C17

431 27 4
                                    

IRENE POV

Orang balik dari bulan madu tu patutnya gembira tapi aku tak. Heh,tak ada maknanya nak gembira bila lelaki tak guna tu buat perang dengan aku! Aku baru fikir nak acah-acah dalam filem romantik dekat TV tu. Haih...tak ada rezeki nak buat macam mana.

Sekarang aku dekat dalam kapal terbang. Sehun dengan aku duduk bersebelahan. Sehun aku nampak dia dengan senang hati tidur kemudian baik punya landing atas bahu aku. Dah banyak kali juga aku tolak kepala dia tapi dia buat tak endah. Kerana terpaksa aku relakan. Shiteuuu!!!

Nak tahu aku buat apa seminggu honeymoon? Aku bagaikan gadis bujang. Aku pergi pantai sorang-sorang. Melepak dengan Dami. Kadang-kadang aku pergi karaoke dengan kawan-kawan Dami. Sehun? Entahlah. Aku balik ke hotel je terus masuk bilik kemudian tidur. Sehun pula aku buat tak endah dekat ruang tamu. Like the fuck I care.

Yang tak boleh blah nya aku boleh melepak dengan Henry. Thanks to JiU, Dami's friend who brought him that night. Note the sarcasm.

Selepas apa yang jadi kat pantai tu...aku dan Sehun jadi diam. Tak berkata. Sebenarnya... aku sorang je. Sehun still lagi cakap dengan aku cuma aku tak layan. Ego.

Aku tengok jam tanganku. Kalau di ikutkan lagi sekejap lagi sampailah. Dari Seoul ke Jeju bukan jauh. Tak sampai sejam. Entah macam mana mamat sebelah aku ni boleh tertidur. Ah,lantakkan ajalah!

*****

Aku terus berjalan masuk ke dalam rumah milik Sehun. Selepas bulan madu ni, Sehun ajak aku tinggal di rumah dia. Aku setuju je. Tak adalah aku kena berlakon depan keluarga Sehun.

Lagipun...aku baru dapat tahu yang Sehun adalah anak yang ketiga daripada empat. Lagi dua orang tu katanya lelaki juga tapi sudah lama tidak balik menjenguk rumah. Sehun tak cakap apa-apa pun dekat aku. Hrmmmm...

Aku naik ke atas kemudian ambil bilik sebelah bilik utama. Tapi sebelum aku buka pintu tu,Sehun capai tangan aku kemudian tarik aku masuk ke dalam bilik utama.

Dia tolak aku ke atas katil. Luggage aku dia letak tepi. Aku nak bangun tapi Sehun merangkak naik atas aku. Tangan aku dia capai kemudian di letakkan di sebelah kepala. Okay...aku takut...plus nervous...

"What are you doing?"

"What Are You doing?"

Soalan aku di berikan kepada aku semula. Tapi dia tekankan perkataan 'are' dan 'you'.

"Masuk dalam bilik akulah." Jawab aku.

"This is your room plus I'm your husband."

Husband...curse that word.

"I will not sharing same room with you."

"Ohhh you will...if I know you already use the next room...I will take your V-card."

Aku membulatkan mata. Dia kata apa tadi?!

"Kau dah gila ke apa?!" Tengking aku. Ingat aku ni perempuan murahan ke?!

"Marah? Gila? Well..." Sehun mendekatkan bibirnya ke telinga aku. Dapat aku rasa nafas hangatnya di telinga dan leher aku.

"Aku gilakan kau. You driving me crazy. "

Shit!

Aku dapat rasakan pegangan di tanganku longgar dan Sehun bangun dari atas aku. Aku menghembus nafas lega. Jap...aku tahan nafas ke tadi?

"Kalau aku tahu,aku tak akan teragak-agak nak mengandungkan kau." Ugut dia lagi. Aku ketap gigi. Amboi-amboi!

Aku ambil bantal kemudian baling ke arah dia. Dia tangkap dengan mudah. Oh,baru aku ingat dia pemain basketball di sekolah lama. Patutlah senang aja dia tangkap.

"Joo Hyun." Aku buat muka menyampah.

"Apa?" Jawab aku. Kalau tak jawab nanti kena cop isteri derhaka. Bukan aku memang dah jadi ke? Hrmmmm...

"Kau sepatutnya beruntung." Ujar dia. Aku kerutkan dahi. Apa maksud dia?

"Kenapa pula aku kena beruntung?"

"Sebab aku yang ambil alih bahagian ni dalam keluarga aku."

"So? What the point? "

Aku bertanya lagi. Aku nampak Sehun buka mulut tapi dia seperti tersentak.

"Nevermind. You don't have to know. Just be grateful because I'm the one who handle your case." Selepas dia berkata sebegitu,dia terus ambil tuala dan masuk ke dalam bilik air.

Aku tercengang. Apa maksud suami aku ni? Aku tak faham. Kalau dia yang uruskan hutang aku sekarang ni...maksudnya dulu abang-abang dialah yang uruskan. Teringat tentang abang-abang Sehun yang aku tak pernah jumpa membuatkan aku rasa seram. Rupa paras mungkin lebih kurang. Handsome tapi aku mengenangkan belas kasihan dia. Even Sehun,their younger brother can shoot people. Them? More mercy or no more mercy? Maybe cruelest than Sehun. Oh my god,I'm sacred.

"Fuck this shit!" Carut aku sekali lagi. Tertekan gila aku sekarang ni. Jangan sampai gugur pulak rambut aku.

Tak lama selepas itu,Sehun keluar dengan bertuala sahaja. Aku tak suka benda yang klise. Aku buat tak endah dekat Sehun. Dengan selamba aku terus baring dengan selesa. Tapi jujur aku cakap...body dia mantap.

"Joo Hyun." Panggil Sehun. Tapi aku buat tak dengar. Aku menutup mata untuk melenakan tubuh badanku. Aku dapat rasa katil di sebelah aku terasa mendap.

"Haih...kau marah lagi ke?" Aku diam.

"Aku tahu kau tak tidur pun." Aku diam.

"Joo Hyun." Pinggang aku di tekan sedikit. Aku terasa gelilah.

"Joo Hyun." Kali ni aku tak boleh buat-buat tak dengar bila tangan dia tiba-tiba meraba paha aku.

Cepat-cepat aku buka mata kemudian menampar tangan dia. Dia tarik tangan dia dengan senyuman sinis. Aku pandang dia dengan pandangan tak puas hati.

"Kau dah kenapa?!" Tengking aku. Mata aku terjegil sampai nak terkeluar dari soket. Nasib baik dia dah pakai baju.

"Aku panggil tak jawab so lepas ni aku kejut kau dengan macam tu lah." Ujar dia dengan selamba. Kemudian jari dia tiba-tiba mengusap lembut bawah bibir aku. Aku tepis dengan kasar. Selamba badak aja dia ni.

"Lagipun tak salahkan. Aku kan suami kau." Sambung dia lagi. Aku gulingkan kepala.

"Kenapa panggil aku? Aku nak tidur pun tak senang." Rungut aku. Sehun pandang aku. Aku pun balas pandangan dia.

"Esok kau masuk office. "

4 perkataan itu membatukan aku. Fikiran aku kosong dan aku tunjukkan muka blur. Biar betul?!

Senyuman lebar di ukir dengan gembira.

"Serious lah Oh Sehun! Aku boleh kerja esok?" Tanyaku sekali lagi sebab rasa teruja.

"Kenapa? Kau tak nak? Kalau tak nak tak apa,kau duduk rumah jaga anak." Balas dia. Aku mengecilkan mata. Serta merta bahu dia aku pukul.

"Mengarutlah kau ni! Gila aku tak nak pergi kerja! Bestnya!!! Tak lama lagi bolehlah aku bayar balik hutang kau!" Ujar aku dengan sengaja. Sehun tenang. Tak ada balasan.

Hrmm...kadang-kadang aku terfikir...

Dia memang nak menang ke dalam cabaran celaka ni?

Hrmm...perempuan ni senang jatuh cinta.

Bila lelaki perempuan berkahwin,pasti ada sedikit perasaan yanh pelik tak diundang di hati.

Hati aku dah.

Hati Sehun?







To be continue...

So ini update hari ni. Perang...macam tak perang je...perasan tak sekarang ni Irene tak macam Irene Kim tapi dia lebih ke Kim Joo Hyun?

Challenge Accepted (COMPLETE)Where stories live. Discover now