Sakit kepala Irene memikirkan hal Puan Kim dan Oh Sehun juga. Mana dia nak dapat duit untuk selamatkan syarikatnya? Damn it!
Kring!
Irene menekan interkomnya. Dia ingatkan dia tak ada apa-apa mesyuarat pun. Kenapa Erri iaitu personal assistant dia call?
"Miss,ada orang nak jumpa miss."
"Who?" Bukan sebarang orang je yang boleh jumpa dia lagi-lagi dalam keadaan yang sangat-sangat stress!
"Business partner miss. Mr Oh Sehun."
Mendengar nama lelaki tak guna itu,dia cepat-cepat mahu memberitahu supaya jangan benarkan lelaki itu masuk tetapi malangnya suka hati dia aja masuk main redah aja.
"Eh encik! Cik Irene—I'm sorry miss Irene! I tried to stop him but—"
"Its okay,Erri. He never learn about manners. You can go." Sinis sahaja percakapan Irene. Dia sempat mengutuk Sehun. Memang tak ada adab!
"Manners, huh? I bet you the one who should learn about manners. Always insulted people around you." Balas Sehun dan selamba sahaja dia duduk di sofa dalam pejabat Irene.
Irene bangun dari duduknya lalu mengorak langkah ke sofa sambil memeluk tubuh. Sehun memandang Irene dari atas sampai bawah. Not bad. Irene memakai skirt hitam paras lutut yang terbelah dibelakang serta baju kemeja warna merah yang dimasukkan dalam skirt.
"Dah habis scan body orang?" Sindir Irene. Dia tidak duduk malah dia hanya berdiri di hujung sofa. Jarak mereka pun agak jauh jugalah.
Sehun ketawa kecil. Dia bangun lalu menghampiri Irene. Irene memandang Sehun dengan rasa curiga. Apa lagi lelaki di hadapannya mahu lakukan selain daripada menyusahkan hidupnya? Apabila Sehun berada cukup dekat dengan Irene dengan berjarak 20 cm barulah dia mula membuka mulut.
"Macam mana kau nak ganti 10 juta dollar tu eah?" Soal Sehun dengan sinis. Sengaja aja Sehun bertanya sebegitu. Mahu menyakitkan hati tisu milik Kim Joo Hyun.
"Kau tak payah tahu,Oh Sehun." Balas Irene dengan keras. Macam mana dia boleh tahu? Oh my gosh!
"Well,aku kena tahu sebab kau kena langsaikan hutang kau sebelum kau langsaikan hutang tu." Ujar Sehun dengan selamba. Irene mengetap giginya. Dia masih ingat lagi pilihan yang diberi oleh Oh fucking Sehun.
"Aku bagi kau choice yang sangat menarik." Irene berdecit. Dia menjeling tajam Sehun yang masih mengekalkan smirk dia yang lebar itu.
"Another shitty choice?" Sindir Irene dengan pedas. Bagi dia semua pilihan Sehun patut diberi nama shitty choice. Tiada faedah langsung!
"Marry with me and automatically your company will safe and dalam masa perkahwinan tu, kita boleh divorce if kau dah bayar semua hutang kau. So,are you interest?"
Irene mengambil masa menghadam semua perkataan yang diberikan oleh Sehun. Kadang-kadang dia terasa Sehun ni macam desperate nak kahwin dengan dia.
"Kenapa kau desperate sangat nak kahwin dengan aku?"
"Kalau aku cakap aku cintakan kau, kau percaya?"
"Kalau kau cintakan aku pun,aku tak akan balas. Sepanjang perkahwinan tu aku takkan sesekali jatuh cinta dengan kau." Balas Irene dengan yakin sambil menunjal dada Sehun. Dia tak sedar dia dah terlepas cakap.
"So kau setujulah ni. Don't worry my dear,I absolutely will make you fall in love with me." Balas Sehun dengan yakin. Dia semakin menghakiskan jarak diantara mereka.
YOU ARE READING
Challenge Accepted (COMPLETE)
FanfictionCast Sehun Irene "Challenge Accepted." Kena tahan diri supaya tak fall in love dengan Sehun. Mampu ke Kim Irene? 29/10/2017 - #464 in Fanfiction