p.o.v Selena
Jason en ik zitten al de hele tijd te praten. Ik heb nu al wat meer geleerd over het leven in dit land. Alles is in de oudheid. Ze kennen geen wifi en ze schrijven nog op papyrus. We worden gestoord in ons gesprek doordat iemand zegt: 'Gezellig hier.'
We kijken naar het geluid. Hades staat voor de tralies met een dienblad in zijn handen. Jason staat op en loopt naar de tralies. 'Het eten alsjeblieft' zegt hij.
'Alstublieft neefje' zegt Hades, 'ik ben bijna koning.'
'IK hoor koning te zijn.'
Hades rolt met zijn ogen en is opeens weg. Ik kijk om me heen. Ik vind het maar niks dat hij zomaar ergens kan verschijnen. Opeens zit hij voor me. 'Vraag jij het wel netjes nichtje' vraagt hij terwijl hij zijn hand weer naar Jason uitsteekt.
Jason word tegen de tralies aangesmeten. 'Wilt u ons alstublieft het eten geven' vraag ik zacht.
Hij grijnst en knipt in zijn vingers. Het eten staat opeens naast me. Hij staat op en zegt: 'Goede nacht nichtje.'
'Goede nacht' zeg ik zacht.
Hij verdwijnt weer en Jason valt op de grond. 'Gaat het' vraag ik terwijl ik opspring.
'Het gaat' zegt hij, 'dit doet hij vaker. Ik ben er gewend aan geraakt.'
Ik kijk naar het dienblad. Er is niet veel eten. 'Eet maar' zegt Jason, 'ik hoef niet.'
'Wat? Nee, jij moet ook eten. We eten het samen op.'
Hij zucht, 'zoals je wilt.'
Hij komt weer bij me zitten en we eten het op. Er is alleen wat water om te drinken. Ik pak wat water in mijn handen en ga voorzichtig naar zijn gezicht. Ik maak het schoon. Hij blijft doodstil zitten terwijl ik dat doe. Ik kijk hem daarna aan. 'Zo' zeg ik.
Hij grinnikt. 'Het duurt niet lang tot ik weer vies ben hoor zusje' zegt hij.
Ik haal mijn schouders op, 'dan zijn we samen vies.'
Hij grinnikt. Ik kijk om me heen, 'en slapen doen we op de vloer?'
Hij knikt, 'en we hebben geen dekens dus ik denk dat we tegen elkaar aan moeten gaan liggen om warm te blijven.'
'Kun je geen vuur maken' vraag ik.
'Als ik mijn gave had wel, maar ieder half jaar pakt Hades dat af. Gaves blijven terugkeren. Minder sterk als daarvoor maar ze blijven terugkeren.'
'Kan je je eerste gave weer terug krijgen?'
'Ja, dat kan zeker. Hij houd ze in potten.'
'In potten?'
Hij knikt, 'als hij gaat dreigen met je krachten afpakken neemt hij je mee erheen. Hij zal laten zien wat hij met je doet. Dan verander je wel van gedachten volgens hem. Maar jij hebt je krachten nog niet dus hij kan ze ook niet afpakken.'
Ik knik en gaap. Snel doe ik mijn hand voor mijn mond. Hij glimlacht, 'kom we gaan slapen.'
Ik knik en schuif naar hem toe. Hij slaat zijn armen om me heen en we vallen in een diepe slaap op de grond.
JE LEEST
twin Girls
FantasyOoit zal het gebeuren De duistere krachten zullen gaan speuren Een tweeling word geboren De twee uitverkorenen Beide zo verschillend Maar beide welwillend Klaar om de kwaden te bestrijden Niemand kan hen inwijden Ze zullen nieuwe krachten en vrien...