah kau kan duduk sini confirm selalu usha abs diorang." Jawabku seraya menjongketkan sebelah kening beberapa kali.
"Aku tak gatal macam tulah."
"Say the one who always drooling over Jason's body."
Dami menjegilkan matanya. Aku terkekek menahan ketawa. Ingat aku lupa? Byuntae Dami ni lain macam sikit. Suka sangat tengok body yang berketak-ketak. Nasib baik body yang diusha tu semua tip top. Kalau macam pecah rumah,aku tak tahu nak kata. Ada masalah sindrom agaknya.
"Tak payahlah nak mentioned mamat ketak tu. Dia dah ada girlfriend lah!" Marah Dami.
"Buhahhahahaha!" Aku menutup mulut ku dengan tangan. Boleh tahan kuat jugak aku gelak. Patutlah cemberut je aku mentioned Jason rupanya mamat tu ada berpunya. Terlepas peluang minah ni.
"Dahlah,Irene! Tak guna!" Rungut Dami.
Aku cuba berhenti. Tarik nafas dan lepas. Ok dah berhenti. Aku pandang Dami yang merajuk dengan aku. Dami asyik pandang arah kanan. Kitorang duduk tepi kaca lut sinar.
"Alololo marah ke?"
Dami tak jawab.
"Weiiii!!!" Panggil aku dengan kuat.
"Shush! Aku nak usha mamat handsome tu. Kalau nak cakap,cakap dengan tangan aku." Wah! Dia boleh angkat tangan dia kemudian hampir-hampir je muka aku kena tapak tangan dia yang putih tu.
"Ish!" Aku tepis dengan bengang. Dari dulu sampai sekarang asyik dengan lelaki je. Mata tu tak boleh jaga langsung.
Aku pun toleh ke kanan. Nak tengok jugak mamat handsome tu. Toleh je. Aku macam nak tepuk dahi. Aku pandang balik si Dami tu. Bapak bengong perempuan ni! Boleh pulak dia pergi usha mamat tu.
Mamat yang memakai baju berwarna putih berlengan pendek,seluar berwarna oren paras lutut dan kasut berjenama Nike tu.... Nak tahu tu siapa?
Bukan suami aku k. Klise sangat kalau suami aku.
Tu Henry lah! Henry! Henry!!! Ex boyfriend aku. Haih Dami ni pun satu hal. Dia lah yang matchmaker kitorang tapi boleh pulak dia mengusha mamat tu.
"Kau ni pernah amnesia ke,Park Yong Chae?! Dah sah-sah tu Henry."
Ujarku selamba. Dengar aja nama Henry,dia pandang aku dengan mulut ternganga dan mata yang terbeliak."Like seriously, Irene Kim?! Henry? Henry?! Your husband?!"
"Yeah. Jangan nak over—eh kejap! Kau cakap dia husband aku?" Dami angguk banyak kali. Laju sangat. Kang pening jugak perempuan ni.
"Yelah. Kau kahwin dengan Henry kan?"
"What the fuck? Memang taklah,mamat playboy tu nak kahwin." Balas aku sekali mencarut. Dami menggaru kepalanya sebab gatal. Entah gatal atau tak.
"Korangkan best couple dulu."
"Well,kalau kau nak tahu. Sepanjang aku couple dengan dia, dia banyak kali tidur dengan perempuan lain. Ingat aku tak tahu? Memang aku cintakan dia but orang macam tu tak layak nak rasa kasih sayang aku. Lagipun kitorang bertahan pun sebab Henry tak pernah tidur dengab aku lagi." Panjang lebar aku terangkan. Dami pulak mukanya bengang semacam. Hahahaha mesti rasa menyesal jadi matchmaker aku!
"Maksud kau,dia banyak kali ajak kau... "
"Aah tapi aku rejected. No way aku nak bagi dekat orang lain selain suami aku je."
Tiba-tiba Dami tersenyum. Kenapa pulak dah perempuan ni? Ok aku tarik balik statement yang aku cakap Dami ni baik.
"So...can you explain who's that handsome man? About 1 hour,he always staring at you."
"What?"
Aku menoleh ke belakang. Muka menyampah mula terhasil di muka Irene. Tapi tak sangka pulak,dia ikut aku sampai ke sini. Ingatkan dah lupakan aku. Erkkk...kenapa lain macam je ayat aku tadi? Aku pandang depan balik. Terus aku gigit straw minuman aku. Dami tersenyum nakal. Cis!
"Laki kau kan..." ujar dia meleret. Nada nakal dia buat aku menyampah. Aku sepak kang tak pasal-pasal tersadai dekat Myanmar. Hahahahha!!! Jahat kan aku...angkat kening sikit. Ok stop!
"Shut up you bitch."
"I'm not a bitch nor a slut. I'm a girl who has a pride in life." Balas Dami dengan pantas. Dia mesti dah agak ayat tu akan keluar dari mulut aku. Aku pandang muka Dami. Macam nak telan aja! Nanti kau,aku carikan laki untuk kau.
"Apa-apa ajalah. Thanks for the drink. I see you later. Bye."
"Bye."
Aku terus keluar dari kafe meninggalkan Sehun di situ. Aku perlukan ketenangan. Tapi nasib memang malang hari ni.
"Hye sweetie."
Like seriously? Aku nak ketenangan. Aku jadi tak tenang sebab tengok muka jambu Henry.
"Alone?" Soal dia seraya menyentuh rambutku. Aku menepis dengan kuat.
"Leave me alone."
"I see. You're become more creepy or it just my instinct that you're scared toward me."
"Like the hell I'm gonna scared toward you."
Henry tiba-tiba menarik tangan aku. Rahang aku dicengkam dengan kuat dan aku mendapati muka dia menghampir muka aku. Aku meronta dengan kuat tapi tangan aku pegang dengan sangat kuat.
Fuck!
"Erghhhhh!!!" Muka Henry di tumbuk kemudian tangan aku ditarik ke belakang badan seseorang.
Oh klisenya hidup.
Oh Sehun,suami aku yang selamatkan aku dari lelaki psycho tu.
YOU ARE READING
Challenge Accepted (COMPLETE)
FanfictionCast Sehun Irene "Challenge Accepted." Kena tahan diri supaya tak fall in love dengan Sehun. Mampu ke Kim Irene? 29/10/2017 - #464 in Fanfiction